MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zdychający akumulator https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29793 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Waldi [ ndz lis 11, 2007 8:59 pm ] |
Tytuł: | zdychający akumulator |
Wystapił dziwny problem.Samochód po ok 6-7 godzinach rozladowuje akumulator 80A do zera :o Wylączam silnik zamykam centralny i po tym czasie kicha miernik wskazuje 0V.Akumulator przelozony do innego auta spisuje sie ok.Wiec zrobilem pomiary i nic.Po zamknieciu wylaczeniu silnika i zamknieciu pobiera ok 0.15A.Nie sprawdzalem jeszcze opcji zamkniecia samochodu z pilota alarmu z centralnym bo moze tutaj jest pies pogrzebany.Czy ktos przerabiał taki temat w swoim mietku?Wychodzi ze cos zżera prąd natezeniem ok 11A :o |
Autor: | Mirmur [ pn lis 12, 2007 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Trochę ten Twój opis jest pomieszany i nie bardzo wiem, jaki w końcu masz pobór prądu w swoim MB 0,15A czy 11A. Jeśli masz sprawny akumulator to pobór 0,15A nie powinien w czasie 6-7 godzin jak podajesz w jakikolwiek sposób go wyładować. Pobór 11A to już duży problem i trzeba znaleźć przyczynę. Najłatwiej jest zacząć od podpięcia amperomierza w szereg z klemą i kolejno wyciągać bezpieczniki. Jeśli po wyjęciu któregoś bezpiecznika ustanie pobór prądu to trzeba ustalić, jakie obwody on zasila i tam szukać przyczyny. Tak naprawdę to przy poborze 11A o jakim piszesz nawet bez amperomierza dasz radę, bo bezpiecznik będzie iskrzył przy wyciąganiu z gniazda. Jeśli na bezpiecznikach nic ciekawego nie odkryjesz to czeka Cię trochę grubsza robota. Pozdrawiam. |
Autor: | TReneR [ pn lis 12, 2007 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Obawiam sie, ze ten akumulator chyba juz nie ma 80A albo wlacza Ci sie jakis odbiornik po pewnym czasie od zamkniecia (pompka od centralnego?) Zrob eksperyment - naladuj akumulator a puzniej podlacz do niego zarowke 21W i sprawdz ile czasu zajmie wyladowanie do 10.5V. ps. akumulator wyladowany do 0V kilkukrotnie jest juz szmelcem - zasiarczony. |
Autor: | Waldi [ czw lis 15, 2007 9:31 pm ] |
Tytuł: | Zdychający akumulator-jednak nie do konca |
I Znalazłem przyczynę podczas zamykania centralnego zamka nastepuje pobór prądu ok 10A.Tylko problem polega na tym ze po zamknieciu centralnego zamka prąd dalej jest [pobierany w tej wysokosci.Wniosek prawdopodobnie nie wyłącza się pompka centralnego zamka i chodzi cały czas nawet po zamknieciu centralnego.Pytanie co moze byc przyczyną takiej usterki? |
Autor: | gwiazda [ czw lis 15, 2007 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
w pompce jest taki zaworek cisnieniowy,który wyłącza pompke jak nabije ciśnienie.Prawdopodobnie on nie działa,może styki zaśniedziały.Dziwne tylko ,że jeśli pompka chodzi cały czas i jeszcze się nie spaliła ....Druga rzecz to jak dla mnie 10 A na pompke centrala to jest za dużo ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Waldi [ pt lis 16, 2007 6:23 am ] |
Tytuł: | |
gwiazda pisze: w pompce jest taki zaworek cisnieniowy,który wyłącza pompke jak nabije ciśnienie.Prawdopodobnie on nie działa,może styki zaśniedziały.Dziwne tylko ,że jeśli pompka chodzi cały czas i jeszcze się nie spaliła ....Druga rzecz to jak dla mnie 10 A na pompke centrala to jest za dużo :o
Pozdrawiam Olsnienie jeden z przewodów podcisnieniowych od sterowania ogrzewaniem się urwał a ze nie mam zapasowego to sobie odpuscilem ten temat.Ucieklo tez sterowanie poziomem swiatel mijania.A skoro pompka ma zaworek cisnieniowy to jestem juz w domu.Dzieki <br>Dodano po 7 godzinach. 22 minutach.:<br> Cholera tak na spokojnie mysle i chyba jednak podcisnienie regulujace ogrzewaniem i swiatlami pochodzi jednak z silnika a nie z pompki centralnego tak wiec to nie ta usterka.\czy mozna jakos wylaczyc centralny? |
Autor: | gwiazda [ pt lis 16, 2007 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
To zaraz bo ja juz nie rozumiem...Szukasz lewego poboru prądu,czy przyczyny nie działającej regulacji świateł??Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Wypnij kostkę z pompy i central nie działa ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Waldi [ sob lis 17, 2007 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
gwiazda pisze: To zaraz bo ja juz nie rozumiem...Szukasz lewego poboru prądu,czy przyczyny nie działającej regulacji świateł??Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Wypnij kostkę z pompy i central nie działa [zlosnik] Pompa jest pod tylną kanapą. To ze nie ma nic wspolnego regulacja swiatel i centralny to sie dowiedzialem dopiero przed chwilą nie kazdy jest szpecem od elektromechaniki.Postudiowalem schematy i wychodzi ze padl modól odpowiedzialny za wylączanie pompy centralnego.Tylko jedno male pytanko ile ciagnie prądu pompa podczas zamykania centralnego?U mnie wychodzi 11 A na mierniku trochę to duzo.Problem polega na tym ze tutaj w Hiszpanii nie dam tym patałachom się tknąc mego mietka bo tylko cos spier...lą.Wypiąlem bezpiecznik i jest na razie git.Na swieta w Polsce trza uderzyc do jakiegos dobrego elektromechanika.Ale mnie korci i chyba sie dobiorę sam do pompy.Mam rozumiec ze ona znajduje sie pod tylnym prawym siedzeniem?
Pozdrawiam |
Autor: | Meeta [ sob lis 17, 2007 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
najpierw radze po prostu sprawdzić samą pompkę. Wystarczy wejść do samochodu, wytargać z niego tylną kanapę i dobrać się do pompy, która znajduje się pod spodem. Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł. należy ściągnąć z króćca pompy wężyk i na pilocie wcisnąć przycisk zamykania zamków... w tej chwili pompka powinna zacząć ssać, wtedy zatykasz króciec palcem. Pompka powinna się wyłączyć. Jeśli się tak stanie to jest dobra w stronę wytwarzania podciśnienia. następnie wciskasz na pilocie przycisk otwierania zamków i ponownie zatykasz króciec, jeśli pompka natychmiast się wyłączy to znaczy, że i w stronę wytwarzania ciśnienia działa, czyli jest ok. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania pompki, w sposób określony powyżej należy próbować ją naprawiać bądź sprawić sobie nową (używaną). jeśli jednak pompka działa odpowiednio to znaczy, że prawdopodobnie masz nieszczelnośc na którymś przewodzie od centrala. należy więc wtedy sprawdzać po kolei wężyki zaślepiając je i sprawdzając działanie pompki w cyklu otwieranie zamykanie. Ważne, aby sprawdzić w obu cyklach ponieważ pompka może działać prawidłowo np przy wytwarzaniu ciśnienia, a przy wytwarzaniu podciśnienia może już być nieszczelna... jeśli przebrnąłeś przez ten wywód to życzę powodzenia w dalszej walce ![]() |
Autor: | Waldi [ sob lis 17, 2007 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Nieszczelnosc to na pewno mam bo jeden z przewodów od sterownika ogrzewaniem lezy w bagazniku.Przy demontarzu konsoli srodkowej urwal sie.Tylko z tego co sie zorientowalem centralnyjest osobnym obwodem cisnieniowym od podcisnienia sterowania ogrzewaniem ktory jest z podcisnienia z silnika.Nie wazne zrobie taki test jak piszesz tylko podnosze tylne siedzenia i pod prawym fotelem nie ma nic takiego chyba ze musze zdemontowac wykladzine dywanową.Ale to robota na jutro. |
Autor: | gwiazda [ sob lis 17, 2007 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł Co ma pompka centrala do regulacji świateł? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Waldi [ ndz lis 18, 2007 12:28 am ] |
Tytuł: | |
gwiazda pisze: Cytuj: Prawdopodobnie zepsuła się pompka i pompuje jak głupia bez przerwy, albo masz gdzieś nieszczelność na co wskazuje brak regulacji świateł Co ma pompka centrala do regulacji świateł? :o Nie wprowadzaj kolegi w błąd...Jutro sprawdzę u siebie ile ta pompa pobiera prądu ale jak na moje oko 11A to za dużo 8) A z resztą gdyby cały czas pompowała to po pierwsze byś ją słyszał a po drugie przez noc by się zpaliła. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Waldi tak sam rozładowuje Ci aku jak zamykasz pilotem i kluczykiem?Może to alarm coś psoci...Tylko co :-?Objawy są takie same przy zamykaniu z pilota jak i z klucza tak wiec usterke alarmu mozna wykluczyc.Roznica polega tylko na tym ze z pilota nie mozna centrala otworzyc a z klucza tak. |
Autor: | kielbik [ ndz lis 18, 2007 1:17 am ] |
Tytuł: | |
Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa ![]() Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac. |
Autor: | Waldi [ ndz lis 18, 2007 10:29 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa :)). Sterownik komfortu siedzi po lewej stronie pod tylnym siedzeniem, zeby sie do niego dostac trzeba zdjac listwe progowa i odchylic wykladzine. Przy demontazu uwaga na wtyczke bo jest taka chytra - trzeba ja przesunac w bok a nie ciagnac. Jak juz bedziesz mial wszystko w rekach to sie polapiesz o co chodzi. Jak bedziesz szukal innego to uwazaj bo sa dwa rodzaje: jeden dla samochodow z odsuwanym dachem i el. szybami z przodu a drugi z odsuwanym dachem i czterema el. szybami.
Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac. Dzieki za fachową odpowiedz i pytanko w jaki sposób mozna zdiagnozowac czy ten modól konfortu jest walnięty.Chcialbym uniknąc sytuacji ze wymienię dobra czesc ? |
Autor: | fanmercedesa [ ndz lis 18, 2007 10:32 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Ja tak mialem w moim samochodzie (z pozeraniem pradu). Winowajca okazal sie sterownik komfortu (podobno czesta usterka). Po odlaczeniu tego ustrojstwa prad przestal ginac a po wymianie na inny uzywany wszystko wrocilo do normy (tzn. wszystko dziala a pradu nie ubywa
![]() Pompka centralnego zamka to nie moze byc bo przeciez caly czas by buczala i byloby ja slychac. mi tez ginie prad ale mam tylko el dach ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |