MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ogrzewanie po raz 1001... Są zdjęcia zaworów !!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29471 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kamaru [ pn paź 29, 2007 2:45 pm ] |
Tytuł: | ogrzewanie po raz 1001... Są zdjęcia zaworów !!! |
Witam Wiem że temat był poruszany milion razy ale mam jeszcze prosbę. Wyczytałem w archiwum, że w zaworach sterujących ogrzewaniem (tych obok akumulatora) powinny znajdować się sprężynki. Kiedyś na forum ktoś zamieszczał zdjęcie zaworu z tymi sprężynkami, ale szukam juz z tydzień i za nic nie potrafię znaleźć tego zdjęcia. Jakby ktos miał zdjęcie rozebranego zaworu z widocznymi sprężynkami to bardzo poproszę ![]() Może też ktoś ma linak do tematu w którym zdjęcie to było zamieszczone... Pozdrawiam Kamil PS. chodzi oczywiście o MB 124 230E z 1988 r. ![]() |
Autor: | Gerri [ pn paź 29, 2007 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
Opisz może dokładniej problem? W tych rocznikach dosyć dobrze sprawdzają się w zaworach sprężynki z regulatora napięcia (te od szczotek) ![]() |
Autor: | Kamaru [ pn paź 29, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Opisz może dokładniej problem?
Temat był już wiele razy poruszany więc nie chciałem pisać ale... Strona pasażera działa ok. Strona kierowcy nie grzała (mimo zdjęcia wtyczki z zaworów więc chyba wina leży po stronie zaworu). Odkręciłem pokrywę zaworów i przeczyściłem wszystko. Złożyłem i okazało się że strona pasażera działa tak jak wcześniej czyli prawidłowo a strona kierowcy dla odmiany teraz cały czas grzeje... Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale podejrzewam że wina leży po stronie sprężynki w zaworze (skoro zawór jest albo cały czas zamknięty albo cały czas otwarty). Czytałem któregos Twojego posta o ogrzewaniu gdzie właśnie była mowa o tym że pasują tam sprężynki z regulatora napięcia. Sebian tez coś wspominał o tych sprężynkach, że lubią się wysypać. Problem jest w tym że nie wiem gdzie dokładnie powinny się one znajdować, a jak rozbierałem zawory to ich nie widziałem ani w działającym ani w uszkodzonym... |
Autor: | Gerri [ pn paź 29, 2007 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem za bardzo jak to bliżej wytłumaczyć. Niestety - z uwagi na brak osobistego Mercedesa dokumentacji fotograficznej wykonać nie mogę... Może ktoś pospieszy z pomocą? |
Autor: | Kamaru [ śr paź 31, 2007 8:20 am ] |
Tytuł: | |
Chyba nie musze pisać że za pomoc przyznam punkcik ... ![]() |
Autor: | elimf [ sob lis 03, 2007 12:07 am ] |
Tytuł: | |
jezeli te zawory sa sterowane elektrycznie - bo nie mam takiego auta i niewiem - to spruboj zamienic sterowanie od pasarzera do kierowcy i odwrotnie. moze cos z elektryka - bezpiecznik, czujnik, pokretlo... pozdrawiam |
Autor: | TReneR [ pn lis 05, 2007 4:10 pm ] |
Tytuł: | |
Na Mercmanii w FAQ jest zdaje sie opis i sa zdjecia - looknij |
Autor: | kielbik [ pn lis 05, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
A konkretnie tutaj. Tylko trzeba sie zarejestrowac. Ale warto bo w tamtejszym dziale FAQ znalazlem w godzine odpowiedzi na wiekszosc pytan, ktore zadawalem na naszym forum. Moze warto pomyslec o zorganizowaniu takiego dzialu rowniez na naszym forum? |
Autor: | Sokol [ wt lis 06, 2007 8:25 am ] |
Tytuł: | |
a jak nic ci nie pomoże to mam te zaworki, kupiłem ale szybciej sprzedałem mercedes niż zmieniłem zaworki pozdro |
Autor: | Kamaru [ wt lis 06, 2007 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Dzięki za pomoc. Wstawiam niektóre zdjęcia zaworków z Mercmanii (mam nadzieję że autorzy nie bedą mieli nic przeciwko). ![]() ![]() ![]() Ktoś tu widzi jakieś sprężynki??? Jak ktos wie gdzie powinny być to poproszę jak krowie na miedzy zaznaczyć czerownym ![]() |
Autor: | bogdan11 [ śr lis 07, 2007 9:44 am ] |
Tytuł: | |
To ja autor zdjęć. Sprężynki w tym regulatorze /od w 210/ są przy rdzeniu cewki elektromagnesu sterującego pracą tych zaworków. Częstym błędem przy składaniu rozłożonego urządzenia jest nietrafienie z jednym trzpieniem zaworka w otwór prowadzący. Ja tak miałem po mechaniorach. |
Autor: | grzechch [ śr lis 07, 2007 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Problem moze nie tkwic w samych zaworach. Za taki stan rzeczy może odpowiadać system elektroniczny- ten wewnątrz, który sprzężony jest z pokrętłami regulacji temperatury. Podłacz niesprawną cewkę bezpośrednio do 12V i sprawdź czy będzie właczać i wyłączać ogrzewanie. Być może należy podłaczyć cewkę np przez rezystor. Należałoby sprawdzić u elektryka jakie są parametry napiecia sterującego cewką sprawną |
Autor: | Gerri [ czw lis 08, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Cewka przy zamknięciu zaworu otrzymuje pełne napięcie 12V. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że jeżeli cewka będzie mieć zwarcie na kilku zwojach i jej oporność będzie mniejsza - to test z podłączaniem do akumulatora przejdzie (będzie otwierać i zamykać), niestety układ sterujący ogrzewaniem wykryje przeciążenie i w aucie może nie działać. |
Autor: | Wit [ czw lis 08, 2007 2:52 pm ] |
Tytuł: | |
Witam mam pytanie, czy takie zaworki są również w 126 rocznik 89-91 z klimą? W lecie nie miałem zimnego nawiewu z zewnątrz bo cały czas leciało gorące powietrze niezależnie jak kręciłem pokrętłami. Podobno to wina elektromagnesów albo tych zaworków lub jedno i drugie. Pozdro. |
Autor: | Gerri [ czw lis 08, 2007 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
Jak jest klima, to jest pojedynczy zawór na podszybiu, między komputerami. Dostęp nienadzwyczajny. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |