MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 27, 2007 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Coś mnie ostatnio moje zabawki na kołach nie lubią. Dziś rano wyjeżdżam sobie spokojnie do Ostrowa Wlkp. do umowy, a tu jeszcze we Wrocku mały zonk. Auto się coś grzeje, bez klimy pod 100 stopni podchodzi, potem nagle spada. Zaglądam pod maskę, a tam dolne koło pasowe kręci się jak chce w stosunku do obrotów silnika, a po załączeniu klimy, ewentualnie skręcie kierownicą w miejscu to już w ogóle kicha. No i sobie pojechałem do umowy. Szybkie przebieranie z garniuturu w kombinezon i... Pękła flansza na wale i ścięła połowę klina. Dobrze, że reszta klina trzymająca dolne koło zębate rozrządu została. Najpierw się zastanawiałem, jak to możliwe. Ale w ASO przy zamawianiu części okazało się, że mają tego w magazynie centralnym w cholerę, bo pękają sobie te części... Jak na MB to jednak trochę niedoróbka, no ale cóż. Poza tym cena dosyć konkretna. Części na wtorek, będzie znów robota przed czwartkiem. Kilka fotek winowajcy:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 7:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Nie strasz kolegow z forum :o W ktorym MB Ci sie to stalo ? (jakos ze zdjec nie rozpoznaje,czyzby SEC) Ogolnie masakra. Da sie to zlozyc z "zewnatrz" , bez rozbierania silnika ? Pytanie bubel czy przebieg ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 1:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jak planujesz wyjac resztke starego klina?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
przepraszam a co z z wałem???? :o czy czasem niezostał przytarty przez flansze? bo jak bedzie ostro wał zdarty to potem koło niebedzie osiowo....... ogolnie masakra i niezazdraszczam [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 7:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
witek-sec pisze:
jakos ze zdjec nie rozpoznaje



ma ostatnim zdjeciu masz nr czesci zaczynajacy sie od R117 czyli do M117 - v8

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Dziś od 8:00 do 15:00 walczyłem z rozbiórką reszty - tzn. wywaleniem z silnika dolnej zębatki, ale na tyle sprytnie, żeby nie wywalać przedniego dekla. Mówiąc szczerze, jak bym nie rozebrał dotąd kilku sztuk takich silników na części pierwsze, to bym się pochlastał...
Da się to zrobić, ale wymaga dużo sprytu i korektora do malunków. Auto i zębatka wygląda jak dzieło Picasso, ale takie rozwiązanie się sprawdza. Rozpiąłem łancuch na samym dole, na zębatce, potem wyprowadziłem końce na boki. Łańcuch pooznaczany na wałkach, przypięty drytkami, więc tam nie zmieni położenia. Palec rozdzielacza oznaczony, bo musiałem podciągnąć łąńcuch do góry. Także wszystko rozebrane, jutro rano o 8 odbieram części i zabawa do 13:00 bo potem muszę lecieć do pracy na uczelnię (zajęcia). Ostatnie śrubki wkręcę zatem w środę, potem odpalanie i w czwartek rano wyjazd w trasę. Taki jest plan przynajmniej. Dziś poszło bez większych problemów, więc liczę, że jutro ze spięciem rozrządu też się jakoś uda.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 7:55 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
roadrunner pisze:
ma ostatnim zdjeciu masz nr czesci zaczynajacy sie od R117 czyli do M117 - v8
Tak tez myslalem , ale podobno kto pyta nie bladzi
:roll: To niezly kat z kolegi Mora (albo pechowiec ) [zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
To nie katowanie ani przebieg. Taki feler po prostu. Ta flansza siedzi na strasznie krótkim klinie, a właściwie na jego połowie. Ponoć pęka to cholerstwo, stąd zapas w Warszaiwe dosyć spory. Przebieg auta naprawdę nieznaczny, a jak na V8 to nawet nie za bardzo dotarty.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Ciekawa sprawa z tą pękającą flanszą. Jak robiłem wywiad odnośnie awaryjności M117 to nie słyszałem o takim przypadku.
Może jakiś pasek był za mocno naprężony i/lub krzywe koło pasowe powodowało drgania i to spowodowało awarie?

Powodzenia w naprawie!

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 6:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kit pisze:
Jak robiłem wywiad odnośnie awaryjności M117 to nie słyszałem o takim przypadku

Nie wiem, nie miałem aż tyle aut z M117 żebym miał własne przemyślenia, słyszałem w ASO od znajomych, że podobno się zdarzało jeszcze za czasów jak taką gablotą ludzie częściej jezdzili do serwisu. Choć faktycznie WIS milczy... Olać to, zaraz jadę po klamoty i składam. Koła proste, wszystkie zdemonotwane części posprawdzane, także... Choć przyznam szczerze, że bubel z tym klinem. Trzyma połową zębatkę, a połową flaszę. W innych silnikach (tam jest co prawda inny napęd pompy oleju) jest dla flaszy oddzielny klin i jakoś bardziej takie rozwiązanie do mnie przemawia, bo klin nie jest na brzegu i trudniej o uszkodzenia. Wiadomo, że końcówka będzie najsłabszym miejscem, a ma wytrzymać największe obciążenia. Jest jak jest, poprawiał po MB nie będę, mam tylko nadzieję, że teraz wytrzyma kolejne 21 lat [zlosnik]

Wszystko już prawie poskładane, jutro miska i płyta pod silnik, paski, olej i filtr i odpalanko.
Kilka fotek z pola walki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl