MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ogrzewanie po raz 1001... Są zdjęcia zaworów !!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29471
Strona 1 z 2

Autor:  Kamaru [ pn paź 29, 2007 2:45 pm ]
Tytuł:  ogrzewanie po raz 1001... Są zdjęcia zaworów !!!

Witam
Wiem że temat był poruszany milion razy ale mam jeszcze prosbę.
Wyczytałem w archiwum, że w zaworach sterujących ogrzewaniem (tych obok akumulatora) powinny znajdować się sprężynki.
Kiedyś na forum ktoś zamieszczał zdjęcie zaworu z tymi sprężynkami, ale szukam juz z tydzień i za nic nie potrafię znaleźć tego zdjęcia.
Jakby ktos miał zdjęcie rozebranego zaworu z widocznymi sprężynkami to bardzo poproszę [zlosnikz] .
Może też ktoś ma linak do tematu w którym zdjęcie to było zamieszczone...

Pozdrawiam Kamil

PS. chodzi oczywiście o MB 124 230E z 1988 r.
;)

Autor:  Gerri [ pn paź 29, 2007 8:23 pm ]
Tytuł: 

Opisz może dokładniej problem?
W tych rocznikach dosyć dobrze sprawdzają się w zaworach sprężynki z regulatora napięcia (te od szczotek) [zlosnik]

Autor:  Kamaru [ pn paź 29, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Opisz może dokładniej problem?

Temat był już wiele razy poruszany więc nie chciałem pisać ale...
Strona pasażera działa ok.
Strona kierowcy nie grzała (mimo zdjęcia wtyczki z zaworów więc chyba wina leży po stronie zaworu).
Odkręciłem pokrywę zaworów i przeczyściłem wszystko.
Złożyłem i okazało się że strona pasażera działa tak jak wcześniej czyli prawidłowo a strona kierowcy dla odmiany teraz cały czas grzeje...
Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale podejrzewam że wina leży po stronie sprężynki w zaworze (skoro zawór jest albo cały czas zamknięty albo cały czas otwarty).
Czytałem któregos Twojego posta o ogrzewaniu gdzie właśnie była mowa o tym że pasują tam sprężynki z regulatora napięcia. Sebian tez coś wspominał o tych sprężynkach, że lubią się wysypać. Problem jest w tym że nie wiem gdzie dokładnie powinny się one znajdować, a jak rozbierałem zawory to ich nie widziałem ani w działającym ani w uszkodzonym...

Autor:  Gerri [ pn paź 29, 2007 10:34 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem za bardzo jak to bliżej wytłumaczyć.
Niestety - z uwagi na brak osobistego Mercedesa dokumentacji fotograficznej wykonać nie mogę...
Może ktoś pospieszy z pomocą?

Autor:  Kamaru [ śr paź 31, 2007 8:20 am ]
Tytuł: 

Chyba nie musze pisać że za pomoc przyznam punkcik ... ;)

Autor:  elimf [ sob lis 03, 2007 12:07 am ]
Tytuł: 

jezeli te zawory sa sterowane elektrycznie - bo nie mam takiego auta i niewiem - to spruboj zamienic sterowanie od pasarzera do kierowcy i odwrotnie. moze cos z elektryka - bezpiecznik, czujnik, pokretlo... pozdrawiam

Autor:  TReneR [ pn lis 05, 2007 4:10 pm ]
Tytuł: 

Na Mercmanii w FAQ jest zdaje sie opis i sa zdjecia - looknij

Autor:  kielbik [ pn lis 05, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

A konkretnie tutaj. Tylko trzeba sie zarejestrowac. Ale warto bo w tamtejszym dziale FAQ znalazlem w godzine odpowiedzi na wiekszosc pytan, ktore zadawalem na naszym forum.

Moze warto pomyslec o zorganizowaniu takiego dzialu rowniez na naszym forum?

Autor:  Sokol [ wt lis 06, 2007 8:25 am ]
Tytuł: 

a jak nic ci nie pomoże to mam te zaworki, kupiłem ale szybciej sprzedałem mercedes niż zmieniłem zaworki
pozdro

Autor:  Kamaru [ wt lis 06, 2007 7:48 pm ]
Tytuł: 

Witam
Dzięki za pomoc.
Wstawiam niektóre zdjęcia zaworków z Mercmanii (mam nadzieję że autorzy nie bedą mieli nic przeciwko).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ktoś tu widzi jakieś sprężynki???
Jak ktos wie gdzie powinny być to poproszę jak krowie na miedzy zaznaczyć czerownym :roll:

Autor:  bogdan11 [ śr lis 07, 2007 9:44 am ]
Tytuł: 

To ja autor zdjęć. Sprężynki w tym regulatorze /od w 210/ są przy rdzeniu cewki elektromagnesu sterującego pracą tych zaworków. Częstym błędem przy składaniu rozłożonego urządzenia jest nietrafienie z jednym trzpieniem zaworka w otwór prowadzący. Ja tak miałem po mechaniorach.

Autor:  grzechch [ śr lis 07, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

Witam. Problem moze nie tkwic w samych zaworach. Za taki stan rzeczy może odpowiadać system elektroniczny- ten wewnątrz, który sprzężony jest z pokrętłami regulacji temperatury. Podłacz niesprawną cewkę bezpośrednio do 12V i sprawdź czy będzie właczać i wyłączać ogrzewanie. Być może należy podłaczyć cewkę np przez rezystor. Należałoby sprawdzić u elektryka jakie są parametry napiecia sterującego cewką sprawną

Autor:  Gerri [ czw lis 08, 2007 10:39 am ]
Tytuł: 

Cewka przy zamknięciu zaworu otrzymuje pełne napięcie 12V. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że jeżeli cewka będzie mieć zwarcie na kilku zwojach i jej oporność będzie mniejsza - to test z podłączaniem do akumulatora przejdzie (będzie otwierać i zamykać), niestety układ sterujący ogrzewaniem wykryje przeciążenie i w aucie może nie działać.

Autor:  Wit [ czw lis 08, 2007 2:52 pm ]
Tytuł: 

Witam
mam pytanie, czy takie zaworki są również w 126 rocznik 89-91 z klimą? W lecie nie miałem zimnego nawiewu z zewnątrz bo cały czas leciało gorące powietrze niezależnie jak kręciłem pokrętłami. Podobno to wina elektromagnesów albo tych zaworków lub jedno i drugie.
Pozdro.

Autor:  Gerri [ czw lis 08, 2007 4:27 pm ]
Tytuł: 

Jak jest klima, to jest pojedynczy zawór na podszybiu, między komputerami. Dostęp nienadzwyczajny. :-?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/