MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 2:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej do ASB
Post: pt paź 26, 2007 6:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
potrzebuje dolac oleju do skrzyni ale nie wiem jakiego,wiem ze napewno jest zólty.nie wiem jaki byl zalany i kiedy. na razie nie mam mozliwosci aby go wymienic. a troszke go ubylo i nie chce zajechac skrzyni. i gdzie sie go dolewa?? przez rurke od bagnetu???( pewnien gos robil tak w jakims programie motoryzacyjnym)Jaki olej dolac aby bylo bezpiecznie??

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 26, 2007 7:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
dolewa sie przez rurke bagnetu.
Sprobuj zorientowac sie gdzie sa ubytki.
Dolac tyle ile pokazuje na bagnecie.
Na lekko rozgrzanym i uruchomionym
silniku zmierzyc poziom
w polozeniu dzwini P lub N.
Olej niezbyt rozgrzany ma sie znajdowac niewiele ponad linia min.
Olej mocno rozgrzany ma byc pod linia max.

W kwestii rodzaju oleju to obstawiam, ze ma byc klasy Dextron IID,
ale poczekaj niech ktos to potwierdzi.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 27, 2007 2:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
nikt mi wiecej nie poradzi?

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 27, 2007 4:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeśli masz żółty to masz zły olej. Wlewa się olej ATF koloru czerwono-rubinowego. Wymień olej wraz z filtrem i nie żałuj teraz kasy bo będzie lipa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 27, 2007 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jasne oleje tez sa spotykane w ASB.
I nie po kolorze dobiera sie olej,
ale po klasie (Dextron II, III).
Dextron II i III moga byc czerwone,
ale lepiej ich nie zamieniac.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Hejka

Do tego swojego 1989 230, lej ATF typu Dextron IID. Mozesz spokojnie kupić na stacji benzynowej, nawet na Orlenie, sa zupełnie neizłe i dosyc niedrogie - 14-16zł./litr.

Dextron III, zastapił Dextron II jest nowszy i ma roszke inne parametry.
Dextron III wystepuje jako olej syntetyczny i mineralny.
Mercedes przewidywał w tych latach tylko Dextron II, wiec zostan przy nim. Chociaż według parametrów, lepsza jakosc ma DIII :)

Co do koloru. Olej typu DextronII musi byc ciemnoczerwony, nie zółty!
Nie moze byc czarny, bo to oznacza, że jest przepracowany/popalony.
Nie moze mieć tez koloru kawy z mlekiem bo to oznacza,że do skrzyni dostała Ci sie np. woda!
Pozatym powąchaj bagnet, przepracowany olej smierdzi wyraźnie spalenizna.

ATF DEXTRON® II D
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
Wskaźnik lepkości 165
Temperatura płynięcia, w °C -42
Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
Barwa czerwona

ATF DEXTRON® III
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 7,96
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 35,90
Wskaźnik lepkości 204
Temperatura płynięcia, w °C -40
Temperatura zapłonu (COC), w °C 180
Barwa czerwona

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 11:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
To ja jeszcze tylko dodam, ze z olejami w ASB troche inaczej jest niz z olejami w silnikach. Do silnika mozesz lac olej lepszy niz zaleca producent, to zalezy od twojej kieszeni, ale do ASB nie powinno sie lac (pozornie) lepszego oleju, tylko dlatego, ze cie stac. Do ASB powinno sie lac taki olej jaki przewidzial producent, nie lepszy - nie gorszy.

I jeszcze w sprawie kolorow oleju: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=185

a konkretnie akapit: Jeżeli chodzi o kolor, obecnie stosowane są dwa podstawowe rodzaje oleju Dexron do skrzyń automatycznych. Jeden rodzaj posiada kolor różowy lub różowoczerwony. Drugi rodzaj posiada kolor miodowożółty. Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju przy sprawdzaniu powinien on być klarowny i mieć jeden z wymienionych wyżej kolorów.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 6:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
chcialem kupic olej ale wszedziee byl tyko czerowny. nie znalazlem zadnego zóltego.a co do koloru to jest klarowny i czysty,nie widac zadnych oznak zuzycia.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Jestem na poniedzialek umówiony na wymiane oleju i filtra.gosc krzyknal mi ok 250 pln z filtrem i olejem wlacznie. Duzo czy malo?i jeszce czy mozecie polecic jakis dobry warsztat w krakowie bo podjechalem do pierwszego lepszego.Pzdr

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 2:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
escort923 pisze:
gosc krzyknal mi ok 250 pln z filtrem i olejem wlacznie. Duzo czy malo?i

ja kupowałem MOBIL'a za 22zł/L plus filtr 70zł i uszczelka skrzyni 25zł więc wyszło mi ok 220-230zł i wymieniłem sam. <br>Dodano po 12 minutach.:<br> Przypomniało mi się coś! Kiedyś przy wymianie oleju w ASB gość, który mi go wymieniał stwierdził, że żółty kolor oleju spowodowany jest tym, iż początkowo rubinowy kolor ulega przemianie w żółty pod wpływem rozgrzania i zużycia... Coś chyba bujał...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
holyfido pisze:
Na lekko rozgrzanym i uruchomionym
silniku zmierzyc poziom
w polozeniu dzwini P lub N.
Olej niezbyt rozgrzany ma sie znajdowac niewiele ponad linia min.
Olej mocno rozgrzany ma byc pod linia max.
Poziomu oleju (plynu) ATF nie mierzy sie na "lekko rozdrzanym silniku" ale na porzadnie rozgrzanym silniku (temp plynu chlodzacego ma wynosic ~80°C - odpowiada to przejechaniu min. 10 km). Poziom plynu na znajdowac sie po prostu miedzy "MIN" a "MAX", mierzony, tak jak piszesz, przy pracujacym silniku w pozycji "P". W przypadku gdy przekracza "MAX" nalezy spuscic nadmiar.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 10:07 am przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 11:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
bary123ce pisze:
Jeśli masz żółty to masz zły olej. Wlewa się olej ATF koloru czerwono-rubinowego. Wymień olej wraz z filtrem i nie żałuj teraz kasy bo będzie lipa.

Poszukaj Shella do ASB - jest żółty. Teraz mam czerwony ale (może subiektywnie) lepiej jeździło mi sie na tym żółtym. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 12:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
bary123ce pisze:
Jeśli masz żółty to masz zły olej.


a dlaczego zly?! mi wymienili na jakis taki wlasnie zolty shell dexron chyba sie nazywa...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
bary123ce pisze:
Przypomniało mi się coś! Kiedyś przy wymianie oleju w ASB gość, który mi go wymieniał stwierdził, że żółty kolor oleju spowodowany jest tym, iż początkowo rubinowy kolor ulega przemianie w żółty pod wpływem rozgrzania i zużycia... Coś chyba bujał...



dokladnie to samo mi dzisiaj mechanik powiedzial.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 8:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
mierzony, tak jak piszesz, przy pracujacym silniku ale w pozycji "D"

Od kiedy poziom oleju ASB mierzy sie w trybie D? Tylko P i N

Poziomu oleju (plynu) ATF nie mierzy sie na "lekko rozdrzanym silniku" ale na porzadnie rozgrzanym silniku

Nie mam teraz czasu szukac, ale w literaturze do W123 (takiej zoltej z ministerstwa lacznosci czy jakos tak) wyraznie jest napisane, ze poziom mierzy sie i na zimnym i na cieplym. I sa tam wskazania chyba dla zimnego oleju ile mm ponizej wskazania max powinien znajdowac sie poziom oleju.

A na przyklad w Audi mierze tylko w temp 20C i tylko na N.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl