MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Drążki reakcyjne i amortyzatory
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29699
Strona 1 z 1

Autor:  harrier [ czw lis 08, 2007 2:34 am ]
Tytuł:  Drążki reakcyjne i amortyzatory

Witam

Ponieważ czas najwyższy już na remont zawieszenia z przodu, to chciałem szanownych zapytać czy powinienem się spodziewać jakichś specjalnych problemów przy wymianie końcówek drążków reakcyjnych i amortyzatorów w W126 280SE? Najlepiej jakby ktoś skrobnął krótko co i jak powinienem kolejno zrobić, żeby poszło sprawnie. Części mam już zamówione, pod koniec listopada jadę do Wrocławia i chciałbym już mieć wymienione wspomniane części... ale nie chciałbym się jakoś specjalnie udupić z robotą, bo czegoś nie przewidziałem... stąd pytanie. :)

Pozdrawiam,

Autor:  gekonos [ czw lis 08, 2007 8:02 am ]
Tytuł: 

Witam również

Wymiana amortyzatora to chyba nic skomplikowanego, aczkolwiek u mnie był mały problem ze śrubami mocującymi, po odkręceniu były w takim stanie, że je zastąpiłem nowymi ale w okolicy w sklepie mieli tylko śruby 8.8 na imbus ... trzyma i nie puszcza

Obrazek

podczas remontu zawieszenia wymieniłem również gumy (vel gruszki) osadzane w elemencie 110 oraz mocowanie drążka reakcyjnego w wahaczu zestaw naprawczy nr 146

odkręciłem całe ustrojstwo z autka i dopiero w warsztacie działałem

co do drążka to było trochę jazdy z uwagi iż nie mogłem odkręcić pręta nr 98 z końcówki 128 .... ale gazy czynią cuda :lol:

za pierwszym razem było małe "fopa" bo do sklepu przyszły nie te części

w elemencie 110 końcówka drążka jest osadzona w "łożysku" gumowym i właśnie przyszła sama końcówka drążka bez gumy, a ta była w takim stanie ... lepiej nie pisać

myślę, że bez prasy też da się to zrobić wyżej opisane wymiany... lecz pochłonie to dużo czasu i energii

Autor:  kruszyn [ czw lis 08, 2007 8:19 am ]
Tytuł: 

gekonos pisze:
.... ale gazy czynią cuda :lol:

a fu :P:P hehehehe [zlosnik]

Autor:  Mor [ czw lis 08, 2007 8:51 am ]
Tytuł: 

Dobrze też być przygotowanym, że któryś z elementów nr 137 nie będzie się nadawał do ponownego użytku. Ja mówiąc szczerze wywaliłem wszystkie.

Autor:  harrier [ czw lis 08, 2007 11:21 am ]
Tytuł: 

Witam

Ja zamówiłem cały zestaw naprawczy 143, więc wszystkie części będę miał nowe. Postaram się tej wymiany nie spierdzielić. Jeszcze mi tylko powiedzcie do czego przy tej wymianie prasa? Jak rozumiem, to odkręcę dekielek 119, wypadnie mi stara "gruszka" od 128, założę nowa, założe nowe części 131, 137, 125, 122 i 119... i pozamiatane, tak?

Pozdrawiam,

Autor:  gekonos [ czw lis 08, 2007 11:32 am ]
Tytuł: 

u mnie tak łatwo nie poszło ...

odkręciłem dekielek 119 i ... niespodzianka sporo rdzy i nic nie mogę wyciągnąć ...

końcówka drążka reakcyjnego 128 wciśnięta w gumę a to wszystko osadzone w elemencie 110 (wykonane z jakiegoś stopu z aluminium)

więc cały element 110 po pachę i do kumpla na warsztat

przy okazji wycisnąłem gumy 113 i 116

myślę, że metodami "garażowymi" da się wyjąć końcówkę drążka reakcyjnego
flex, wiertarka i młotek czynią czasem cuda lepsze niż nie jedno narzędzie "specjalistyczne" [zlosnik]

Autor:  Mor [ czw lis 08, 2007 11:59 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
odkręcę dekielek 119, wypadnie mi stara "gruszka" od 128


Nic nie wypadnie, bo ten element jest wprasowywany i to na fest. Ja to robiłem na prasie hydraulicznej.

Autor:  Junak [ sob lis 24, 2007 4:26 pm ]
Tytuł: 

Witam
Właśnie stoje przed podobnym problemem. Wymieniłem sworznie zwrotnic, ale... puka nadal i podejrzenie padło na gruszki, czy tam jabłka.
Mam też przy okazji trochę do pospawania, bo tylne wsporniki elementu 110 ledwo się szoferki trzymają :-?
Zrobiłem już rozeznanie w sklepach z częściami i mam w związku z tym pytanie:
ta gruszka czyli jabłko występuje w katalogu febi jako odpowiednik fabrycznego 1263301135 (zestaw ze śrubami, ale bez elementów 137)
lub jako odpowiednik 1263301335 (z elementem 137, który również muszę wymienić)
Ale! Ten drugi zestaw znajduje zastosowanie w samochodach z numerem podwozia "późniejszym" niż mój. Czy ktoś z Was już to przerabiał? Faktycznie zestaw drugi będzie nieprzydatny i powinienem kupić pierwszy zestaw a elementy 137 dokupić oddzielnie?
Były jakieś różnice czy jest to tylko błąd w katalogu?

Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

Autor:  gekonos [ ndz lis 25, 2007 7:50 am ]
Tytuł: 

gumy 113 i 116 mają różną średnicę, FEBI w zestawie daje również elementy 137

a który dokładniej element jest aż tak uszkodzony, że chcesz go spawać?

Autor:  Junak [ ndz lis 25, 2007 1:29 pm ]
Tytuł: 

Śmy się nie zrozumieli.
Że gumy mają różną średnicę to wiem, mówiąc o jabłku/gruszce na myśli miałem element (przegub kulowy) do którego przykręcamy drążek reakcyjny (jeden koniec drążka do wahacza, a drugi do jabłka, czy tam gruszki ). O tym, że element 137 w jednym zestawie występuje w drugim nie to też wiem, co napisałem ;) .
Chodzi mi tylko o to czy oprócz występowania elementu 137 jest jakaś różnica między numerami części, które podałem? Bo w katalogu febiego, jest wyraźnie napisane, że zestaw zawierający element 137 pasuje tylko do samochodów z numerem nadwozia większym jak... (większym niż mój).
Taniej wyjdzie mnie kupno zestawu, niż dokupywanie elementu 137 "luzem" w serwisie. Natomiast boję się, że ten zestaw jednak nie przypasuje.

Co do spawania... niestety nie mam zdjęcia tego miejsca, ale dość mocno mam skorodowane wsporniki tylnych gum czyli 116tek. Wsporniki te są przyspawane do podłużnic przednich i mają w sobie dziurkę na el. 137.
Bardziej obrazowo tego opisać nie potrafię [zlosnik]
Widać wyraźnie, że jakiś paprok (niemiec!!) już tam coś poprawiał, wspawując blachę na blachę i na rdzę... Doszło do tego, że jeden wspornik jest odklejony od podłużnicy i tylko kwestią czasu jest jak odpadnie całkiem, dlatego zamiaruję to wszystko rozebrać, wyspawać i przy okazji zapodać nowe elementy gumiane ;)

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie i... czekam na odpowiedź ;)

Autor:  gekonos [ ndz lis 25, 2007 5:27 pm ]
Tytuł: 

element 137 to nakrętka zgrzana z "blaszką" o takim a nie innym kształcie aby było łatwiej ją umieścić i unieruchomić w otworze montażowym
jeśli chcesz odbudować element podwozia do którego śruba 134 i nakrętka 137 mocuje element 110 to możesz tam zrobić większe okienko na klucz i zamiast 137 zastosować nakrętkę samoblokującą się

a sprawdzałeś zestaw Febiego: FE08851?

Autor:  Junak [ ndz lis 25, 2007 6:17 pm ]
Tytuł: 

gekonos pisze:
a sprawdzałeś zestaw Febiego: FE08851?


Sprawdzałem, to jest właśnie 1263301135 i wynika z katalogu, że w tym zestawie nie ma blach 137.
Wsporniki będę się starał odbudować tak, żeby zastosować jednak ten nieszczęsny 137, bo... nie chcę rzeźby. Mimo, że w tym wypadku byłaby ona uzasadniona ekonomicznie :lol:

Zestaw z elementami 137 ma numer FE08852 i jest to odpowiednik 1263301335, ale wg info w katalogu nie pasuje do mojego...? :-?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/