MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 29, 2007 8:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, dosyć dużo rzeczy poczytałem na temat w124 ale mam jeszcze parę pytań
Otóż muszę zmienić bolida a nie mam jak narazie zbyt dużych zasobów finansowych a muszę zanabyć auto do poruszanie się na co dzień, musi to być kombi i najlepiej w dieslu.
Znalazłem jedno ogłoszenie w124 250TD z 87 roku http://kris-pol.otomoto.pl/index.php?se ... d=C3475456

blacharsko znośnie, dziur nie ma, parę purchli itd, z VIN-u wyjszło że to TAXI
WDB1241851F047847
Dla mnie najważniejszą sprawą jest silnik, bo po co mi auto co nie odpali w zimie i tu mam pytanie.
Auto odpaliło z małym trudem na kablach podłączonych do innego auta (rozładowany akum z powodu alarmu) gościu gadał ze nie był długo odpalany i z tad ten problem, gdy odpalił to raczej normalnie, dymu niebieskiego nie było, czrnego też nie tylko raczej zwykły, gdy trochę pochodził na postoju to nagle zszedł z obrotów na niższe i tak zaostał, trochę nim telepało co niezbyt dobrze wyglądało, czy ten silnik ma jakies ssanie czy cos? Jutro pojadę z rana z moim akumulatorem i zobaczę jak odpali
Drugie to automat, nie szarpie ale zastanawia mnie zmiana biegów, jechaliśmy już około 100km/h a on dalej piłował na 3 biegu przy 5,5 tys obrotów czy to normalne?
Auto jezdzi normalni, zawieszenie nie tłucze. Jeszcze co do NIVA, czy auto powinno się podnieść zaraz po odpaleniu silnika i opaść po wyłączeniu czy ma na to czas, ja nie zauważyłem niestety czy się podnosi czy nie a patrzyłem przy włączaniu i wyłączaniu, jedynie po około 1km przejazdu, auto stało wyżej.
Poradzcie czy warto? szukam auta na wczoraj bo jest mi potrzebne

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: pn paź 29, 2007 9:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Piłowanie na trzecim biegu do 5,5 tys obrotów nie jest normalne, ale może to kwestia źle wyregulowanej skrzyni biegów. Sprawne Nivo utrzymuje poziom auta po wyłączeniu silnika.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Aha i jeszcze kontrolka od ABS cały czas świeci

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 11:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Najczęstsza przyczyna świecenia tej kontrolki to uszkodzony (przełamany) przewód czujnika ABS-u.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
bardzo ładny kolor foteli [totalszok] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki

MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ
MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH
VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 2:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Fotele to akurat pikus bo to jakas szmata nałożona, zawsze można wywalić,

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 3:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
W żadnym razie automat nie może miec 5,5 tys przy 100km/h :)
No chyba ze jechałes cały czas z pedałem w podłodze!

Nivo powinno trzymac auto cały czas w takim samym poziomie. To nie citroen z nieszczelnymi zaworami.

Bardzo uważałbym z tą skrzynia. Sprawdz ją dokładnie, rozgrzej (przejedz ze 20km). Zobacz jak sie zachowuje przy nagłym hamowaniu, czy zrzuca biegi, szarpie, ma poslizgi itp.
I przy 100km/h nie moze miec 5,5 tys obrotów. W ogóle takie obroty to jakis kosmos:)


pozdr

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Właśnie coś mnie martwi ten automat, a co sądzicie o tym http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2644181
jedyna wada to jak dla mnie że nie ma gazu, ile taki silnik pali?
Czy można przełożyć instalacje gazową z innego auta (mam w w123 taką najzwyklejszą czy to bedzie pasować)?? Gdzie potem trzeba coś podbić itd?
Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
No tutaj dokładana na chama szeroka listwa;)

Na temat gazu sie nie wypowiadam, bo zaraz wojny będą.
Ja ŁPG (czytaj ełpegie) zarzuciłem juz dawno temu i nigdy do świnstwa nie wrócę. Ale śa podobno bardzo zadowoleni użytkownicy;)

Co do modelu 200E to jest troszke za słaby. Spalanie jak 2,3 albo wieksze.

pozdr

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 9:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Witam
za 4600zł to można zaryzykować jeszcze coś utarguj i bierz srebrnego - mocniejszy silnik. A jak coś nie wyjdzie to zawsze sprzedasz za 4000zł - mercedes to mercedes. Jak ci się bardzi nie spieszy to poszukaj jeszcze kilka dni może coś ciekawego się jeszcze pokaże.
Pozdrawiam.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 12:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Ten srebrny kombi z fotelami a la komplet wypoczynkowy "Jadwiga" z 1982r to jakis szczep (oczywiscie to tylko moja opinia). Zielona deska rozdzielcza i zielone boczki drzwi i dywanik wokol tunela silnika jednoznacznie wskazuja, ze auto bylo w zielonej budzie (to bardzo rzadki kolor tapicerki i wystepowal tylko z zielonym nadwoziem). Przewaznie w srebrnych tapicerka byla szara lub czarna.

Poza tym ten przebieg :-? Cos tu smierdzi. Cyfry powinny byc idelane w rzedzie, a tu wyglada wszystko jakby chcialy przeskoczyc o nastepna wartosc. Taki aspekt wizualny licznika ma miejsce jak najedziemy rowno kolejny 1000, 10000 km i wiecej. wtedy cyferki sie tak rozjezdzaja ale tylko na chwile bo wystarczy zrobic doslownie 2-5km i znow ustawia sie idealnie w rzedzie. Wiem co mowie bo naprawde baaaaardzo duzo jezdze swoim S124 po europoejskich trasach i niejednokrotnie robie nawet do 5000km w jednej podrozy.

Poza tym 250D troche jest slaby do tej budy (sam mam taki). Inne przelozenie mostu 3,91 zamiast 3,64 (sedan) oraz masa wieksza o ok. 150kg robi swoje i trzeba sie zastanowic dobrze zanim sie kogos wyprzedzi. Choc autko kochane, a mozliwosci przewozenia ladunkow wprost niesamowite np wchodzi tapczan 90/200cm, stol dzieciecy, 4 krzesla , inne bzdety i ...................zona (z przodu) i dziecko na tylnej kanapie, wchodza tez bez bolu 3 paczki styropianu, wykladzina o szerkosci 4m! (dlugosc dowolna) oczywiscie z zamknieta klapa. Jak sie dobrze pokombinuje z opytmalizacja ksztaltu wiaderek w stosunku do ksztaltu bagaznika to wchodzi (bez skladana tylnego oparcia) 12 wiaderek w 3 rzedach!!!.
Po zlozeniu foteli bez problemu wyspia sie w tym aucie 2 osoby. Podloga po zlozeniu siedzen jest calkowice plaska. Wystarczy karimata lub koc i mozna charczec [zlosnik]

Naprawde nie widzialem wiekszego kombi nie widzialem. Sedan takich mozliwosci niestety nie oferuje, a czy ladniejszy - rzecz gustu. Mi sie tam kombi podoba

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 12:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Milosh pisze:
Przewaznie w srebrnych tapicerka byla szara lub czarna.
A nie granatowa numer 072?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 7:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Milosh pisze:
Ten srebrny kombi z fotelami a la komplet wypoczynkowy "Jadwiga" z 1982r to jakis szczep (oczywiscie to tylko moja opinia). Zielona deska rozdzielcza i zielone boczki drzwi i dywanik wokol tunela silnika jednoznacznie wskazuja, ze auto bylo w zielonej budzie (to bardzo rzadki kolor tapicerki i wystepowal tylko z zielonym nadwoziem). Przewaznie w srebrnych tapicerka byla szara lub czarna.


Co do koloru tapicerki to wszystko się zgadza, no może poza kolorem auta bo powininen być light ivory czyli budyń i owszem pod maską jest, według VIN-u tapicerka mb-tex pine green czyly też ok. Martwi mnie że to TAXI i 450tys to może mieć ale z 1 albo 2 na początku, więc chyba odpuszczam, w niedziele jade na giełdę to może coś uszczelę. Co do funkcjonalności kombi się już przekonałem w moim w123 i dlatego wybór pada na ten rodzaj nadwozia. Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl