MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co to jest?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29682
Strona 1 z 2

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 5:57 pm ]
Tytuł:  Co to jest?

Obrazek

Chodzi mi o nr części z ryciny - nr 45
Co to jest? (może kondensator przeciwzakłóceniowy?)

Jeśli tak, to jaką to coś ma pojemność?
Jaki jest nr części?

Z góry dzięki za pomoc.

Autor:  ixes [ śr lis 07, 2007 6:45 pm ]
Tytuł: 

strzelam .... szczotki ??

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 6:55 pm ]
Tytuł: 

ixes pisze:
strzelam


chybione . . .

szczotki to zestaw naprawczy nr 70 osadzony w elemencie 65 - szczotkotrzymacz + regulator napięcia

coś tam na necie znalazłem ale chciałbym się upewnić.

dotarłem, iż Bosch montował kondensatory 22uF/100V

nie mam miernika z funkcją mierzenia pojemności i stąd me pytania

Autor:  ixes [ śr lis 07, 2007 7:00 pm ]
Tytuł: 

heh juz tez to odkrylem ze to kondensator ale modeli jest sporo


0011563101
A0011567001
0011566901


itd. zalezy od jakiego auta cena w ASO do okolo 60zl

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 7:08 pm ]
Tytuł: 

ixes pisze:
60zl


:o

szok

zwykły 22uF/100V kosztuje coś kole 50gr (tylko trzeba by go zamknąć w jakiejś obudowie)

od innych modeli alternatorów o tej samej pojemności cena coś kole 10 PLN

Autor:  WSR [ śr lis 07, 2007 7:18 pm ]
Tytuł: 

Ale to nie powienen być elektrolit tylko nawijany.

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 7:27 pm ]
Tytuł: 

czmiel pisze:
nawijany


może coś więcej? z jakiego materiału i w jaki sposób nawinięty?

może chodzi o kond. poliestrowy vel foliowy?

Obrazek

może być ... bo ten przykręcony do alternatora jest zbliżonego kształtu[/img]

Autor:  Gerri [ śr lis 07, 2007 7:45 pm ]
Tytuł: 

Wywal i zapomnij...

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 7:47 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Wywal i zapomnij.


a dlaczego? to jest niepotrzebny element Twoim zdaniem?

Autor:  Gerri [ śr lis 07, 2007 8:03 pm ]
Tytuł: 

Perfekcjonizm Mercedesa polega na wspoldzialaniu kilkudziesieciu takich elementow, ktore razem daja poczucie doskonalosci. Jak jeden pominiesz, to wydaje mi sie ze odczucie bedzie niezauwazalne...

Autor:  gekonos [ śr lis 07, 2007 8:19 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
pominiesz


dobre :lol:


Gerri pisze:
niezauwazalne...


ale pewnie słyszalne

odkręcenie kilku śrub w kołach też będzie
Gerri pisze:
niezauwazalne

Autor:  gwiazda [ czw lis 08, 2007 12:34 pm ]
Tytuł: 

wywalić? a to dobre [zlosnik]
Ten kondzior musi tam być,on służy do niwelowania zakłóceń napięcia.Inaczej mówiąc filtr.Dziękuje [zlosnikz]

Autor:  TReneR [ czw lis 08, 2007 1:07 pm ]
Tytuł: 

Przeciwzakloceniowy... damper. Mozna spokojnie bez niego sie obejsc (chyba ze masz baaaardzo stare radio).
Jezeli bardzo chcesz cos dorobic to ja bym radzil dobry foliowy kondensator oniskiej induckyjnosci wewnetrznej (elektrolit odpada) + resystor szeregowy kilka Ohm (w sklepach elektronicznych sa dostepne takie dampery z resystorem w jednej obudowie).
22uF to bardzo duza wartosc!?

Autor:  Gerri [ czw lis 08, 2007 2:16 pm ]
Tytuł: 

gwiazda pisze:
wywalić? a to dobre [zlosnik]
Ten kondzior musi tam być,on służy do niwelowania zakłóceń napięcia.Inaczej mówiąc filtr.Dziękuje [zlosnikz]


Do czego on jest, to ja dobrze wiem. Wiem również, że więcej jak połowa Mercedesów z tych lat tego kondensatora nie ma: jeszcze nikt z tych właścicieli nie uskarżał mi się na jakiekolwiek zakłócenia. Aktualnie każde radio ma na wejściu służący do tego celu (dosyć podobny) filtr, jednak o znacznie większej skuteczności.
Zrób jak uważasz; jeżeli obecność tego kondensatora da Ci większy komfort psychiczny i spokój wewnętrzny - to go załóż. Idź do pierwszego lepszego warsztatu regenerującego alternatory i dostaniesz coś takiego za pięć złotych. Parametry i kształt mają zazwyczaj bardzo zbliżone w różnych autach.
Zresztą jak ktoś jest bardzo niewierzący, to może wysunąć konektorek, odpalić silnik i posłuchać, ile to nagle pojawi się tych (niby) "strasznych zakłóceń" :lol: <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
gekonos pisze:

odkręcenie kilku śrub w kołach też będzie
Gerri pisze:
niezauwazalne


Porównanie bardzo dobre [zlosnik] . Jak już chcesz odkręcać śruby, to proponuję odkręcić którąś wewnątrz silnika - jest ich tam dużo więcej niż przy kołach, więc statystycznie efekt powinien być dużo mniej zauważalny. :o <br>Dodano po 26 minutach.:<br>
TReneR pisze:
22uF to bardzo duza wartosc!?


Oczywiście że to za dużo! Koledzy na forum wykazują duże rozeznanie w temacie elektrotechniki samochodowej [zlosnik] - mają tylko niewielkie problemy z określeniem rzędu wielkości jednostki pojemności [zlosnikz]

Autor:  gekonos [ czw lis 08, 2007 6:44 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
określeniem rzędu wielkości jednostki pojemności


no mała omyłka :oops:
bo ta pojemność to 0,22 - 0,25uF <br>Dodano po 3 godzinach. 44 minutach.:<br>
Gerri pisze:
za dużo


jestem mało kumaty w tych sprawach, a co będzie się działo jeśli pojemność tego kondensatora będzie większa?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/