MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nie dziala ASD.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29919
Strona 1 z 2

Autor:  escort923 [ pt lis 16, 2007 9:03 pm ]
Tytuł:  Nie dziala ASD.

jak w temacie.jestem totalnie zielony na ten temat.Wiem ze pompa dziala bo widze jak sie waz od pompy co jakis czas sie poruszy(takie cykanie co ok 15 sekund).kontrolka od ASD nie swieci wogóle.

Autor:  gwiazda [ pt lis 16, 2007 11:25 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wiem ze pompa dziala bo widze jak sie waz od pompy co jakis czas sie...
Ta pompa nie jest tylko od tego ,więc musi działać.Jak nie świeci znaczy,że działa ASD.Jak zapłon włączysz zapala się kontrolka?Powinna sie zapałić do momentu odjarania motoru.Napisz coś więcej.Działało i przestało ,czy jak? [zlosnik]

Autor:  escort923 [ sob lis 17, 2007 9:22 am ]
Tytuł: 

Kontrolka odkad psiadam gwiazde nie zapalila sie ani razu Tzn właczam zaplon i nic zapalam auto i nic..Troszke czytalem i sprobuje poszukac tego przekaznika obok aku.Moze cos pomoze.Ewentualnie co dalej robic?

Autor:  gwiazda [ sob lis 17, 2007 10:46 am ]
Tytuł: 

Witam
Sterownik ASD znajduję się za aku.Jest taki plastyk,trzeba go zdemontować i tam powinien byc obok komputera ABS,czy klimy...Jezeli ktoś go wyjął to kontrolka się nie zapali.A może jest po prostu wyciągnięta żarówka z zegarów.Szukaj i melduj co i jak [zlosnik]

pozdrawiam [zlosnikz]

Autor:  Mirmur [ sob lis 17, 2007 11:01 am ]
Tytuł: 

escort923 pisze:
Kontrolka odkąd posiadam gwiazdę nie zapaliła się ani razu tzn. włączam zaplon i nic zapalam auto i nic..

Czy na pewno w Twoim MB jest ASD? Możesz wrzucić na Forum lub priv-a numer VIN?
Pozdrawiam.

Autor:  escort923 [ sob lis 17, 2007 2:02 pm ]
Tytuł: 

--------------------------------------------------------------------------------

VIN WDB1240231B097902
Plant 50
Model 230 E
Chassis 1240231B097902
Engine 102982 12 150666
Transmission 722408 02 834418
Tyres
Primary GOODYEAR
Order 0 6 217 02310
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 25256
Delivery date 11.10.89
Dealer Frankfurt branch (217)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

518 Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (с 01.08.1986 по 30.11.1990)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)

590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)

620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

Autor:  Mirmur [ sob lis 17, 2007 2:30 pm ]
Tytuł: 

Po numerze VIN wnioskuję, że jesteś (lub byłeś) szczęśliwym posiadaczem ASD w swoim MB [zlosnikz]. Przy sprawnym układzie ASD po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon powinna się zapalić min. kontrolka z napisem ASD oraz trójkąt na prędkościomierzu. Po uruchomieniu silnika powinny obie zgasnąć. Podczas jazdy np. po głębszym błocie, śniegu lub piasku, gdy koła buksują powinna się załączyć blokada ASD i zapalić trójkąt ostrzegawczy na prędkościomierzu. Zacznij jak wcześniej pisali koledzy od sprawdzenia żarówek i daj znać.
Pozdrawiam.

Autor:  escort923 [ sob lis 17, 2007 8:12 pm ]
Tytuł: 

trójkat sie zapala i po zapaleniu gasnie.jutro bede sprawdzal przekaznik. a co do zarowki to na razie nie rozbieram deski bo nie ma sensu skoro ASD nie dziala.a nie sadze zeby zalezalo to od zarówki.

Autor:  skorp_2004 [ sob lis 17, 2007 10:47 pm ]
Tytuł: 

witam
jeśli zapala ci się trójkąt na liczniku i po uruchomieniu silnika gaśnie to raczej wszystko jest ok :-))
sprawdz tą żarówke a najlapiej sprawdź kody błędów koło akumulatora masz złącze diagnostyczne wystarczy wsadzić kawałek kabla do gniazda 1 i 5 na 2-3 sek (kluczyk tak aby kontrolki się świeciły) i zobacz czy wtedy mignie jęśli nie masz spaloną żarówke jesli będzie migac policz ile razy.
najczęstszy jest kod 8 tzn wyłącznik nad pedałem hamulca lub czujnik tylnego mostu
pozdrawiam

Autor:  kielbik [ ndz lis 18, 2007 1:05 am ]
Tytuł: 

Jezeli po przekreceniu kluczyka kontrolka z trojkatem mingnie szybko dwa razy a potem, jeszcze przed uruchomieniem silnika, zgasnie i juz sie nie zapala to swiadczy to o uszkodzeniu ukladu ASD i prawdopodobnie ktos wyjal zarowke z tej dolnej kontrolki (np dlatego. ze ze swiecaca sie nie dostalby przegladu). Proponuje, zanim popsujesz cos w sterowniku ASD (przeciez nawet jak go wyjmiesz to nie jestes w stanie stwierdzic czy jest uszkodzony) sprawdzic jednak te dolna kontrolke. Tym bardziej, ze bedzie ci potrzebna do odczatanie kodu bledu/ow. O tym jak sie to robi bylo juz parokrotnie na tym i innych forach (m.in. na elektrodzie). Najczestsza przyczyna, tak jak pisal skorp_2004, faktycznie jest wlacznik swiatel hamowania. Kontrole beldow przeprowadza sie PRZY PRACUJACYM SILNIKU a nie przy wlaczonym zaplonie. W razie czego sluze instrukcja odczytywania kodow ASD/ABS/4 MATIC.

Autor:  skorp_2004 [ ndz lis 18, 2007 11:18 am ]
Tytuł: 

witam

kielbik pisze:
Kontrole beldow przeprowadza sie PRZY PRACUJACYM SILNIKU a nie przy wlaczonym zaplonie

faktycznie kielbik ma racje dawno tego nie robiłem a też miałem problemy z ASD konkretnie z czujnikami.
troszke poszukałem i oto cała instrukcja :

Przyrządy potrzebne:
1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru)
- lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt.
2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek)

Czynności :
1.Po otwarciu maski lokalizujemy w okolicy akumulatora gniazdko uwidocznione na obrazku służące do komunikacji z nielicznymi komputerami pojazdu
2.Sprawdzamy czy w interesujących nas otworach 1 oraz 5 egzystują blaszki kontaktowe wywołujące przepływ prądu po włożeniu druta. Jeżeli w otworze nie świeci nic podejrzanego na kształt tulejki kontaktowej to znaczy że ktoś już kopał w instalacji i gdzieś wygubił kabelek którego nie miał gdzie wetknąć i kasowanie nie ma sensu.


Kabelek 1 jest połączony z masą, kabelek 5 jest połączony z wejściem diagnostycznym sterownika ASD. Kasowanie polega na odpowiednim manipulowaniu wetkniętym kabelkiem-zworą i obserwacji migania prostokątnej kontrolki z napisem ASD w zestawie licznika. Ponieważ kabelek krótki zmusza diagnostę do dosyć gwałtownego przemieszczania się do kabiny i z powrotem pod maskę polecam przyrząd w wersji komfort który umożliwia manipulowanie i obserwowanie kontrolki jednocześnie.

3.Wtykamy wtyczkę pierwszego druta do gniazda 1, drugi drut z analogiczną wtyczką do gniazda 5
4.Kabelki wpuszczamy do kabiny, zasiadamy za kierownicą i uruchamiamy silnik pojazdu (kartkę i ołówek mamy pod ręką)
5.Rozpoczynamy operację od przesłuchania sterownika (czyli odczytania kodów błędów) Zwieramy kabelki ze sobą na ok. 2-3 sekundy i następnie rozwieramy. W momencie rozwarcia kabelków prostokątna lampka która świeciła do tej pory zgaśnie i po ok. 2 sekundach zacznie migać. Liczymy mignięcia krótkie (to kod błędu - nadawany jest z przerwami ok. 1 sek.) po zakończeniu lampka zgaśnie znowu na dwie sekundy, i zaświeci na stałe. Mamy pierwszy kod, zapisujemy go na karteczce. Operację zwierania, rozwierania i czytania powtarzamy ponownie. Jeżeli pojawi się kod, którego jeszcze nie było, to znowu go zapisujemy. Jeżeli pojawi się przy kolejnym czytaniu błąd który już mamy zapisany, to znaczy że sterownik został w całości przesłuchany, i zaczyna się powtarzać. Przystępujemy z karteczką w ręku do identyfikacji uszkodzenia, wykonujemy odpowiednią naprawę ASD i możemy przystąpić do kasowania

6. Kasowanie wykonuje się analogicznie jak odczytywanie, z tym że kabelki zwieramy na 10-11 sek. Przy sprawnym układzie kontrolka powinna zgasnąć po rozłączeniu kabelków. KASOWANIE MUSI BYĆ POPRZEDZONE ODCZYTANIEM BŁEDÓW! Czyli do kasowania nie można przystąpić z marszu, trzeba najpierw odczytać, potem skasować.

KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD wtylnym moście
chyba każdy da rade ;-)))
Obrazek
pozdrawiam

Autor:  escort923 [ pn lis 19, 2007 5:20 pm ]
Tytuł: 

chyba jednak musze rozbebeszyc deske bo zarówka jednak chyba jest spalona. podczas odczytywania bledów nic sie nie zaswiecilo.sprawdze zarwke i spróbuje odczytac jeszcze raz.

Autor:  kielbik [ pn lis 19, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

Kontrolka z napisem "ASD" musi sie swiecic po wlaczeniu zalponu tak jak kontrolka m.in. ladowania oraz duzy trojkat na gorze. Jezeli sie nie swieci to znaczy, ze jest spalona lub wyjeta (obstawiam to drugie). W takim wypadku odczytywanie bedow nie ma oczywiscie sensu. Ale nie musisz zaraz rozbebeszac dalej deski - kontrolka, o ktora sie rozchodzi jest pierwsza lub druga z brzegu po prawej stronie i wystarczy jak odchylisz zestaw wskaznikow, nie musisz nawet odkrecac linki predkosciomierza. Zegary albo wysuniesz specjalnymi wyjmakami albo wypychajac od tylu po zdjeciu dolnej oslony deski.

Autor:  grzesiekwie [ wt lis 20, 2007 8:19 am ]
Tytuł: 

Witam
Kiedyś też miałem pewien problem, nameczylem sie i wydałem kupe $ a ASD ani rusz. Fachmani resetowali mi błędy wg instrukcji skorp_2004
Jednak 50 metrów jazdy wystarczyło żeby się znów zapalała kontrolka.
Warto jest czasami zajrzeć do czujnika ASD, znajduje się on przy pedale hamulca nożnego i jest zintegrowany ze światłem stop(nowy w serwisie okolo 80pln), kolejnym elementem do którego warto zajrzeć to wspomniany wcześniej sterownik za akumulatorem - czarna kostka większa od paczki papierosów. Proponuje ją podmienić od kogoś kto ma sprawne ASD.
W moim wypadku uszkodzone coś było w elektryce.
Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ wt lis 20, 2007 9:10 am ]
Tytuł: 

grzesiekwie pisze:

Warto jest czasami zajrzeć do czujnika ASD, znajduje się on przy pedale hamulca nożnego i jest zintegrowany ze światłem stop(nowy w serwisie okolo 80pln


BYŁO już powyżej (i to prostszymi słowami)

kielbik pisze:
Najczestsza przyczyna, tak jak pisal skorp_2004, faktycznie jest wlacznik swiatel hamowania.




Zacząłem się już ciężko zastanawiać, co to za "czujnik ASD" jest przy pedale - a to zwykły wyłącznik stop, tyle że o podwójnych stykach [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/