MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Automat w 200D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29444
Strona 1 z 1

Autor:  Popey [ ndz paź 28, 2007 11:28 am ]
Tytuł:  Automat w 200D

Witam mój znajomy zakupił niedawno W124 z silnikiem 200D i ASB .Juz od samego początku auto mówił ze mu szarpie podczas zmiany biegów i niezbyt rowno je wrzuca , czy ktoś bawił się już może w ustawianie ASB tzn regulacją? przeszukałem forum i nic w sumie konkretnegonie znalazłem dotyczącego regulacji ..może mało wnikliwie szukałem?
Będe wdzięczny za wszelkie informację .
Pozdrawiam

Autor:  trocin [ ndz paź 28, 2007 11:36 am ]
Tytuł:  Re: Automat w 200D

Popey pisze:
może mało wnikliwie szukałem?


Chyba tak, było na ten temat już sporo, wpisz "regulacja ASB" w wyszukiwarkę, są 24 tematy z tym związane...
Poczytaj [ok]

Autor:  bary123ce [ ndz paź 28, 2007 12:19 pm ]
Tytuł: 

dobra stronka: http://www.automat.pl/infoserwis/index.html

Autor:  Kris w115 [ ndz paź 28, 2007 7:04 pm ]
Tytuł: 

wydaje mi się że znajomy powinien zacząć od wymiany filtra i oleju w ASB i dopiero po tym zastanawiać się nad regulacją , żeby nie napytał sobie biedy, bo wbrew pozorom dobra regulacja takiej skrzyni to tak jak trafić dobrego blacharza czy lakiernika albo szóstka w toto-lotku
powodzenia -pozdrawiam

Autor:  Popey [ ndz paź 28, 2007 8:10 pm ]
Tytuł: 

Kris w115 pisze:
wydaje mi się że znajomy powinien zacząć od wymiany filtra i oleju w ASB i dopiero po tym zastanawiać się nad regulacją , żeby nie napytał sobie biedy, bo wbrew pozorom dobra regulacja takiej skrzyni to tak jak trafić dobrego blacharza czy lakiernika albo szóstka w toto-lotku
powodzenia -pozdrawiam

Dokładnie takie były moje pierwsze słowa jak mi powiedział o automacie jeśli to nic nie da wtedy bedziemy myślec więcej

Autor:  Popey [ ndz lis 04, 2007 11:32 am ]
Tytuł: 

Panowie oglądałem to W 124 gość ten co sprzedawał zrobił ze tak delikatnie powiem "niezłą rzeżbę".skrzynia biegów cieknie zasilikonowana jakims czymś miska , rurki odpowietrzające przy silniku powyrywane i założony wąż ogrodowy (szkoda ze nie mam foty) cieknące wtryski a wstępny filterek paliwa wygląda jak wężyk doprowadzający paliwo czyli jest cały czarny(najprawdopodobniej nikt go nigdy nie wymieniał).
Teraz mam pytanie jaki polecacie olej do tej skrzyni i jak go wymieniać , czy są jakieś "kruczki "przy wymianie czy standardowo na odpalonym silniku?
pozdrawiam

Autor:  _me: how_ [ ndz lis 04, 2007 12:00 pm ]
Tytuł: 

Popey pisze:
Teraz mam pytanie jaki polecacie olej do tej skrzyni i jak go wymieniać , czy są jakieś "kruczki "przy wymianie czy standardowo na odpalonym silniku?
pozdrawiam


Z tego co piszesz, to auto może nie zasługiwać na oliwę z wyższej półki. Każdy ATF spełniający normę dla typu skrzyni. Nawet najtańsza berbelucha marki VECO. Polecanie konkretnego oleju, to pieprzenie głupot w stylu: leję Castrol, nic złego się nie dzieje i jestem zadowolony.

Dokładne instrukcje wymiany są w archiwum. Zwróć uwagę na to, że ASB posiada dwa miejsca spustowe i po takim ewidentnym zaniedbaniu warto byłoby spuścić cały olej, czyli nie tylko z miski olejowej.

Wymiana oleju na odpalonym silniku to zły pomysł. Silnik uruchamia się w momencie nalania ilości oleju zbliżonej do pojemności z książki, a następnie robi się ewentualnie dolewki i pomiary.

Autor:  Popey [ ndz lis 04, 2007 6:03 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Popey pisze:
Silnik uruchamia się w momencie nalania ilości oleju zbliżonej do pojemności z książki, a następnie robi się ewentualnie dolewki i pomiary.

Dokładnie o tym myślałem

Autor:  Jarek_W [ pn lis 05, 2007 8:47 am ]
Tytuł: 

Popey pisze:
...... olej do tej skrzyni i jak go wymieniać , czy są jakieś "kruczki "przy wymianie czy standardowo na odpalonym silniku?
pozdrawiam


Spuszczanie i nalanie do odpowiedniego poziomu tylko na wyłączonym silniku a potem :

Lejemy NIE WIĘCEJ niż 4 litry oleju. Po czwartym litrze (zalecam w ASB 722.4xx po trzecim) - odpalamy silnik.

Jeśli tego nie zrobimy - olej nie zostanie zassany przez pompę do konwertera i wyleje się nam odpowietrznikiem robiąc w kanale jesień średniowiecza.

Zatem silnik zaczął pracować a my lejemy olej. Najlepiej posadzić pomocnika za kierownicę - który będzie jeździł dźwignią od P do 2 i z powrotem - by szybciej odpowietrzyć płytę sterującą. Oczywiście przez kilka minut ASB nie ciągnie - bo nie ma oleju w konwerterze.

Lejemy olej dalej - aż do szóstego litra (dla skrzyń 722.4xx) albo do ósmego litra (dla ASB 722.3xx) Czekamy aż spłynie, motor pracuje, pomocnik miesza dźwignią.

Można teraz wstępnie sprawdzić stan.

Pzdr

Autor:  Popey [ wt lis 06, 2007 6:17 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedz Jarek dostosuje sie do tego bo cośmi sie wydaje ze gość który zmienial ten olej takich operacji nie robił

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/