MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problemy z odpaleniem..cos z pradem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29387
Strona 1 z 1

Autor:  escort923 [ czw paź 25, 2007 11:24 pm ]
Tytuł:  Problemy z odpaleniem..cos z pradem

Witam.Pojawil mi sie maly problem.Otórz dzisiaj kiedy dojechalem do miejsca gdzie pracuje auto zgasło.wyłaczam zaplon daje na "P" i probuje zapalic.Kontrolki tylko sie zazyly pompa paliwowa ani drgnela rozrusznik kreci jak zwariowany a tu cisza.Wiec spycham go na bok. po ok 4 godzinach kolejne podejscie. sutuacja powtarza sie. po paru prubach nic sie nie zmienilo.Ruszam kluczykiem w stacyjce,otwieram maske i guszam kablami od aku i alternatora.wsziadamz powrotem krece kluczykiemi widze ze kontrolki dalej sie zaza tylko mocniej krece(pompy paliwowej nie słychac) dalej i auto dpala. kontrolka od recznego swieci teraz normalnie. gasze auto i ponawiam rozruch. Kontrolki zaza sie dosc mocno i auto znowu pali.Robilem tak pare razy i zawsze zapalal. Po skonczeniu pracy wsiadam i znowu kontrolki zaza sie bardzo slabo i nie pali. pare ruchow kluczykiem w stacyjce,kablami pod maska i przekrecam kluczyk i wszystko swieci tak jak trzeba,pompe słychac. na stacji benz. znowu nie mogłem odpalic,dopiero za któryms razem kontroki zaczeły sie mocniej zazyc i zapalil. Gdzie szukac przyczyny???
Stacyjka,alternator a moze cos innego????MB 2.3 89r.ASB.Pozdrawiam

Autor:  Meeta [ czw paź 25, 2007 11:45 pm ]
Tytuł: 

wyczyść klemy akumulatora, sprawdź jakie masz napięcie ładowania kiedy silnik chodzi, a alternator ładuje. Czy to pojawiło się nagle, czy stopniowo problem sie nasilał, bądź pojawiał się sporadycznie i coraz częściej i częściej ?? ;)

Autor:  escort923 [ czw paź 25, 2007 11:53 pm ]
Tytuł: 

klemy sa ok.ładowanie chyba tez ok bo nigdy nie odmówil mi posłuszenstwa.Zadazylo mi sie to raz,ale jak zgasł to ponownie zapalil i wszystko bylo ok.

Autor:  Gerri [ czw paź 25, 2007 11:55 pm ]
Tytuł: 

Przyczyn może być wiele: zacząłbym od pomiaru napięcia na bezpiecznikach po włączeniu zapłonu (na tych, które zasilane są przez stacyjkę)
Podejrzewam uszkodzenie kostki stacyjki (styku oznaczonego "15") - ale jak napisałem powyżej - przyczyn może być wiele. Tak więc schemat, multimetr do łapki i wio!

Autor:  escort923 [ czw paź 25, 2007 11:58 pm ]
Tytuł: 

jak bym sie jeszce znal to bylo by ok.jutro cos bede probowal robic ze sstacyjka.moze ja wykrece i zobacze co i jak.

Autor:  Gerri [ pt paź 26, 2007 12:01 am ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
wyczyść klemy akumulatora, sprawdź jakie masz napięcie ładowania


Napisał przecież, że "rozrusznik kręci jak zwariowany"
Jeżeli coś by było z klemami lub ładowaniem - to pierwszy dał by znać o tym rozrusznik! <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
escort923 pisze:
jak bym sie jeszce znal to bylo by ok.


No to qpa... Genialnej rady dla nieznających się to nie mam [szalone]

Autor:  escort923 [ pt paź 26, 2007 12:02 am ]
Tytuł: 

zawsze wrazie czego zosttaje elektryk.

Autor:  escort923 [ pt paź 26, 2007 6:47 pm ]
Tytuł: 

po dzisiejszym dniu wydaje mi sie ze to cos ze stacyjka.czasami jak przekrece to nie ma pradu na desce rozdzielczej i pompa nie pompuje paliwa(rozrusznikiem kreci ale nie pali),pare ruchów w lewo i w prawo i za któryms razem zaskoczy.tzn zapalaja sie kontrolki i pompa tez dziala i zapala. czy wystarczy wymienic kostke stacyjki czy cała stacyjke?

Autor:  Gerri [ pt paź 26, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

Wystarczy wymienić kostkę. Jeżeli tak będzie się działo, to podaj z akumulatora prąd kabelkiem na któryś z bezpieczników zasilanych "po stacyjce". Jak kontrolki się rozjaśnią i pompa ruszy - to na 99% winna jest kostka.

Autor:  escort923 [ sob paź 27, 2007 1:22 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Wystarczy wymienić kostkę. Jeżeli tak będzie się działo, to podaj z akumulatora prąd kabelkiem na któryś z bezpieczników zasilanych "po stacyjce". Jak kontrolki się rozjaśnią i pompa ruszy - to na 99% winna jest kostka.


ok Gerri dzisiaj spróbuje.

Autor:  Gerri [ sob paź 27, 2007 2:17 pm ]
Tytuł: 

No to rada dla nieumiejącego: pozycją "zapłon" są objęte bezpieczniki 5,6,7. Czyli wystarczy po włączeniu zapłonu podać prąd z akumulatora na którykolwiek z nich, a następnie spróbować odpalić.
Powodzenia.

Autor:  escort923 [ ndz paź 28, 2007 6:35 pm ]
Tytuł: 

teraz nie wiem co w nigo wstapilo.dziala wszystko za kazdym razem. kostke stacyjki zamówilem ale nie wiem czy sie wstrzymac zwymiana czy dla swietego spokoju ja wymienic.

Autor:  Wit [ czw lis 01, 2007 9:24 am ]
Tytuł: 

Witam
w rodzinie miałem taki przypadek: objawy takie same jak ty, raz palił raz nie aż w końcu całkiem się nie dało zapalić mimo, że alterantor kręcił i kontroliki się świeciły. Powód: autko było kupione kilkunastoletnie, po rozebraniu połowy tablicy rozdzielczej okazało się, że poprzedni właściciel lub jeszcze wcześniejszy założył drugi wyłącznik antyzłodziejski (jeden był pod siedzeniem kierowcy i o nim było wiadomo, że jest) i zaśniedziały w nim styki: raz stykał a raz nie, aż w końcu padł. Po wyczyszczeniu i przelutowaniu końcówek wszystko jest już ok.
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/