MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Olej do ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29402
Strona 1 z 2

Autor:  escort923 [ pt paź 26, 2007 6:51 pm ]
Tytuł:  Olej do ASB

potrzebuje dolac oleju do skrzyni ale nie wiem jakiego,wiem ze napewno jest zólty.nie wiem jaki byl zalany i kiedy. na razie nie mam mozliwosci aby go wymienic. a troszke go ubylo i nie chce zajechac skrzyni. i gdzie sie go dolewa?? przez rurke od bagnetu???( pewnien gos robil tak w jakims programie motoryzacyjnym)Jaki olej dolac aby bylo bezpiecznie??

Autor:  holyfido [ pt paź 26, 2007 7:06 pm ]
Tytuł: 

dolewa sie przez rurke bagnetu.
Sprobuj zorientowac sie gdzie sa ubytki.
Dolac tyle ile pokazuje na bagnecie.
Na lekko rozgrzanym i uruchomionym
silniku zmierzyc poziom
w polozeniu dzwini P lub N.
Olej niezbyt rozgrzany ma sie znajdowac niewiele ponad linia min.
Olej mocno rozgrzany ma byc pod linia max.

W kwestii rodzaju oleju to obstawiam, ze ma byc klasy Dextron IID,
ale poczekaj niech ktos to potwierdzi.

Autor:  escort923 [ sob paź 27, 2007 2:41 pm ]
Tytuł: 

nikt mi wiecej nie poradzi?

Autor:  bary123ce [ sob paź 27, 2007 4:18 pm ]
Tytuł: 

Jeśli masz żółty to masz zły olej. Wlewa się olej ATF koloru czerwono-rubinowego. Wymień olej wraz z filtrem i nie żałuj teraz kasy bo będzie lipa.

Autor:  holyfido [ sob paź 27, 2007 5:58 pm ]
Tytuł: 

Jasne oleje tez sa spotykane w ASB.
I nie po kolorze dobiera sie olej,
ale po klasie (Dextron II, III).
Dextron II i III moga byc czerwone,
ale lepiej ich nie zamieniac.

Autor:  TomiTurbo [ ndz paź 28, 2007 9:46 am ]
Tytuł: 

Hejka

Do tego swojego 1989 230, lej ATF typu Dextron IID. Mozesz spokojnie kupić na stacji benzynowej, nawet na Orlenie, sa zupełnie neizłe i dosyc niedrogie - 14-16zł./litr.

Dextron III, zastapił Dextron II jest nowszy i ma roszke inne parametry.
Dextron III wystepuje jako olej syntetyczny i mineralny.
Mercedes przewidywał w tych latach tylko Dextron II, wiec zostan przy nim. Chociaż według parametrów, lepsza jakosc ma DIII :)

Co do koloru. Olej typu DextronII musi byc ciemnoczerwony, nie zółty!
Nie moze byc czarny, bo to oznacza, że jest przepracowany/popalony.
Nie moze mieć tez koloru kawy z mlekiem bo to oznacza,że do skrzyni dostała Ci sie np. woda!
Pozatym powąchaj bagnet, przepracowany olej smierdzi wyraźnie spalenizna.

ATF DEXTRON® II D
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
Wskaźnik lepkości 165
Temperatura płynięcia, w °C -42
Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
Barwa czerwona

ATF DEXTRON® III
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 7,96
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 35,90
Wskaźnik lepkości 204
Temperatura płynięcia, w °C -40
Temperatura zapłonu (COC), w °C 180
Barwa czerwona

Autor:  holyfido [ ndz paź 28, 2007 11:47 am ]
Tytuł: 

To ja jeszcze tylko dodam, ze z olejami w ASB troche inaczej jest niz z olejami w silnikach. Do silnika mozesz lac olej lepszy niz zaleca producent, to zalezy od twojej kieszeni, ale do ASB nie powinno sie lac (pozornie) lepszego oleju, tylko dlatego, ze cie stac. Do ASB powinno sie lac taki olej jaki przewidzial producent, nie lepszy - nie gorszy.

I jeszcze w sprawie kolorow oleju: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=185

a konkretnie akapit: Jeżeli chodzi o kolor, obecnie stosowane są dwa podstawowe rodzaje oleju Dexron do skrzyń automatycznych. Jeden rodzaj posiada kolor różowy lub różowoczerwony. Drugi rodzaj posiada kolor miodowożółty. Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju przy sprawdzaniu powinien on być klarowny i mieć jeden z wymienionych wyżej kolorów.

Autor:  escort923 [ ndz paź 28, 2007 6:33 pm ]
Tytuł: 

chcialem kupic olej ale wszedziee byl tyko czerowny. nie znalazlem zadnego zóltego.a co do koloru to jest klarowny i czysty,nie widac zadnych oznak zuzycia.

Autor:  escort923 [ sob lis 03, 2007 1:33 pm ]
Tytuł: 

Jestem na poniedzialek umówiony na wymiane oleju i filtra.gosc krzyknal mi ok 250 pln z filtrem i olejem wlacznie. Duzo czy malo?i jeszce czy mozecie polecic jakis dobry warsztat w krakowie bo podjechalem do pierwszego lepszego.Pzdr

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2007 2:23 pm ]
Tytuł: 

escort923 pisze:
gosc krzyknal mi ok 250 pln z filtrem i olejem wlacznie. Duzo czy malo?i

ja kupowałem MOBIL'a za 22zł/L plus filtr 70zł i uszczelka skrzyni 25zł więc wyszło mi ok 220-230zł i wymieniłem sam. <br>Dodano po 12 minutach.:<br> Przypomniało mi się coś! Kiedyś przy wymianie oleju w ASB gość, który mi go wymieniał stwierdził, że żółty kolor oleju spowodowany jest tym, iż początkowo rubinowy kolor ulega przemianie w żółty pod wpływem rozgrzania i zużycia... Coś chyba bujał...

Autor:  kielbik [ pn lis 05, 2007 11:06 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Na lekko rozgrzanym i uruchomionym
silniku zmierzyc poziom
w polozeniu dzwini P lub N.
Olej niezbyt rozgrzany ma sie znajdowac niewiele ponad linia min.
Olej mocno rozgrzany ma byc pod linia max.
Poziomu oleju (plynu) ATF nie mierzy sie na "lekko rozdrzanym silniku" ale na porzadnie rozgrzanym silniku (temp plynu chlodzacego ma wynosic ~80°C - odpowiada to przejechaniu min. 10 km). Poziom plynu na znajdowac sie po prostu miedzy "MIN" a "MAX", mierzony, tak jak piszesz, przy pracujacym silniku w pozycji "P". W przypadku gdy przekracza "MAX" nalezy spuscic nadmiar.

Autor:  AndyS [ pn lis 05, 2007 11:49 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Jeśli masz żółty to masz zły olej. Wlewa się olej ATF koloru czerwono-rubinowego. Wymień olej wraz z filtrem i nie żałuj teraz kasy bo będzie lipa.

Poszukaj Shella do ASB - jest żółty. Teraz mam czerwony ale (może subiektywnie) lepiej jeździło mi sie na tym żółtym. :)

Autor:  aegm [ wt lis 06, 2007 12:04 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Jeśli masz żółty to masz zły olej.


a dlaczego zly?! mi wymienili na jakis taki wlasnie zolty shell dexron chyba sie nazywa...

Autor:  escort923 [ wt lis 06, 2007 4:12 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Przypomniało mi się coś! Kiedyś przy wymianie oleju w ASB gość, który mi go wymieniał stwierdził, że żółty kolor oleju spowodowany jest tym, iż początkowo rubinowy kolor ulega przemianie w żółty pod wpływem rozgrzania i zużycia... Coś chyba bujał...



dokladnie to samo mi dzisiaj mechanik powiedzial.

Autor:  holyfido [ wt lis 06, 2007 8:03 am ]
Tytuł: 

mierzony, tak jak piszesz, przy pracujacym silniku ale w pozycji "D"

Od kiedy poziom oleju ASB mierzy sie w trybie D? Tylko P i N

Poziomu oleju (plynu) ATF nie mierzy sie na "lekko rozdrzanym silniku" ale na porzadnie rozgrzanym silniku

Nie mam teraz czasu szukac, ale w literaturze do W123 (takiej zoltej z ministerstwa lacznosci czy jakos tak) wyraznie jest napisane, ze poziom mierzy sie i na zimnym i na cieplym. I sa tam wskazania chyba dla zimnego oleju ile mm ponizej wskazania max powinien znajdowac sie poziom oleju.

A na przyklad w Audi mierze tylko w temp 20C i tylko na N.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/