MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 11, 2007 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wystapił dziwny problem.Samochód po ok 6-7 godzinach rozladowuje akumulator 80A do zera :o Wylączam silnik zamykam centralny i po tym czasie kicha miernik wskazuje 0V.Akumulator przelozony do innego auta spisuje sie ok.Wiec zrobilem pomiary i nic.Po zamknieciu wylaczeniu silnika i zamknieciu pobiera ok 0.15A.Nie sprawdzalem jeszcze opcji zamkniecia samochodu z pilota alarmu z centralnym bo moze tutaj jest pies pogrzebany.Czy ktos przerabiał taki temat w swoim mietku?Wychodzi ze cos zżera prąd natezeniem ok 11A :o

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Trochę ten Twój opis jest pomieszany i nie bardzo wiem, jaki w końcu masz pobór prądu w swoim MB 0,15A czy 11A. Jeśli masz sprawny akumulator to pobór 0,15A nie powinien w czasie 6-7 godzin jak podajesz w jakikolwiek sposób go wyładować. Pobór 11A to już duży problem i trzeba znaleźć przyczynę. Najłatwiej jest zacząć od podpięcia amperomierza w szereg z klemą i kolejno wyciągać bezpieczniki. Jeśli po wyjęciu któregoś bezpiecznika ustanie pobór prądu to trzeba ustalić, jakie obwody on zasila i tam szukać przyczyny. Tak naprawdę to przy poborze 11A o jakim piszesz nawet bez amperomierza dasz radę, bo bezpiecznik będzie iskrzył przy wyciąganiu z gniazda. Jeśli na bezpiecznikach nic ciekawego nie odkryjesz to czeka Cię trochę grubsza robota.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 9:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Obawiam sie, ze ten akumulator chyba juz nie ma 80A albo wlacza Ci sie jakis odbiornik po pewnym czasie od zamkniecia (pompka od centralnego?)

Zrob eksperyment - naladuj akumulator a puzniej podlacz do niego zarowke 21W i sprawdz ile czasu zajmie wyladowanie do 10.5V.


ps. akumulator wyladowany do 0V kilkukrotnie jest juz szmelcem - zasiarczony.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lis 15, 2007 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
I Znalazłem przyczynę podczas zamykania centralnego zamka nastepuje pobór prądu ok 10A.Tylko problem polega na tym ze po zamknieciu centralnego zamka prąd dalej jest [pobierany w tej wysokosci.Wniosek prawdopodobnie nie wyłącza się pompka centralnego zamka i chodzi cały czas nawet po zamknieciu centralnego.Pytanie co moze byc przyczyną takiej usterki?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
w pompce jest taki zaworek cisnieniowy,który wyłącza pompke jak nabije ciśnienie.Prawdopodobnie on nie działa,może styki zaśniedziały.Dziwne tylko ,że jeśli pompka chodzi cały czas i jeszcze się nie spaliła ....Druga rzecz to jak dla mnie 10 A na pompke centrala to jest za dużo :o
Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 6:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
gwiazda pisze:
w pompce jest taki zaworek cisnieniowy,który wyłącza pompke jak nabije ciśnienie.Prawdopodobnie on nie działa,może styki zaśniedziały.Dziwne tylko ,że jeśli pompka chodzi cały czas i jeszcze się nie spaliła ....Druga rzecz to jak dla mnie 10 A na pompke centrala to jest za dużo :o
Pozdrawiam

Olsnienie jeden z przewodów podcisnieniowych od sterowania ogrzewaniem się urwał a ze nie mam zapasowego to sobie odpuscilem ten temat.Ucieklo tez sterowanie poziomem swiatel mijania.A skoro pompka ma zaworek cisnieniowy to jestem juz w domu.Dzieki <br>Dodano po 7 godzinach. 22 minutach.:<br> Cholera tak na spokojnie mysle i chyba jednak podcisnienie regulujace ogrzewaniem i swiatlami pochodzi jednak z silnika a nie z pompki centralnego tak wiec to nie ta usterka.\czy mozna jakos wylaczyc centralny?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 11:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
To zaraz bo ja juz nie rozumiem...Szukasz lewego poboru prądu,czy przyczyny nie działającej regulacji świateł??Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Wypnij kostkę z pompy i central nie działa [zlosnik] Pompa jest pod tylną kanapą.
Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 9:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
gwiazda pisze:
To zaraz bo ja juz nie rozumiem...Szukasz lewego poboru prądu,czy przyczyny nie działającej regulacji świateł??Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Wypnij kostkę z pompy i central nie działa [zlosnik] Pompa jest pod tylną kanapą.
Pozdrawiam
To ze nie ma nic wspolnego regulacja swiatel i centralny to sie dowiedzialem dopiero przed chwilą nie kazdy jest szpecem od elektromechaniki.Postudiowalem schematy i wychodzi ze padl modól odpowiedzialny za wylączanie pompy centralnego.Tylko jedno male pytanko ile ciagnie prądu pompa podczas zamykania centralnego?U mnie wychodzi 11 A na mierniku trochę to duzo.Problem polega na tym ze tutaj w Hiszpanii nie dam tym patałachom się tknąc mego mietka bo tylko cos spier...lą.Wypiąlem bezpiecznik i jest na razie git.Na swieta w Polsce trza uderzyc do jakiegos dobrego elektromechanika.Ale mnie korci i chyba sie dobiorę sam do pompy.Mam rozumiec ze ona znajduje sie pod tylnym prawym siedzeniem?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
najpierw radze po prostu sprawdzić samą pompkę. Wystarczy wejść do samochodu, wytargać z niego tylną kanapę i dobrać się do pompy, która znajduje się pod spodem. Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł. należy ściągnąć z króćca pompy wężyk i na pilocie wcisnąć przycisk zamykania zamków... w tej chwili pompka powinna zacząć ssać, wtedy zatykasz króciec palcem. Pompka powinna się wyłączyć. Jeśli się tak stanie to jest dobra w stronę wytwarzania podciśnienia. następnie wciskasz na pilocie przycisk otwierania zamków i ponownie zatykasz króciec, jeśli pompka natychmiast się wyłączy to znaczy, że i w stronę wytwarzania ciśnienia działa, czyli jest ok. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania pompki, w sposób określony powyżej należy próbować ją naprawiać bądź sprawić sobie nową (używaną). jeśli jednak pompka działa odpowiednio to znaczy, że prawdopodobnie masz nieszczelnośc na którymś przewodzie od centrala. należy więc wtedy sprawdzać po kolei wężyki zaślepiając je i sprawdzając działanie pompki w cyklu otwieranie zamykanie. Ważne, aby sprawdzić w obu cyklach ponieważ pompka może działać prawidłowo np przy wytwarzaniu ciśnienia, a przy wytwarzaniu podciśnienia może już być nieszczelna...

jeśli przebrnąłeś przez ten wywód to życzę powodzenia w dalszej walce ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Nieszczelnosc to na pewno mam bo jeden z przewodów od sterownika ogrzewaniem lezy w bagazniku.Przy demontarzu konsoli srodkowej urwal sie.Tylko z tego co sie zorientowalem centralnyjest osobnym obwodem cisnieniowym od podcisnienia sterowania ogrzewaniem ktory jest z podcisnienia z silnika.Nie wazne zrobie taki test jak piszesz tylko podnosze tylne siedzenia i pod prawym fotelem nie ma nic takiego chyba ze musze zdemontowac wykladzine dywanową.Ale to robota na jutro.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Cytuj:
Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł
Co ma pompka centrala do regulacji świateł? :o Nie wprowadzaj kolegi w błąd...Jutro sprawdzę u siebie ile ta pompa pobiera prądu ale jak na moje oko 11A to za dużo 8) A z resztą gdyby cały czas pompowała to po pierwsze byś ją słyszał a po drugie przez noc by się zpaliła. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Waldi tak sam rozładowuje Ci aku jak zamykasz pilotem i kluczykiem?Może to alarm coś psoci...Tylko co :-?

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 12:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
gwiazda pisze:
Cytuj:
Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł
Co ma pompka centrala do regulacji świateł? :o Nie wprowadzaj kolegi w błąd...Jutro sprawdzę u siebie ile ta pompa pobiera prądu ale jak na moje oko 11A to za dużo 8) A z resztą gdyby cały czas pompowała to po pierwsze byś ją słyszał a po drugie przez noc by się zpaliła. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Waldi tak sam rozładowuje Ci aku jak zamykasz pilotem i kluczykiem?Może to alarm coś psoci...Tylko co :-?

Objawy są takie same przy zamykaniu z pilota jak i z klucza tak wiec usterke alarmu mozna wykluczyc.Roznica polega tylko na tym ze z pilota nie mozna centrala otworzyc a z klucza tak.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 1:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa :)). Sterownik komfortu siedzi po lewej stronie pod tylnym siedzeniem, zeby sie do niego dostac trzeba zdjac listwe progowa i odchylic wykladzine. Przy demontazu uwaga na wtyczke bo jest taka chytra - trzeba ja przesunac w bok a nie ciagnac. Jak juz bedziesz mial wszystko w rekach to sie polapiesz o co chodzi. Jak bedziesz szukal innego to uwazaj bo sa dwa rodzaje: jeden dla samochodow z odsuwanym dachem i el. szybami z przodu a drugi z odsuwanym dachem i czterema el. szybami.

Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 10:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
kielbik pisze:
Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa :)). Sterownik komfortu siedzi po lewej stronie pod tylnym siedzeniem, zeby sie do niego dostac trzeba zdjac listwe progowa i odchylic wykladzine. Przy demontazu uwaga na wtyczke bo jest taka chytra - trzeba ja przesunac w bok a nie ciagnac. Jak juz bedziesz mial wszystko w rekach to sie polapiesz o co chodzi. Jak bedziesz szukal innego to uwazaj bo sa dwa rodzaje: jeden dla samochodow z odsuwanym dachem i el. szybami z przodu a drugi z odsuwanym dachem i czterema el. szybami.

Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac.

Dzieki za fachową odpowiedz i pytanko w jaki sposób mozna zdiagnozowac czy ten modól konfortu jest walnięty.Chcialbym uniknąc sytuacji ze wymienię dobra czesc ?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 10:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 14, 2007 3:17 pm
Posty: 38
Lokalizacja: trzebinia
kielbik pisze:
Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa :)). Sterownik komfortu siedzi po lewej stronie pod tylnym siedzeniem, zeby sie do niego dostac trzeba zdjac listwe progowa i odchylic wykladzine. Przy demontazu uwaga na wtyczke bo jest taka chytra - trzeba ja przesunac w bok a nie ciagnac. Jak juz bedziesz mial wszystko w rekach to sie polapiesz o co chodzi. Jak bedziesz szukal innego to uwazaj bo sa dwa rodzaje: jeden dla samochodow z odsuwanym dachem i el. szybami z przodu a drugi z odsuwanym dachem i czterema el. szybami.

Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac.



mi tez ginie prad ale mam tylko el dach ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl