MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dla tych którzy chcą troche pomyślec [czytac]
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29355
Strona 1 z 1

Autor:  maxym05 [ śr paź 24, 2007 4:58 pm ]
Tytuł:  Dla tych którzy chcą troche pomyślec [czytac]

Ponieważ jestem tu nowy więc chciałbym was serdecznie powitać :lol: .Postaram sie wszystko możliwie w skrócie opisac ulozylem kilka pytan:
1.Czy ciśnienie sprężania 26;27,5;27;28 jest ok było miezone przy temp. 20 i 70 ???
2.ciśnienie oleju 1,8 na biegu jałowym 4 przy okolo 3 tys. obrotów silnik gorący (nie przegoniony) co o tym myslicie?
3.czy to pompa wtryskowa moze powodowac nastepujace objawy: zimny silnik po nocy pracuje względnie równo kilkanascie sekund po czym stopniowo zaczyna przerywac trząść kopcic lekko na biało. Pracuje wtedy "ciężko" . Usterka dotyczy biegu jałowego do około 1300 obrotow. Praca silnika wyrównuje sie wraz ze wzrostem temperatury nagrzany pracuje wzglednie równo ale nadal "cięzko" .
4.Czy dawką paliwa steruje listwa przesuwana czymś w rodzaju elektromagnesu? Co z kątem wtrysku? jest sterowany mechanicznie czy elektronicznie? Przesuniecie klapki przepływki o okolo 3 mm powoduje gasniecie silnika.
5.Czy dobrze kojarze silnik 2,3 był stosowany w innych MB zanim "wrzucono" go do Vito , jesli tak to w jakich modelach? Myśle o wyrzuceniu elektroniki i zamianie pompy na zwykła rzędówke jesli okaze sie ze moja jest powaznie uszkodzona.
6.Czy ten silnik ma czujnik zz . A jesli tak to gdzie?
7.Prosił bym o namiary na solidnego pompiarza w okolicy Płock Łódż(pompa rzedowka sterowana elektronicznie).

Vito 2,3 TDI pali na dotyk zimny i ciepły nie gasnie na biegu jałowym , świece,wtryski,flitry, itd ok. Nagrzany zero dymu. Jezeli bierze olej to nie wiele . Sterownik boscha przepływka recylkulacja spalin itd. Pompa rzędówka sterowana elektronicznie.

Autor:  t.king [ śr paź 24, 2007 7:29 pm ]
Tytuł: 

maxym05 pisze:
2.ciśnienie oleju 1,8 na biegu jałowym 4 przy okolo 3 tys. obrotów

jak by moje gwiazdy pokazywały takie ciśnienie,to bym chyba zawału dostał [szalone] ;

Autor:  bary123ce [ śr paź 24, 2007 7:44 pm ]
Tytuł: 

maxym05 pisze:
1.Czy ciśnienie sprężania 26;27,5;27;28 jest ok było miezone przy temp. 20 i 70

Zasada nr 1: sprężanie mierzymy tylko i wyłącznie na zimnym silniku i to nie jak ostygnie, a takim, który jest zimny po np całej nocy nie odpalania. W tym wypadku wskazania mogą być oszukane. Gdyby to był zimny silnik, to sprężanie OK.
P.S: kiedy była wymiana filtrów?? Kiedy regulowane/wymieniane były wtryski? Na jakim paliwie jeździsz? ;)

Autor:  maxym05 [ śr paź 24, 2007 9:33 pm ]
Tytuł: 

do "bary123ce" prawdopodobnie masz racje ale co mechanik to inna opinia . filtry byly zmienione kilka dni temu . Podobnie byly sprawdzone wtryski wszystkie pylą slicznie jak nówki Odziwo rowniej pracuje na oo niz na solidnym on . Nie mam pojecia dleczego.

Autor:  Cremek [ czw paź 25, 2007 7:27 pm ]
Tytuł: 

maxym05 pisze:
Odziwo rowniej pracuje na oo niz na solidnym on . Nie mam pojecia dleczego.


Jak kazdy diesel [zlosnik] - roznica w tym ze wszystkie powyzej 124 pracuja lepiej do czasu... [zlosnikz]

Autor:  roadrunner [ czw paź 25, 2007 7:38 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Zasada nr 1: sprężanie mierzymy tylko i wyłącznie na zimnym silniku i to nie jak ostygnie, a takim, który jest zimny po np całej nocy nie odpalania. W tym wypadku wskazania mogą być oszukane. Gdyby to był zimny silnik, to sprężanie OK.



Ja mierze i na zimnym i na cieplym moim zdaniem dopiero dwa pomiary daja pelny obraz i sa podstawa do dalszych wnioskow. Oczywiscie jesli chce sie zmierzyc cisnienie tylko informacyjnie (jesli nic z motorem sie zlego nie dzieje i ma to zaspokoic tylko ciekawosc) to wystarczy to zrobic na zimnym silniku

Autor:  bary123ce [ czw paź 25, 2007 8:15 pm ]
Tytuł: 

a jaka różnica między cylindrami jest dopuszczalna??

Autor:  Cremek [ czw paź 25, 2007 9:30 pm ]
Tytuł: 

Taka na ktorej nie wyrywa silnika z poduszek [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ czw paź 25, 2007 10:11 pm ]
Tytuł: 

a kiedy wyrywa?? [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ sob paź 27, 2007 1:13 pm ]
Tytuł: 

Jaka może być ta różnica między cylindrami??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/