MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D buczenie wału przy niskich obrotach https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29596 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grzesiek87 [ ndz lis 04, 2007 5:00 pm ] |
Tytuł: | 300D buczenie wału przy niskich obrotach |
Witam.Słyszałem,że to nic strasznego,ale troche dziwnie się jeździ,więc tak,1 i 2 bieg nie ma buczenia,na 3 nie mogę jechać wolniej niż 45km/h inaczej przy próbie przyspieszania z mniejszej niz 45 prędkości przez moment buczy,na 4 min to 60km/h,aby nie było buczenia,czy coś trzeba wymienić?Dyfer jest lekko zapocony. |
Autor: | GEORGE P. [ ndz lis 04, 2007 7:23 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, być może buczy podpora wału. Polecam temat: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ora+wa%B3u Pozdrawiam. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ale widzę, że to ma związek z obrotami silnika więc może przyczyny bym szukał z przodu pojazdu, (silnik-napinacz, rolki, łożysko w alternatorze lub pompie wody). Mimo iż wydaje się, że dźwięk dochodzi spod spodu/tyłu. |
Autor: | bogdan11 [ ndz lis 04, 2007 8:36 pm ] |
Tytuł: | Re: 300D buczenie wału przy niskich obrotach |
Grzesiek87 pisze: a na 4 min to 60km/h,aby nie było buczenia,czy coś trzeba wymienić?Dyfer jest lekko zapocony.
Popatrz na zegarze szybkościomierza masz takie pole zakreskowane żółtymi liniami - to jest zakres prędkości jakich należy unikać na czwórce. Poza tym polem już nie huczy prawda?? |
Autor: | beet [ ndz lis 04, 2007 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
bogdan11 pisze: to jest zakres prędkości jakich należy unikać na czwórce.
Aa to po to jest ten przedzial. Ciekawa teoryja ![]() Ja moge przyspieszac bez szarpniec, buczen i tym podobnych objawow poczawszy od trzeciego biegu od predkosci nawet nizszych niz 30km/h, co oczywiscie nie jest zdrowe dla silnika, ale jest mozliwe. Nie wyobrazam sobie jezdzenia 50-60km/h na trojce, chyba ze pod gorke ![]() Ciezko pisac o przyczynie, skoro opinii na temat pochodzenia tych dzwiekow bedzie tyle samo, co wyrazow dzwiekonasladowczych je opisujacych, jak nie lepiej. Moze halasowac most, moze halasowac skrzynia, tesciowa w bagazniku tez moze zaczac buczec jak bedziesz za wolno jechal ![]() |
Autor: | Grzesiek87 [ ndz lis 04, 2007 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
widzę bogdan11,że masz taki sam silnik więc może masz tak samo...Te linie l ll lll llll to chyba maksymalne prędkości przy jakich trzeba zmienić bieg na wyższy.Dźwięk na pewno jest z tyłu,jeżeli załóżmy przy 50km/h lub mniej wrzuce 4 bieg i gaz mam puszczony to nic się nie dzieje,ale gdy przy tej prędkości(na 4) wcisne gaz z zamiarem przyspieszenia to dopóki nie przekrocze 60km/h słychać głośny dźwięk o niskiej częstotliwości coś w rodzaju "buuuuuuuuuuuu".Po przekroczeniu 60 cisza,na piątce nie sprawdzałem,ale myślę,że też tak jest.Trochę to drażni bo musiałbym w mieście jeździć 50km/h na 3 biegu,a na pewno ma to odbicie w spalaniu.W passacie 1,6TD mogłem przyspieszać nawet na 5 biegu od 50km/h i nie było problemu...w sumie to może w 300D są takie przełożenia i tak już musi być. |
Autor: | melios [ ndz lis 04, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Źródeł wszelkich wibracji odczuwalnych i przeznoszonych na karoserię może być niestety wiele i często są trudne do zlokalizowania. Nie zawsze znajujemy je tam gdzie wydaje nam się że je słychać. Poza wymienionymi już wyżej do głowy przychodzi mi jeszcze: - amortyzator dragań wału, sprzęgło gumowe wału, wybita posuszka skrzyni biegów i wyeksploatowane poduszki silnika. Więc w trakcie diagnozy rzuć jeszcze okiem na te elementy. Powaodzenia, daj znać jak rozwiązaleś problem ![]() |
Autor: | GEORGE P. [ pn lis 05, 2007 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Ja uważam, że jeśli takie buczenie zmienia się wraz z obrotami to nie zależy od wału czy mostu bo one zmieniają swoją prędkość obrotową w zależności od przełożeń skrzyni, przez co musiało by to być słyszalne w jednym przedziale prędkości np 55-60km/h a tutaj mamy w pewnej fazie obrotów na każdym biegu, czyli winy szukałbym od strony skrzyni biegów do samego przodu pojazdu. Co do przenoszenia dźwięków po budzie samochodu to np u mnie uszkodzony amortyzator drgań paska wieloklinowego najgłośniej wewnątrz było słychać w okolicy prawego tyłu. ![]() |
Autor: | Grzesiek87 [ pn lis 05, 2007 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
GEORGE P. Ale na 1 i 2 tego nie ma,a przynajmniej ja nie słysze,to jest taki głośny rezonans jakby.... amortyzator mi wymienili,chyba,że coś źle poskładali matoły ![]() |
Autor: | stop [ ndz lis 11, 2007 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
miałem takie niskie buuuuuu wpadał w rezonans właśnie przy przyspieszaniu z niskich obrotów na wysokim biegu kombinowałem co to może być az zlokalizowałem: -układ wydechowy rura jest zrobiona jako dwuścienna i gdy zaczyna ja przeżerać spaliny czasem trafiają między warstwy (tego nie widać gdy brak przedmuchu na zewnątrz) po zaspawaniu problem zniknął rzyczę powodzenia i cierpliwości (ja czekałem parę miesięcy aż wyskoczy dziurka;-) ) |
Autor: | jac3k [ pn lis 12, 2007 11:55 am ] |
Tytuł: | |
ja tez mam buczenie przy pewnych predkosciach,ktore dochodzi z tylu,podpore wymienilem ale dalej slychac wiec bedzie to prawdopodobnie dyfer i jego luz |
Autor: | Grzesiek87 [ śr lis 14, 2007 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
Teraz już trochę poeksperymentowałem z tym buczeniem i jest taka sytuacja że gdy wrzucę 3 bieg poniżej 30km/h i będę równomiernie przyspieszał to buczenie nie występuje,ale gdy 3 bieg wrzucę w przedziale 30-45km/h to robi się głośno w kabinie,na 2 biegu tego nie ma wogóle,albo jest bardzo cicho,na 3,4 i 5 biegu występuje w określonych prędkościach,myśle,że to przy takich samych obrotach,a obrotomierza nie mam więc się domyślam,tłumik mam pordzewiały więc to może to...bo to jest taki głośny rezonans jakby... |
Autor: | adamo64 [ śr lis 14, 2007 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Koledzy to most tak wyje ,niestety ![]() |
Autor: | ukaniu [ czw lis 15, 2007 12:28 am ] |
Tytuł: | |
Most wyje konkretnie przy określonych prędkościach samochodu. Jeśli przy określonych obrotach silnika to skrzynka. Jeszcze gwoli uściślenia, wycie przy określonej prędkości może być związane z wibracjami wału - wybitymi łącznikami, łożyskiem podpory - z tym wszystkim czego obroty uzależnione tylko od prękości samochodu. Najlepiej wleźć pod auto i zobaczyc co w trawie piszczy - podlewarować tylne koła włączyć napęd i osłuchać kijkiem czy stetoskopem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |