MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

felgi rozmiar 8*17 do mercedes 190
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29839
Strona 1 z 2

Autor:  negga [ wt lis 13, 2007 5:12 pm ]
Tytuł:  felgi rozmiar 8*17 do mercedes 190

Witam.mam pytanie czy wejda mi felgi o rozmiarze 8*17 na oponach 205/40 do 190?prosze o pomoc.

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lis 13, 2007 7:34 pm ]
Tytuł: 

ojj ... mogą być problemy ... z tyłu wejdą ale przy tym zawieszeniu i przy tych błotnikach z przodu może coś ci uszkodzic :P a jakie felgi?? i jakie ET mają??

Autor:  TReneR [ śr lis 14, 2007 9:52 am ]
Tytuł: 

I jazda 30km/h z przychamowywaniem przed kazdym wybojem i dziura... :o

ps. kupilem samochod z oponami 225/45R16, czym predzej zmienilem na wyzsze, bo nie nadazalem prostowac felg.

Autor:  bary123ce [ śr lis 14, 2007 10:21 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
kupilem samochod z oponami 225/45R16, czym predzej zmienilem na wyzsze, bo nie nadazalem prostowac felg.

to jakieś kiepskie felgi miałeś :-?

Autor:  butek22 [ śr lis 14, 2007 11:49 am ]
Tytuł: 

Jest w tym troche prawdy, dziś jak zmieniałem moje 17-nastki, na stalówki, to zauważyłem że w tylnym kole od środka mam rant wygiety, trzeba będzie prostować :(

Autor:  TReneR [ śr lis 14, 2007 3:14 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
TReneR pisze:
kupilem samochod z oponami 225/45R16, czym predzej zmienilem na wyzsze, bo nie nadazalem prostowac felg.

to jakieś kiepskie felgi miałeś :-?


To nie felgi - to drogi sa kiepskie!! Takie opony nie nadaja sie na nasze drogi!!

Autor:  aegm [ śr lis 14, 2007 3:53 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
to jakieś kiepskie felgi miałeś


:lol: [usmiech]

Autor:  BrunoGiamatti [ śr lis 14, 2007 6:31 pm ]
Tytuł: 

ano nie nadają .. ale jakos dziwnie wygląda powiedzmy 124 QP na felgach 15" z oponami 195/65 .... zime przeboleje na nich ale na wiosne muszą isc minimum 16 :P z oponkami 225-235 :P

Autor:  negga [ śr lis 14, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

przemyslalem to i kupilem dzisiaj felgi 16 za fajna cene.i teraz sie zastanawiam jakie opony kupic do tego.PS mam wersje sportline.a i jeszcze jedno:kupilem felgi ale bez srub i stad pytanie jak dopasować sruby do tych felg???prosze o rade.

Autor:  AndyS [ czw lis 15, 2007 1:13 am ]
Tytuł: 

negga pisze:
Witam.mam pytanie czy wejda mi felgi o rozmiarze 8*17 na oponach 205/40 do 190?prosze o pomoc.

ALPAq pisze:
ale jakos dziwnie wygląda powiedzmy 124 QP na felgach 15" z oponami 195/65 .... zime przeboleje na nich ale na wiosne muszą isc minimum 16 :P z oponkami 225-235 :P

Może narażę się tą wypowiedzią kilku osobom ale ciągłe dążenie za zmianą profilu na niższy wcale nie musi być dobrym pomysłem (osobiście myślę o tym o wiele dosadniej). I nie chodzi tu tylko o przysłowiowe polskie dziurawe drogi. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę że wymiana tylko i wyłącznie felg z oponami na bardziej niskoprofilowe może przynieść więcej szkody niż plusów. W ten sposób zmienia się cała charakterystyka zawieszenia i to nie koniecznie na lepszą. Wraz z wymianą kół powinno się zmienić elementy zawieszenia. Idąc tym tropem skoro wymieniamy koła na bardziej sportowe to sprężyny i amortyzatory też powinny ulec zmianie na bardziej sportowe. Bo nie po to ktoś w fabryce Mercedesa liczył i projektował a potem sprawdzał w licznych testach praktycznych żeby teraz "jakiś Adam Słodowy" (bez obrazy) zmieniał to dowolnie. Taka zmiana MOŻE być przyczyną złego "trzymania się" drogi właśnie na słabszych (polskich) drogach zamiast oczekiwanej lepszej przyczepności. I przeważnie jest przyczyną - na dziurach, na koleinach, na kałużach, na piachu czy glinie z pola, na liściach.
A już szczytem głupoty (dla mnie) jest zakładanie mocno niskoprofilowych opon na zimę. Popatrzcie na auta rajdowe w zimie - nieproporcjonalnie cieniutkie "rowerówki" (z kolcami). No chyba oni wiedzą lepiej co założyć. Wybór prosty - szpan i efekty wizualne albo bezpieczeństwo. Tego pogodzić się nie da. Zreszta są kraje np. Finlandia gdzie na zimę nie wolno używać niższego profilu jak 70 (przynajmniej tak było). [brawo]
Już kilka osób na tym Forum opisało swoje przykre doświadczenia. Może warto byłoby przyjrzeć się temu przez pryzmat wielkości profilu opon. Coś w tym jest.....

P.S. Staram się zawsze przestrzegać zasad bezpiecznej eksploatacji samochodu i jeździć bez "wynalazków" oraz 100%-wo sprawnym technicznie autem. Martwi mnie że któryś z kierowców aut z tych jadących naprzeciw niestety nie. A ja chcę żyć.......

Autor:  BrunoGiamatti [ czw lis 15, 2007 8:14 pm ]
Tytuł: 

no tak .. masz bardzo duzo racji ... wręcz ogrom ;) dlatego na zime mam normalne 195/65 15 .... ale:
Na lato nie wyobrażam sobie mojej qp na 15 tkach !! wtedy traci ogrom swojego charakteru ... nic złego nie widze w daniu jej 17 cali z profilem 40 ... oczywiscie .. na polskich drogach odbija się do nie za dobrze .. i dla zawieszenia i dla samych felg (czy dla przyczepnosci .. hmm to juz sie nie wypowiem)....

Autor:  Marcin S [ pt lis 16, 2007 8:40 am ]
Tytuł: 

wystarczy zobaczyć jakie felgi były oferowane do danego modelu jako opcja za dopłatą przy kupnie samochodu (przecież gwarancja obejmuje całośc samochodu, więc lipnych felg -rozmiar- by nie wsadzali)- i oproblem rozwiązany.
Można i zamontować 19" tylko czy to jeszcze jeżdzi ;) , na tor może i dobre, ale na nasze drogi...

(a czy w 500E nei było 18" felg, za dopłata oczywiście, kilka razy widziałem na allegro takie felgi, dziwna nazwa , wręcz skandynawska zaczynające się na "k" , ale na fotkach / katalogach takie felgi były na W124 więc... )

Autor:  Zielony_2 [ pt lis 16, 2007 9:49 am ]
Tytuł: 

a czy takie felgi wejdą do 124 coupe z 1991?

"http://www.allegro.pl/item264975847_amg_nowe_felgi_17_5x112_mercedes_najtaniej_.html"

bo zastanawiam się żegy kupic sobie jakieś ładne felgi na wiosne. Zimą jeszcze na 15'' :) ale na wiosne takie 17'' były by piękne :D

Co myślicie o montowaniu szerszych opon z tyłu niż z przodu?

Autor:  TReneR [ pt lis 16, 2007 11:21 am ]
Tytuł: 

Ja mam z tylu 225 z przodu 215 wyglada fajnie ale trzeba lekko podgiac ranty. Trzeba jednak dobrac wysokosc opon tak zeby byly zblizone, bo inaczej ABS moze troche wariowac.

Autor:  ukaniu [ pt lis 16, 2007 11:37 am ]
Tytuł: 

Podginać ranty Panowie mówicie jakby to było conajmniej tak samo proste i bezproblemowe jak nasze tu pisanie.
Ano wygięcie rantów skutkuje pęknięciami lakieru i rdzewieniem. Jak rdza nie idzie z wierzchu to od wewnątrz. I jedno co sobie gwarantujemy to przyspieszenie następnej wizytu u blacharza.
Co do felg to ja jestem purystą. Największe koła widuje się w czarnych dzielnicach w USA - ale czy to dobry wzorzec? O gustach się nie dyskutuje więc pod rozwagę daję to co napisałem na początku.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/