MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaka skrzynia manualna do 2.6E ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29644
Strona 1 z 1

Autor:  Mechu [ wt lis 06, 2007 4:57 pm ]
Tytuł:  Jaka skrzynia manualna do 2.6E ?

Witam, czy jest ktoś na forum kto zrezygnował z ASB na rzecz manuala ? Jakiej skrzyni szukać ewentualnie? Czy taka zamiana to w ogóle jest możliwa, czy to trudne przedsięwzięcie ? Jak się do tego zabrać?
Dzięki z góry za wszelkie informacje.
pozdrawiam Paweł Mech

Autor:  Marcin S [ wt lis 06, 2007 7:07 pm ]
Tytuł: 

Było już dużo na Forum, wpisz w szukarke i napewno znajdziesz interesującą Cie odpowiedz.

Przy zmianie z automatu na manual, musisz zmienić :
Koło zamachowe, kompletne sprzęgło, przednią część wału, wybierak biegów wraz ze stycznikiem wstecznego, oczywiście inne pedała.
No i teraz instalacja elektryczna, bo jak wiesz ASB na biegu nie odpalisz,podciśnienie, inny zbiorniczek płyny hamulcowego (lub odetniesz zgrzaną rurke do podłączenia pompki sprzęgłowej, i na pozostałej rurce zamocujesz węzyk).

Jeśli macie dwa takie same samochody, z tymi samymi silnikami.... to w zasadzie przydały by sie jaszcze dwa (ASB i manual), bo jak wszystko rozkręcicie to potem zapomnienie co i jak było.

ASB jest oczywiście dłuższa.

Jeśli chodzi o czasochłonność to troche się pospieszyliście... mając jeden kanał przy takich przekładkach zejdzie wam min tydzień, robiąc po 8h dziennie. Samo wyjęcie skrzyni to ok 3,5h w serwisie przy pracy 2osób nonstop. Teraz porozkręcaj dodatkowo koło zamachowe, instalacje el, pedała, wybierak, podokręcaj koło zamachowe odpowiednim momentem.
Co innego jak wkładasz drugą taka samą skrzynie ( chociaż wkłądając zamiast IV na V sa czasami problemy) to tylko zmianiasz to co wymontowałeś ... ale wszystko pasuje, a wszelkie moyfikacje zawsze kończą się tym że zapomniałes o czymś najmniejważnym... i niepojedzie ( w przypadku ASB na manual, to oby silnik odpalił i wszsytko działa). Najgorzej ma ten co dokłada ASB... byle pierdołkai autmat będzie albo szarpał, albo nei będzie chciał odpalić silnik ... bo jakiś przewód od odblokowywania rozrusznika się odpioł.
Teraz jeszcze wez dodatkowo stacyjke, bo w ASB nei zmienisz biegu z P na inne jak nie masz kluczyka bo ci blokuje, tak samo jak wybierakiem nei wrócisz na z D N R na P kluczyka ze stacyjki nei wyjmiesz. ( w manulalu ten problem odpada, ale jak wyciagniesz ASB to pozostaje ci stacyjka z blokadą) .

Więc zanim sie porywacie na taką zmiane to dokładnie sobei wszystko zaplanujcie.

reszta : http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=21176&highlight=zmiana+skrzyni

Autor:  broneq [ wt lis 06, 2007 8:22 pm ]
Tytuł: 

Mechu, jak przeczytałem odpowiedź Marcina S, to mam jeden wniosek. Prościej chyba sprzedać auto z ASB i kupić takie samo lub podobne z manualem :P :roll:
;) [zlosnikz]

Autor:  Huzar [ wt lis 06, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

Mam male pytanie:

Przy ASB naprawde nie powinno sie dac przerzucic z P na inny tryb bez kluczyka lub wrzicic P jak pracuje? Bo ja teraz moge bez kluczyka machac wajcha jak chce, gasic na dowolnym trybie itp.

-------
EDIT
Dobra, w poscie ponizej mam odpowiedz

Autor:  zegarek [ wt lis 06, 2007 9:15 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
bo w ASB nei zmienisz biegu z P na inne jak nie masz kluczyka bo ci blokuje, tak samo jak wybierakiem nei wrócisz na z D N R na P kluczyka ze stacyjki nei wyjmiesz.


Na przyklad w pierwszoseryjnych W124 tej funkcjonalnosci nie bylo

Autor:  Mechu [ wt lis 06, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

O taaak, zdecydowanie łatwiej poszukać egzemplarza w manualu. Domyślałem się, że to jest rzeżba, ale zakładałem że ciut prostsze to będzie. Definitywnie odpuszczę.
Pytanie dodatkowe zatem, jak znależć przyczynę tego, że moja 2.6E jeżdzi jak 2.0, no chyba że wachluję biegami sam. Jak wykminić co jest ze zmianą biegów że tak zmula mi samochód, wykluczam samą skrzynię bo zmieniona.

Autor:  broneq [ wt lis 06, 2007 9:44 pm ]
Tytuł: 

A masz skrzynię z suwakiem STANDART/ECONOMY?? Jeśli tak, to może ten suwak nie spełnia swojej funkcji? Nie działa po prostu? Bo jak masz na stałe tryb ECONOMY to skrzynia jest dość mulasta... [zlosnikz]

Autor:  Mechu [ śr lis 07, 2007 10:56 am ]
Tytuł: 

broneq pisze:
A masz skrzynię z suwakiem STANDART/ECONOMY?? Jeśli tak, to może ten suwak nie spełnia swojej funkcji? Nie działa po prostu? Bo jak masz na stałe tryb ECONOMY to skrzynia jest dość mulasta... [zlosnikz]


No mam taki suwak. Jak można sprawdzić we własnym zakresie czy działa on poprawnie, czy muszę od razu do mechanika jechać? czy taki suwak jest do zdobycia ewentualnie, czy cały wybierak trzeba podmieniać?

Autor:  TReneR [ śr lis 07, 2007 2:26 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzisz przy ostrzejszym przyspieszaniu - zwroc uwage przy jakch obrotach skrzynia przelacza na wyzszy bieg, dla obu ustawien przelacznika.

Autor:  Mechu [ śr lis 07, 2007 4:20 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
dla obu ustawien przelacznika.


szitttt !!! różnicy nie ma:-( czy ten przełącznik można kupić solo, czy nie daj Boże z całym wybierakiem i jak to się dokładnie nazywa, żebym wiedział o co pytać? <br>Dodano po 15 minutach.:<br> Kurcze nie mogę nigdzie na forum znależć jak się dostać do tego suwaka S/E, a nie chciałbym czegoś napsuc, pomóżcie proszę, bo napaliłem się to szybko naprawić.

Autor:  broneq [ śr lis 07, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

Podjedź do ASO i zapytaj. Pracownicy krakowskich ASO są zazwyczaj bardzo miłymi ludźmi i jak trzeba to wyjdź z Tobą do auta zobaczyć o co Ci chodzi i potem w komputerze to znajdą. Myśle, że w innych miastach tez tacy są [zlosnikz]

A masz na tym suwaczku sam suwak (masło maślane sorki).
Chodzi mi o to, że element, którym przesuwasz ma kształt prostokąta o wymiarach 1x3cm (około) z wypustką na środku. Jego przesunięcie powoduje zasłonięcie jednej z literek "E" lub "S". Gdy jest na STANDART to zasłonięte jest "E" i odwrotnie. Jeśli tego suwaka na suwaku nie masz to wystaje Ci tylko taki malutki "kućpołek" i może dość do "błędu interpretacji"/ Bo gdy ten kućpołek jest przesunięty w stronę "E" to włączony jest tryb STANDART, a gdy przesunięty jest w stronę "S" to tryb ECONOMY; innymi słowy cały czas odsłoniete sa obie literki. Gdy masz ten suwak na suwaku to załączony jest ten tryb, którego literka w danym położeniu jest odsłonięta. Szukałem zdjęcia ale niestety nie znalazłem, zeby Ci pokazać o co mi chodzi, ale myślę, że rozumiesz o co mi chodzi. ;)

Autor:  Mechu [ czw lis 08, 2007 1:43 pm ]
Tytuł: 

Tak wiem, wszystko się zgadza, suwak jest kompletny, ale chyba nie działa jak należy. Spróbuję sam go wyłuskać i coś pokombinować. Dzięki za pomoc. A pracownicy waeszawskich ASO nie są aż tak mili i uczynni, chyba że ktoś podjedzie np. SL55 AMG lub czymś w podobie, ja mam tylko 20to letnią 190 kę.
Pozdrawiam Paweł <br>Dodano po 3 godzinach. 24 minutach.:<br> Przełącznik S/E działa, w tym ustrojstwie pod maską rzeczywiście słychać wyrażne pykanie jak się go przesuwa. Czy jeśli ten zaworek pod maską pyka to wyklucza to tym samym że może on być uszkodzony?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/