MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciśnienie w oponach 235/60R16
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29418
Strona 1 z 1

Autor:  stones1 [ sob paź 27, 2007 3:06 pm ]
Tytuł:  Ciśnienie w oponach 235/60R16

mam problem, w CL600 standartowo mam koła 255/45R18, na zime kupiłem 16-tki z oponami 235/60, ale jakie mam teraz zastosować ciesnienie? Mam tylko naklejke na klapce od paliwa do tych standartowych 18-tek, w instrukcji nie ma tabeli ciśnienia.. Może ktoś ma w140 sedan na standartowcyh 16-tkach ?

Autor:  stones1 [ pn paź 29, 2007 11:38 am ]
Tytuł: 

nie ma nikogo na forum z w140 na standartowych oponach?

Autor:  bary123ce [ pn paź 29, 2007 1:06 pm ]
Tytuł: 

ja w 225/45/17 daję 2.2 i 2.3

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn paź 29, 2007 1:16 pm ]
Tytuł: 

ja mam takie opony w moim 140 -sprawdze co mowi mądra naklejka na klapce od paliwa [zlosnik]

Autor:  stones1 [ śr paź 31, 2007 9:18 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
ja mam takie opony w moim 140 -sprawdze co mowi mądra naklejka na klapce od paliwa [zlosnik]



o właśnie, będe wdzięczny.

Autor:  bary123ce [ śr paź 31, 2007 11:15 am ]
Tytuł: 

a mi nie jesteś wdzięczny ?? :cry: a tak się starałem pomóc :cry:

Autor:  broneq [ śr paź 31, 2007 5:39 pm ]
Tytuł: 

Powiedzcie mi, jeśli jestem w błędzie. Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon. Wiadomo, że w 18" mieści się więcej powietrza niż w 16" i żeby doprowadzić ciśnienie w 18" do 2,2 trzeba pompować więcej niż w 16". Zatem jeśli producent zaleca określone ciśnienie, to chyba bez względu na rozmiar kół.
Czy na tabliczce pod klapką wlewu jest jasno napisane, że to dotyczy opon 18"?? Bo ja mam beczkę 230CE na fabrycznie szerokich (195) 14" a naklejkę pod klapką mam taką samą jak w na przykład 200D (175 / 14"). [zlosnikz]

Autor:  holyfido [ śr paź 31, 2007 7:25 pm ]
Tytuł: 

Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon

Moje przemyslenia sklaniaja mnie o konstatacji, ze wysokosc profilu moze miec duzo wspolnego z cisnieniem w oponach. Niski profil lepiej mocniej napompowac. To tak na zdrowy rozum.

Autor:  stones1 [ czw lis 01, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
a mi nie jesteś wdzięczny ?? :cry: a tak się starałem pomóc :cry:


nie :( , ponieważ c140 waży 2250 kg, wiec nie wiele mi daje cisnienie z w123 <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
broneq pisze:
Powiedzcie mi, jeśli jestem w błędzie. Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon. Wiadomo, że w 18" mieści się więcej powietrza niż w 16" i żeby doprowadzić ciśnienie w 18" do 2,2 trzeba pompować więcej niż w 16". Zatem jeśli producent zaleca określone ciśnienie, to chyba bez względu na rozmiar kół.
Czy na tabliczce pod klapką wlewu jest jasno napisane, że to dotyczy opon 18"?? Bo ja mam beczkę 230CE na fabrycznie szerokich (195) 14" a naklejkę pod klapką mam taką samą jak w na przykład 200D (175 / 14"). [zlosnikz]


moze tak jest, chociaz poprzednim moim autem bylo BMW 750i e38, które miało 235/50R18 z przodu i 255/45R18 z tyłu. na słupku byla naklejka ze wsyztskimi rozmiarami stosowanymi w e38 m.in. z takim jaki miałem i dla każdego rozmiaru było podane inne ciśnienie. W MB nie mam napisane jakiego rozmiaru dotyczy naklejka ale po doświadczeniach z BMW sądze że w MB zaleznie od rozmiaru naklejają odpowiednia naklejke dotycząca takiego rozmiaru opon na jakich "wyjechał" dany samochod. Zreszta w CL600 od 94 roku byly tylko koła 255/45R18, do 94 byly 16-tki, takie jak założyłem na zime.

Autor:  Wit [ pt lis 02, 2007 8:33 am ]
Tytuł: 

inne ciśnienie dla różnych rodzajów opon jest ze względu na jej zachowywanie się na drodze: w celu zapewnienia porównywalnych parametrów jazdy każdy rodzaj opony raczej na pewno będzie potrzebował innego ciśnienia dla tego samego samochodu. Za duże lub za małe ciśnienie doprowadzi do nadmiernego zużycia opony lub paliwa (zbyt nabite niskoprofilówki wycierają się na środku :-? wiem z własnego doświadczenia.

Autor:  elimf [ pt lis 02, 2007 11:50 pm ]
Tytuł: 

niechcialbym zmylic kolegow ale uwazam ze to auto nie powinno miec mniej jak 2,3. najlepiej spytac sprzedawcy choc ci nie zawsze sa tego swiadomi. ale moglbys posunac sie dalej i zadzwonic lub wyslac emaila do przedstawiciela firmy twoich opon podajac parametry auta. nie pamietam gdzie ale kiedys spotkalem sie ze stronka ze wybieralo sie auto potem rozmiar ogumienia sezon itd itd na ktoryms kroku byly zalecane cisnienia - to chyba z continentala stronka byla.
pozdrawiam

ps. do WIT . masz racje z tymi cisnieniami i wytarciami - nalezy dodac rowniez ze felgi musza byc odpowiedniej szerokosci do opon.

Autor:  broneq [ sob lis 03, 2007 5:29 pm ]
Tytuł: 

chymm To w takim razie jak sprawa wygląda w wypadku mojej (i nie tylko mojej ale i innych) beczki? Naklejka na oryginalnej klapce paliwa ma dokładnie te same wartości ciśnienia (i nawet rysunek auta 4D) co klapka z 200D (którą przypadkiem posiadam). A moja auto fabrycznie ma 195 x 14, podczas gdy 200D miało 165 x 14. [zlosnik]

Autor:  Wit [ sob lis 03, 2007 11:38 pm ]
Tytuł: 

Różne rodzaje opon dla tego samego samochodu = różne ciśnienie dla każdego rodzaju opon;

różne samochody + różne opony do każdego z nich = może akurat się trafić jednakowe ciśnienie (różnice się skompensują)

ale podsumowując: dla samochodów osobowych ciśnienie w oponach waha się tak jakoś od 1,8 do 2,3 a więc te różnice nie są takie duże, ale jak się da inne niż zaleca producent to pojęcia nie mam jak dobrać ciśnienie - ja oglądam opony i jak widzę, że się wycierają w środku to za dużo nabiłem a jak na zewnątrz to za mało.
Zasadniczo nabijam tyle ile na wlewie napisali i jest dobrze.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/