MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co to jest? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29682 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 5:57 pm ] |
Tytuł: | Co to jest? |
![]() Chodzi mi o nr części z ryciny - nr 45 Co to jest? (może kondensator przeciwzakłóceniowy?) Jeśli tak, to jaką to coś ma pojemność? Jaki jest nr części? Z góry dzięki za pomoc. |
Autor: | ixes [ śr lis 07, 2007 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
strzelam .... szczotki ?? |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 6:55 pm ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: strzelam
chybione . . . szczotki to zestaw naprawczy nr 70 osadzony w elemencie 65 - szczotkotrzymacz + regulator napięcia coś tam na necie znalazłem ale chciałbym się upewnić. dotarłem, iż Bosch montował kondensatory 22uF/100V nie mam miernika z funkcją mierzenia pojemności i stąd me pytania |
Autor: | ixes [ śr lis 07, 2007 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
heh juz tez to odkrylem ze to kondensator ale modeli jest sporo 0011563101 A0011567001 0011566901 itd. zalezy od jakiego auta cena w ASO do okolo 60zl |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 7:08 pm ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: 60zl
![]() szok zwykły 22uF/100V kosztuje coś kole 50gr (tylko trzeba by go zamknąć w jakiejś obudowie) od innych modeli alternatorów o tej samej pojemności cena coś kole 10 PLN |
Autor: | WSR [ śr lis 07, 2007 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
Ale to nie powienen być elektrolit tylko nawijany. |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
czmiel pisze: nawijany
może coś więcej? z jakiego materiału i w jaki sposób nawinięty? może chodzi o kond. poliestrowy vel foliowy? ![]() może być ... bo ten przykręcony do alternatora jest zbliżonego kształtu[/img] |
Autor: | Gerri [ śr lis 07, 2007 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Wywal i zapomnij... |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Wywal i zapomnij.
a dlaczego? to jest niepotrzebny element Twoim zdaniem? |
Autor: | Gerri [ śr lis 07, 2007 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
Perfekcjonizm Mercedesa polega na wspoldzialaniu kilkudziesieciu takich elementow, ktore razem daja poczucie doskonalosci. Jak jeden pominiesz, to wydaje mi sie ze odczucie bedzie niezauwazalne... |
Autor: | gekonos [ śr lis 07, 2007 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: pominiesz dobre ![]() Gerri pisze: niezauwazalne... ale pewnie słyszalne odkręcenie kilku śrub w kołach też będzie Gerri pisze: niezauwazalne
|
Autor: | gwiazda [ czw lis 08, 2007 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
wywalić? a to dobre ![]() Ten kondzior musi tam być,on służy do niwelowania zakłóceń napięcia.Inaczej mówiąc filtr.Dziękuje ![]() |
Autor: | TReneR [ czw lis 08, 2007 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Przeciwzakloceniowy... damper. Mozna spokojnie bez niego sie obejsc (chyba ze masz baaaardzo stare radio). Jezeli bardzo chcesz cos dorobic to ja bym radzil dobry foliowy kondensator oniskiej induckyjnosci wewnetrznej (elektrolit odpada) + resystor szeregowy kilka Ohm (w sklepach elektronicznych sa dostepne takie dampery z resystorem w jednej obudowie). 22uF to bardzo duza wartosc!? |
Autor: | Gerri [ czw lis 08, 2007 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
gwiazda pisze: wywalić? a to dobre ![]() Ten kondzior musi tam być,on służy do niwelowania zakłóceń napięcia.Inaczej mówiąc filtr.Dziękuje ![]() Do czego on jest, to ja dobrze wiem. Wiem również, że więcej jak połowa Mercedesów z tych lat tego kondensatora nie ma: jeszcze nikt z tych właścicieli nie uskarżał mi się na jakiekolwiek zakłócenia. Aktualnie każde radio ma na wejściu służący do tego celu (dosyć podobny) filtr, jednak o znacznie większej skuteczności. Zrób jak uważasz; jeżeli obecność tego kondensatora da Ci większy komfort psychiczny i spokój wewnętrzny - to go załóż. Idź do pierwszego lepszego warsztatu regenerującego alternatory i dostaniesz coś takiego za pięć złotych. Parametry i kształt mają zazwyczaj bardzo zbliżone w różnych autach. Zresztą jak ktoś jest bardzo niewierzący, to może wysunąć konektorek, odpalić silnik i posłuchać, ile to nagle pojawi się tych (niby) "strasznych zakłóceń" ![]() gekonos pisze: odkręcenie kilku śrub w kołach też będzie Gerri pisze: niezauwazalne Porównanie bardzo dobre ![]() ![]() TReneR pisze: 22uF to bardzo duza wartosc!?
Oczywiście że to za dużo! Koledzy na forum wykazują duże rozeznanie w temacie elektrotechniki samochodowej ![]() ![]() |
Autor: | gekonos [ czw lis 08, 2007 6:44 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: określeniem rzędu wielkości jednostki pojemności no mała omyłka ![]() bo ta pojemność to 0,22 - 0,25uF <br>Dodano po 3 godzinach. 44 minutach.:<br> Gerri pisze: za dużo
jestem mało kumaty w tych sprawach, a co będzie się działo jeśli pojemność tego kondensatora będzie większa? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |