MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ogrzewanie a prędkość ??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29768
Strona 1 z 2

Autor:  Mor [ sob lis 10, 2007 8:06 pm ]
Tytuł:  Ogrzewanie a prędkość ??

Wczoraj byłem sec 'em w Warszawie i zaczęła się dziwna zabawa z ogrzewaniem. Tyle razy czytałem na forum o różnych problemach, ale sam miałem ok. No cóż...
Problem polega na tym, że mniej więcej od 90km/h wzwyż wali zimnym z nawiewów. Nawet jak przekręcę pokrętła na MAX - nic się nie dzieje.
Sprawdziłem same pokrętła - są ok. Sprawdziłem zawory, też działają. Sprawdziłem pompkę - ok. Przelutowałem sterownik, choć on jest tak zbudowany, że ciężko by było co by się mogła stopka uszkodzić, ale i tak zrobiłem. Zostało uszkodzenie elektroniki w sterowniku, albo jeden lub więcej z 3 czujników. Miał ktoś może podobny problem. Jest możliwe, żeby to od czujnika temperatury w samochodzie. Ponieważ oba pokrętła reagują tak samo kiepsko wydaje mi się, że czujniki przy nagrzewnicy ok. Ale to domysł tylko. Silniczek ciągnący powietrze przez czujnik działa.
Mam klimę manual, ogrzewanie automatik na 2 strefy.

Autor:  lukasz [ sob lis 10, 2007 9:51 pm ]
Tytuł: 

A sprawdzałeś termostat?
Może dawać taki objaw jeżeli zawiesił się w pozycji otwartej a na dworze zimno. Powinno to być również zauważalne na wskaźniku temp. silnika - niedogrzany.

Autor:  kit [ ndz lis 11, 2007 12:07 am ]
Tytuł: 

Hm.. u mnie jest klimatronik i też podobnie się działo.
Problem był z czujnikiem temp. w kabinie (ten obok sterowania szyberdachem). Czujnik ten był zapchany kurzem - silniczek wymuszający przepływ powietrza działa jak odkurzacz.
Przeczyszczenie pomogło.
Skoro przy klimie manual też masz taki czujnik to sprawdź go.

Autor:  Mor [ ndz lis 11, 2007 8:15 am ]
Tytuł: 

lukasz pisze:
A sprawdzałeś termostat?


Z temp. silnika wszystko ok.

kit pisze:
Problem był z czujnikiem temp. w kabinie


Też stawiam na to badziewie, już zamówiłem sobie nówkę. Koszt niewielki, a może będzie spokój. Przedmuchałem całą rurę do tego silniczka w zeszłym roku, jak zakładałem nowy, bo stary już dawał takie odgłosy, że narwy mnie brały.

Autor:  MACIEK WAWA [ ndz lis 11, 2007 4:04 pm ]
Tytuł: 

Cześć Łukasz, chcialem Ci odpowiedziec na pytanie o komputer
nie odpowiedziałem Ci na PRV, ponieważ nie mam napisanych jeszcze 10 postówi nie moge na prv

Muszę się przyjrzeć i potwierdzić, ale mój komp. ma kila rodzajów wskazań spalania:
1) Durchschnitt przeciętne ogólne ( 1 od konkretnego odpalenia silnika i 2 liczone cały czas, ew. od momentu wykasowania, albo odłaczenia akumulatora - wybiera sie odpowiednio przez przyciski K i L), może masz ustawione na K czyli pomiar krótkodystansowy

2) Teilstrecke - przecietne spalanie z ostatnich 10 min. przy czym komputer nie zawsze oblicza tę wartość (przy postoju, czy jakoś tak)
Można też zmierzyć spalanie dla danego odcinka, gdy wybrane jest Teilstrecke, naciskając przycisk P na początek i na koniec pomiaru

3) Momentan - pokazuje spalanie w danym momencie, ale powyżej 20 km/h

A swoją drogą, nie spotkałem sie w innym samochodzie, nawet w nowszym modelu S z tak rozbudowanym pomiarem spalania [zlosnikz]

Pozdrawiam
Maciek

Autor:  lukasz [ ndz lis 11, 2007 4:56 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Maciek za opis, muszę sprawdzić te ustawienia K i L.
Mam co prawda instrukcję ale jest w języku okupantów :lol: i nic z niej nie kumam.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy wskazania przejechanego dystansu na komputerze i na liczniku pokrywaja ci się?
Bo u mnie rozjeżdżają się na dłuższych trasach nawet do 5%.

Autor:  MACIEK WAWA [ ndz lis 11, 2007 5:55 pm ]
Tytuł: 

Tego akurat nigdy nie sprawdzałem. Musze przyjrzec sie jak bede jechal gdzies dalej. Gdyby tak było to nie wiem, czy można coś z tym zrobić.

Autor:  Przemo-MEL [ pn lis 12, 2007 2:37 pm ]
Tytuł: 

Przy okazji ogrzewania w w126 chciałem zapytać, czy u was też słabo dmucha z tych otorów po bokach (te mniejsze - od ciepłego powietrza). Mój ma taką przypadłość, dzięki czemu trudno "odparować" boczne szyby. Z tych od świeżego (zimnego) dmucha bez kłopotu; usterka ta występuje bez względu na położenie pokrętła kierunków nawiewu.

Autor:  Mor [ pn lis 12, 2007 4:06 pm ]
Tytuł: 

Przemo-MEL pisze:
czy u was też słabo dmucha z tych otorów po bokach (te mniejsze - od ciepłego powietrza)


Nie, u mnie nie ma żadnych z tym problemów. W położeniu "jeden ząbek" poniżej opcji góra i dół dmucha całkiem fajnie na nogi, na szybę i właśnie z tych bocznych (dmuchawa na II).

Autor:  MACIEK WAWA [ wt lis 13, 2007 1:32 am ]
Tytuł: 

U mnie nie ma problemu z zaparowanymi szybami, ale też jest coś z tym nawiewaniem zimnego powietrza. Zaczne od odkurzenia czujników [zlosnikz]

Autor:  Mor [ pt lis 16, 2007 2:13 pm ]
Tytuł: 

No i od dziś problem rozwiązany. Głównym winowajcą okazał się czujnik w podsufitce.
Obrazek
Obrazek

Przy okazji wymieniłem lewy wkład lusterka, bo się ogrzewanie skończyło, a strasznie mnie wkurza czyszczenie lusterek z pary z rana, nie mówiąc już o szronie.
Obrazek

No i jeszcze mała robótka, czyli podgrzewanie szyby pod wycieraczkami. Działało od dłuższego czasu jak chciało, ale jakoś nie miałem serca się wziąć za sterujący tym zaworek. W końcu stwierdziłem, że tej zimy nie będę wygrzebywał wycieraczek ze śniego, więc wymieniłem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  witek-sec [ pt lis 16, 2007 3:42 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
No i od dziś problem rozwiązany. Głównym winowajcą okazał się czujnik w podsufitce.

Idzie jakos ten czujnik sprawdzic (np.multimetrem) ? Jaka cena nowego ? U mnie tez cos z ogrzewaniem sie dzieje , raz grzeje a raz nie (klimatronic)

Autor:  Mor [ sob lis 17, 2007 8:44 am ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Jaka cena nowego ?

Ja z rabatem dałem 26 zł.
Da się sprawdzić multimetrem. Zmienia się oporność w zależności od temperatury otoczenia, więc próby trzeba robić w domu. Ja mierzyłem przy użyciu termometra i farelki. Dane są na rysunku.
Przy automatycznej klimie trzeba by jeszcze od razu sprawdzić ten drugi czujnik.
Obrazek

Autor:  Nilovitz [ pn lis 19, 2007 8:25 am ]
Tytuł: 

czujnik idzie sprawdzic w ten sposob,
ustawiasz na nawiew automatyczny,
czyli ten bialy przycisk i wtedy jak widac,
ze automatyka probuje nawiac cieple powietrze
i wiatrak pracuje na wysokich obrotach non stop oznacza,
to, ze trzeba go zmienic lub oczyscic jak to opisane jest wyzej

jesli ktos ma klimatronica, to pytanie mam takze do tego przycisku
od nagrzewania przedniej szyby, kto mial z nim do czynienia?

Autor:  JaKon [ pn gru 03, 2007 4:15 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
jesli ktos ma klimatronica, to pytanie mam takze do tego przycisku
od nagrzewania przedniej szyby, kto mial z nim do czynienia?

ten przycisk mozesz wcisnac od razu po odpaleniu zimnego auta i on wtedy sam ustala predkosc nawiewu i tem tak by jak najszybciej polecialo jak najcieplejsze aby optymalnie najszybciej odparowac szyby...
Tak opisuja to w instrukcji...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/