MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Opony zimowe
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29352
Strona 1 z 1

Autor:  and54 [ śr paź 24, 2007 3:01 pm ]
Tytuł:  Opony zimowe

Prosze o opinie uzytkownikow opon zimowych Semperit.

Autor:  aegm [ śr paź 24, 2007 3:31 pm ]
Tytuł:  Re: Opony zimowe

and54 pisze:
Prosze o opinie uzytkownikow opon zimowych Semperit.


semperit co?!jest kilknascie modeli semperit! i jaki roznmiar...?

Autor:  and54 [ śr paź 24, 2007 8:37 pm ]
Tytuł: 

205 60 15

Autor:  AndyS [ śr paź 24, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

and54 pisze:
205 60 15

Dla mnie profil 60 w oponach zimowych to herezja. Na zimę są zalecane opony o wyższym profilu. Moim zdaniem najlepsze są normalnoprofilowe czyli 100 (już chyba nie produkowane) albo 80 bo najlepiej trzymają się na lodzie i śniegu a także lepiej odpompowywują wodę. Za najniższy dopuszczalny profil uważam 70. W Finlandii zimą nie wolno używać niższego profilu. Na filmach z zimowych rajdów samochodowych można się zdziwić widokiem opon. Mają nieproporcjonalnie cieniutkie "rowerówki" nabijane kolcami (profil 100) a jak jeżdżą. :)
Chyba warto brać przykład od profesjonalistów. [zlosnik]

P.S. Można ewentualnie za najniższy profil przyjąć zalecany przez producenta auta. Dla W124 będzie to 65 ale moim zdaniem (z doświadczenia) pod każdym względem auto będzie się sprawować lepiej na wyższym.
Podajesz mało danych i oczywiście nie masz w profilu napisane czym jeździsz więc porada jest czysto teoretyczna. Jak się wstydzisz swojego Mercedesa to nie wiem czy "zasługujesz" na otrzymywanie odpowiedzi. ;)

Autor:  aegm [ śr paź 24, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

and54 pisze:
205 60 15


kolego napisz jaki model to ci moze ktos cos odpisze! :roll:

Autor:  and54 [ czw paź 25, 2007 9:17 am ]
Tytuł:  opony zimowe

Semperit Speed Grip 205 60 16. Mercedes 210 300 turbodizel 1999 moze zasluguje na odpowiedz kolegi .

Autor:  AndyS [ czw paź 25, 2007 4:20 pm ]
Tytuł:  Re: opony zimowe

and54 pisze:
moze zasluguje na odpowiedz kolegi .
Nie obrażaj się od razu bo nie ma o co - tam był znaczek ;) czyli pół-żartem pół-serio. A tak poważnie to dopiero teraz po "ciągnięciu za język" podałeś odpowiednie informacje.
Ze 3 lata temu używałem opon zimowych firmy Semperit do W124 i nie byłem zachwycony. Źle nie było ale w skrajnie trudnych warunkach były zbyt "śliskie". Inna sprawa że był to inny, starszy model a technika idzie naprzód. Może te będą lepsze.... [zlosnikz]

Autor:  trocin [ czw paź 25, 2007 4:53 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Dla mnie profil 60 w oponach zimowych to herezja. Na zimę są zalecane opony o wyższym profilu.


Hmmm... Ja mam Fuldy Montero 205/55 R16, kupiłem je bo 16" były w większości w tym rozmiarze, następnym razem poszukam czegoś wyższego. Faktycznie rewelacyjnej przyczepności to nie ma, w zasadzie w zimie to większość czasu jeżdżę bokiem [zlosnikok]

Autor:  and54 [ czw paź 25, 2007 5:24 pm ]
Tytuł:  opony zimowe

AndyS ok dzieki za opinie pozdrawiam.

Autor:  AndyS [ czw paź 25, 2007 10:05 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
AndyS pisze:
Dla mnie profil 60 w oponach zimowych to herezja. Na zimę są zalecane opony o wyższym profilu.

Hmmm... Ja mam Fuldy Montero 205/55 R16(...) Faktycznie rewelacyjnej przyczepności to nie ma, w zasadzie w zimie to większość czasu jeżdżę bokiem [zlosnikok]
Sam sobie odpowiedziałeś. Opona musi się wbić w śnieg czy lód. Czym wyższa i węższa tym mocniej naciska i lepiej odprowadza wodę. Podam jeszcze jeden argument - spróbuj przy mocno mokrej nawierzchni zahamować tak jak 18-to tonowy TIR. Nie masz żadnych szans - on ma lepszy "docisk". [zlosnik]
W swoim starym W115 używałem opon NOKIA z kolcami (1/3 ilości), wąskich o wymiarze 175R14. W ostrą zimę (1995?) wszędzie wjeżdżałem jak czołg. Pod górkę holowałem tych co nie mogli wjechać. Jeszcze te koła leżą w piwnicy a rozstaw śrub jest ten sam..... [zlosnik] [zlosnik]

P.S. Pługi zrobione z ciężarówek nie mają zimówek tylko stosunkowo wąskie opony i balast a zimą spychają śnieg na pobocze. Cuda?? :lol: [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  lysy2 [ pt paź 26, 2007 7:42 am ]
Tytuł: 

wszystko sie zgadza :)
z malym dodatkiem - ile dni w sezonie zimowym jezdzimy w naszych warunkach po sniegu? a ile po czarnej drodze? [zlosnik]
wiec jesli sie nie jezdzi w gorach, to nie ma co przesadzac kolcami i waskoscia opon.
IMO 185/70 R15 sa optymalne

Autor:  holyfido [ pt paź 26, 2007 8:21 am ]
Tytuł: 

Czym wyższa i węższa tym mocniej naciska i lepiej odprowadza wodę

Kombinuje i kombinuje, ale nijak nie umiem przylozyc miary wysokosci do nacisku czy odprowadzania wody. W sprawie szerokosci opony sprawa jest prosta - chodzi o nacisk na cm^2. A jaki wplyw na nacisk lub odprowadzanie wody ma wysokosc opony? Odprowadzanie wody bedzie zalezne od ksztaltu bieznika.
Do tej pory sadzilem, ze wyzsze opony pozwalaja uniknac uszkodzen felg podczas nieuchronnych zderzen z kraweznikami. I dalej tak uwazam. Nie widze zwiazku z odprowadzaniem wody.

Autor:  erio [ pt paź 26, 2007 9:41 am ]
Tytuł: 

to kup sobei do mercedesa 175/50 ... bedzie wyglądał jak na kółeczkach

profil to nie jest wysokosc bezwzględna, tylko stosunek szerokosci do wielkości koła. Chodzi o to zeby zew. srednica kola pozostala bez zmian. no chyba ze znajdziesz 17sto calowe felgi o szerokości 5j .. to GL w znajdowaniu opony 185/50R17

Autor:  GEORGE P. [ pt paź 26, 2007 8:02 pm ]
Tytuł: 

Dołączę się do tego tematu, planuję zakup zimówek do 124, chcę, żeby nie było zbyt drogo a było pewnie, co wybrać?? <br>Dodano po 18 minutach.:<br> Chyba zdecyduję się na Dębica Frigo 2. Komplet za 700zł.

Autor:  AndyS [ sob paź 27, 2007 1:06 am ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Kombinuje i kombinuje, ale nijak nie umiem przylozyc miary wysokosci do nacisku czy odprowadzania wody.
Hmmm. Czym opona wyższa (czyli wyższy profil) tym ma węższy bieżnik czyli mniejszą szerokość (patrz post erio) a jak sam napisałeś "W sprawie szerokosci opony sprawa jest prosta - chodzi o nacisk na cm^2. więc przy mniejszej szerokości opona ma większy nacisk na cm^2.
Zauważ że przy większych prędkościach ma to znaczenie bo po pierwsze "Odprowadzanie wody bedzie zalezne od ksztaltu bieznika a po drugie także siły nacisku na cm^2 (zgodnie z prawami fizyki). Powiedzmy że dla tej samej opony większy nacisk spowoduje szybsze "wyciśnięcie" wody spod opony. Po to niektórzy wożą 2 trylinki w bagażniku w zimie (śnieg to też woda). Coś źle wytłumaczyłem? [zlosnikz]
holyfido pisze:
Do tej pory sadzilem, ze wyzsze opony pozwalaja uniknac uszkodzen felg podczas nieuchronnych zderzen z kraweznikami. I dalej tak uwazam. Nie widze zwiazku z odprowadzaniem wody.
A skąd wiesz że dobrze sądziłeś? Bo ja myślę że związek ma i jedno i drugie. [zlosnik]

lysy2 pisze:
ile dni w sezonie zimowym jezdzimy w naszych warunkach po sniegu? a ile po czarnej drodze? [zlosnik]
wiec jesli sie nie jezdzi w gorach, to nie ma co przesadzac kolcami i waskoscia opon.
Nie zapominaj że opona zimowa lepiej odprowadza wodę i trzyma się nawierzchni przy niskich temperaturach ze wzgledu na skład mieszanki gumowej. W Polsce kolców nie wolno używać a z wąskością - fakt - nie ma co przesadzać . Ale opony o profilu 50 czy 60 w zimie uważam za przesadę. Potem jest tyle wypadków.....
lysy2 pisze:
IMO 185/70 R15 sa optymalne
[ok]
Też tak uważam. Profil 70 jest optymalny.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/