MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 4:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 21, 2007 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam! Podczas ostergo hamowania z większej prędkości, po pewnej chwili z okolic przednich kół do wnętrza auta dochodzi dziwny, wyraźny dzwięk taki drgająco-buczący (jak opisać dzwięk słowami :-? ) Jednocześnie nie ma przy tym żadnych dragań przenoszonych na kierownicę czy też pedał hamulca. Przy hamowaniu w zwykłym ruchu miejskim nie ma żadnych problemów - po prostu cisza. Byłem na stacji diagnostycznej, sprawdzili grubość tarcz, luzy na układzie kierowniczym - wszystko ok. Miałem niewielkie luzy na łożyskach przednich kół - zostały skasowane, ale probelm nie znikł. W tym tygodniu będę wymieniał klocki - przód, zapaliła się kontrolka zużycia, wiec mimo, że klocki mają jeszcze sporo okładziny idą do wymiany. Tylko wciąż zostaje problem z tym dziwnym zachowaniem prze ostym hamowaniu i tak zastanawiam się czy mimo, iz tarcze są ok- też mam je wymienić? Gdzie może być problem ??? :o Czytałem na forum, że co niektórzy mają podobne objawy - co najlepsze po wymianie tarcz i hamulców? Proszę o rady !!!

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 21, 2007 11:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
To klocki tak hałasują.Miewam u siebie takie objawy jak juz dochodza do kresu żywota swego.Kontrolka sie zapala za wcześnie,niestety.Można się przyzwyczaić albo....zakleić i ze 2000 km jeszcze polatać.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 21, 2007 10:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Więc wychodzi na to, że póki co wymieniam tylko klocki. Czy ktoś ma inny pomysł? Pozdrawiam miłośników MB !!!

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja jestem zwolennikiem wymiany klocow wraz z tarczami - koszty przeciez niewielkie a co pare lat warto!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
sprobuj jeszcze wywazyc kola. moze ciezarek odpadl. objawy podobne do tych, ktore opisujesz, z tym ze sie kontrolka klockow nie zapala sie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 10:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
dzwięk można opisać słowami za pomocą wyrazu dźwiękonaśladowczego - onomatopei :) a do rzeczy - sprawdź jak wygląda powierzchnia tarczy, a nie tylko jej grubość; może mieć wyrobione koncentrycznie rowki od okładzin, wtedy wymiana klocków nie pomoże, bo nowe dotrą się do powierzchni tarczy i efekt powróci; w takim wypadku wymienić należy też tarcze

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 2:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
TReneR pisze:
Ja jestem zwolennikiem wymiany klocow wraz z tarczami - koszty przeciez niewielkie a co pare lat warto!

Jakich klockow używasz skoro wystarczaja ci na parę lat????

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 3:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
raczej pytanie powinno byc takie - ile km przejezdzasz rocznie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 9:25 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Czesc, mialem identyczne objawy i jednak okazalo sie, ze lozysko bylo do wymiany i to mimo, ze nie mialo luzow, po prostu się nadpalilo.

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Marcin C. pisze:
Czesc, mialem identyczne objawy i jednak okazalo sie, ze lozysko bylo do wymiany i to mimo, ze nie mialo luzow, po prostu się nadpalilo

no to jazda, może się okazać, że wymienię dobre tarcze, a okaże się, że to łożysko - no to widzę, że mam niereozwiązany problem, albo czeka mnie wymiana do skutku, w tym dobrych elementów :oops:

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl