MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

4matic
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29852
Strona 1 z 2

Autor:  F!sh [ wt lis 13, 2007 9:51 pm ]
Tytuł:  4matic

Prosze o pomoc, a mianowicie chodzi oto ze naped na przod dzialal i w wczasie jazdy poprostu juz kontrolka sie nie zapalila jak do tej pory i naped przestal sie zalaczac. Oleje i elektronika ok (poziom jest, kontrolki zapalaja sie przy zaplonie ,gasna po odpaleniu) Moze to cos innego? Moze pompka? prosze jeszcze raz o pomoc bardzo mi zalezy zeby ten naped dzialal!!! Z gory dziekuje

Autor:  roadrunner [ wt lis 13, 2007 10:05 pm ]
Tytuł: 

A jak sprawdziles ze nie dziala bo nie moge wiele zrozumiec z tego co napisales?

Autor:  F!sh [ śr lis 14, 2007 9:02 am ]
Tytuł: 

na podnosniku, cale auto poszlo do gory i wtedy zalaczylem bieg i przedni naped nie ruszyl, a powinien! 2 dni wczesniej zrobilem to samo i wtedy przedni naped ruszyl a przy tym zapalila sie kontrolka (trojkat z wykrzyknikiem na srodku zegarow) i wszystko chodzilo cacy i nagle podczas jazdy gdzie powinien ten naped zadzialac juz od tak sie nie zalaczyl i kontrolka sie nie zapalila.

Autor:  witek-sec [ śr lis 14, 2007 10:38 am ]
Tytuł: 

Z tego co sie orientuję w 4maticu , przedni napęd sie załącza zależnie od zachowania tylnego napędu. Np. trudne warunki drogowe (różnica obrotowa kół przednich i tylnych)

Autor:  bary123ce [ śr lis 14, 2007 10:53 am ]
Tytuł: 

jak podniesiesz auto na podnośniku to przytrzymaj jedno tylne koło. wtedy zobacz czy załącza napęd

Autor:  roadrunner [ śr lis 14, 2007 5:00 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Z tego co sie orientuję w 4maticu , przedni napęd sie załącza zależnie od zachowania tylnego napędu. Np. trudne warunki drogowe (różnica obrotowa kół przednich i tylnych)


Nie zupelnie naped na 4 kola jest staly z podzialem mocy 30/70 (zrodla nie podam ale pamietam ze z Jurandem kiedys znalezlismy takie info) dlategpo 4 matic duzo lepiej sie prowadzi od tylnonapedowych i nie zarzuca tylem. Zapalenie sie trojkonta informuje nas o tym ze zadzalala blokada tylnego mostu jak i blokada mechanizmy miedzy osiowego co skutkuje podzialem mocy 50/50.


Pyt1. Zapala ci sie kontrolka 4matic razem z innymi przy przekrecaniu kluczyka?
Pyt2. Czy dzwignia/pokretlo TEST pod maska po prawej stronie nie jest podniesione?
Pyt3. Czy masz olej w ukladzie NIVO/ASD/4MATIC?
Pyt4. Czy ABS dziala poprawnie?

Autor:  aegm [ śr lis 14, 2007 6:48 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Nie zupelnie naped na 4 kola jest staly z podzialem mocy 30/70


35% przod i 65% tyl!i nie jest staly tylko sie zalacza automatycznie w zaleznosci od podloza ;)

Autor:  beet [ śr lis 14, 2007 7:22 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Nie zupelnie naped na 4 kola jest staly


Driven whells four-wheel drive 4MATIC: permanent drive on the rear wheels; automatically engaged drive on the front wheels when needed

Power transmission from power divider via single-piece propeller shaft on front-axle differential and via double-piece propeller shaft on rear-axle differential (power distribution 35% front, 65% rear)

Daleko nie szukalem i bynajmniej nie po to zeby psuc Twoja i Jurkowa teorie, bo sam sie przymierzam do 4mata i powolutku zbieram wszelakie informacje ;)

Autor:  F!sh [ śr lis 14, 2007 7:51 pm ]
Tytuł: 

35%/65%- prawda
zalacza sie w zaleznosci jak pracuje tylny most (nie jest na STALE)

mam punkt zaczepienia: kontrolka 4matic nie zapala sie po zalaczeniu zaplonu z innymi! musze to sprawdzic!

czy 4matic jest podlaczony pod bezpieczniki? <br>Dodano po 28 minutach.:<br> dobra chlopaki zrobilem juz dziada i dzialla:)

Autor:  bary123ce [ śr lis 14, 2007 8:13 pm ]
Tytuł: 

F!sh pisze:
dobra chlopaki zrobilem juz dziada i dzialla:)

co było ??

Autor:  Jurand [ śr lis 14, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
Daleko nie szukałem i bynajmniej nie po to zeby psuc Twoja i Jurkowa teorie

nic nie popsujesz ;) jestem ciekaw innych opisów ETC
weź i przełóż na nasz w wersji wschodniej ;)
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

po konsultacjach na GG z F!sh
miął spalana żarówkę w kontrolce 4-MATIC
ale wg mnie nie tu ma problem
i nie długo sie bedzie znów pytał co jest nie teges [oczko]

Pozdr

Autor:  beet [ śr lis 14, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

Oj teoryje sa po to, zeby je miec ;) Ja juz sie naskakalem po forach niemiecko i angielskojezycznych i poglady sa rozne, zreszta nawet gdybym wiedzial, ze zle pisze, to bym tak pisal zeby moc to z Toba kiedys skonfrontowac przy paru piwkach ;) A na wschodni nie przeloze, bo w mojej edukacji niestety pominieto jedyny wlasciwy jezyk rosyjski [zlosnik]

Wkurzam sie juz, ze jeszcze nie mialem czasu szybek na prad zamontowac, ale moze to i lepiej zeby zime przeczekaly. Za to niedlugo bede miec termometr i moze podswietlane sloneczniki, jak tak dalej pojdzie, to mi sie wypas na tabliczke nie zmiesci [zlosnik]

Pozdrowki

Autor:  F!sh [ śr lis 14, 2007 10:04 pm ]
Tytuł: 

No Jurand jeszcze raz dzieki za Twoja nieoceniona wiedze:) miejmy nadzieje ze juz bedzie ok a jak nie to przejdziemy na temat tego czujnika:) chyba ze go sprzedam, bo w sobote kupiec ma przybyc po niego, ale jeszcze sie wacham czy go sprzedac, jak juz sie zdecyduje to mam chrapke na E-klase 250 20V!!! pozdro

Autor:  roadrunner [ czw lis 15, 2007 8:55 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
roadrunner pisze:
Nie zupelnie naped na 4 kola jest staly


Driven whells four-wheel drive 4MATIC: permanent drive on the rear wheels; automatically engaged drive on the front wheels when needed

Power transmission from power divider via single-piece propeller shaft on front-axle differential and via double-piece propeller shaft on rear-axle differential (power distribution 35% front, 65% rear)



Tez czytalem ten opis ale malo mi sie on zgadza z innymi i przedewszystkim z zachowaniem auta na drodze - jezdze duzo roznymi mercami choc glownie 124 i nawet 200 potrafi zarzucic tylem jak sie jej depnie u mnie tego efektu brak mimo ze mam kilkadziesiat koni wiecej nawet w momencie gdy naped sie nie zalacza. W momencie przelozenia dzwigni pod maska w pozycje TEST (odloczenie caklowicie zasilanie ukladu) auto zarzuca na zakretach az milo i bez wysilku.

Autor:  Jurand [ czw lis 15, 2007 9:35 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
Oj teoryje sa po to, zeby je miec

to juz nie teoria [oczko] [zlosnik]
kto przetłumaczy ??
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/