MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

SEC - kilka pytan
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29983
Strona 1 z 2

Autor:  total [ pn lis 19, 2007 12:07 pm ]
Tytuł:  SEC - kilka pytan

Witam,

forum czytam juz od jakiegos czasu, jednak mam pare pytan odnosnie W126 SEC (interesuje mnie tylko II seria i raczej tylko 560, chociaz nie wykluczam i 500 w podobnym wposazeniu co 560):

1. Listwy boczne i zderzaki - czy fabryka wypuszczala auta z listwami i zderzakami w kolorze nadwozia? czy zawsze mialy szary kolor (np. przy blauschwarz lub anthracitgrau)

2. ponizsze zdjecia - na pierwszym zdjeciu silnik wyglada na czystszy i bardziej zadbany niz ten na drugim, ale czy nie jest "za czysty" jezeli chodzi o normalnie uzytkowane auto?

pierwszy:
Obrazek

drugi:
Obrazek

na drugim aucie widac rdze w miejscu montowania wycieraczek, na pierwszym tego nie widac.
Aut nie widzialem na zywo (jedno stoi we Francji, drugie w Niemczech), ale na pozostalych zdjeciach, ktore dostalem nie widac sladow rdzy.

3. Wyposazenie standardowe - czy gdzies moge znalezc info co bylo montowane do 560 SEC w standardzie? (opcje, ktore mozna bylo zamowic znalazlem)

4. Ceny SEC'ow jak wiadomo wahaja sie - ale czy okolice EUR 7000-8500 pozwalaja domniemywac, ze auto powinno byc w stanie, ktory nie bedzie wymagal dodatkowych kosztow (poza plynami, klockami i innymi rzeczami eksploatacyjnymi)? Czy faktycznie z miejsca odrzucac auta wystawione z cena ponizej EUR 8000?

5. Kolejne zdjecie - pytanie, do czego sluza przyciski miedzy elektrycznym sterowaniem tylnymi szybami?

Obrazek

Dzieki, pozdrawiam

Autor:  MajsterGarage [ pn lis 19, 2007 4:13 pm ]
Tytuł: 

total pisze:
5. Kolejne zdjecie - pytanie, do czego sluza przyciski miedzy elektrycznym sterowaniem tylnymi szybami?

Jest to przycisk do zablokowania sterowania szyb z tylnej kanapy.

Autor:  SEC śLICZNOTKA [ pn lis 19, 2007 5:04 pm ]
Tytuł: 

MajsterGarage pisze:
total napisał:
5. Kolejne zdjecie - pytanie, do czego sluza przyciski miedzy elektrycznym sterowaniem tylnymi szybami?

Jest to przycisk do zablokowania sterowania szyb z tylnej kanapy.



Bzdura!
Są to przyciski do obsługi komputera pokładowego, zresztą bardzo przydatnego(można w miarę panować nad spalaniem paliwa ;) )

P.S do blokowania służy ten przycisk między sterowaniem przedniej a tylnej lewej szyby

Autor:  MajsterGarage [ pn lis 19, 2007 5:59 pm ]
Tytuł: 

SEC śLICZNOTKA masz racje. Nie doczytałem :oops:

Autor:  total [ pn lis 19, 2007 6:31 pm ]
Tytuł: 

SEC śLICZNOTKA pisze:
Są to przyciski do obsługi komputera pokładowego, zresztą bardzo przydatnego(można w miarę panować nad spalaniem paliwa ;) )


dzieki, faktycznie wspomniane auto ma na wyposazeniu komp pokladowy.

a co z tymi listwami?
to auto (rowniez blauschwartz) ma listwy w kolorze nadwozia:
Obrazek

no i jeszcze poprosze o info do poprzednich pytan w miare mozliwosci :)

Autor:  SEC śLICZNOTKA [ pn lis 19, 2007 6:50 pm ]
Tytuł: 

MajsterGarage pisze:
SEC śLICZNOTKA masz racje. Nie doczytałem

Spoczko ;)

Pytanie no. 1
total pisze:
czy fabryka wypuszczala auta z listwami i zderzakami w kolorze nadwozia? czy zawsze mialy szary kolor (np. przy blauschwarz lub anthracitgrau)

-wg. mnie miały zawsze szary kolor, ale głowy nie dam....

Pytanie no. 2
total pisze:
na pierwszym zdjeciu silnik wyglada na czystszy i bardziej zadbany niz ten na drugim, ale czy nie jest "za czysty" jezeli chodzi o normalnie uzytkowane auto?

-oba silniki "wyglądają" przyzwoicie, ten czystszy jest po prostu świeżo umyty(może sprzedawca chciał ukryć jakieś wycieki :roll: )




total pisze:
to auto (rowniez blauschwartz) ma listwy w kolorze nadwozia:

-wg. mnie to auto mogło być nie dawno całkowicie lakierowane(może właściciel za życzył sobie listwy pod kolor nadwozia), coś za nienaturalnie "świeżo" wygląda

Autor:  Candy78 [ pn lis 19, 2007 7:12 pm ]
Tytuł: 

SEC śLICZNOTKA pisze:
-wg. mnie miały zawsze szary kolor, ale głowy nie dam....


szare listwy były w I serii, w drugiej były lekko jaśniejsze lub ciemniejsze od nadwozia. w kolorze nadwozia zaczeły się pojawiać od ok 1990 jako opcja.
słyszałem że gdzieś od spodu maski powinna być naklejeczka z kolorami nadwozia i listew

Autor:  kefir [ pn lis 19, 2007 8:37 pm ]
Tytuł: 

total pisze:
na drugim aucie widac rdze w miejscu montowania wycieraczek, na pierwszym tego nie widac.

...rdza pewnie pochodzi z nakrętki mocującej ramie wycieraczki - tam nie ma co rdzewieć.

Przy zakupie zwróć raczej uwagę na tylne podszybie (zanurkuj z latarką do bagażnika i zobacz od spodu), podwozie i zawieszenie silnika itd. :)

"Czysty" silnik nie ma pompy powietrza, więc jest duże prawdopodobieństwo,że jest bez katalizatora. To jest - moim zdaniem - lepszy wybór - 300KM (a nie 272). [zlosnik]

Sam mam SEC-a blauschwartz ...ale listwy mam jasne (szare).

Auto na zdjęciu wygląda nieźle ..... tylko ile ja już takich widziałem, .... fajnych na zdjęciach ...a na żywo :o

Autor:  total [ pn lis 19, 2007 8:59 pm ]
Tytuł: 

SEC śLICZNOTKA pisze:

total pisze:
to auto (rowniez blauschwartz) ma listwy w kolorze nadwozia:

-wg. mnie to auto mogło być nie dawno całkowicie lakierowane(może właściciel za życzył sobie listwy pod kolor nadwozia), coś za nienaturalnie "świeżo" wygląda


trafne spotrzezenie :)
auto bylo malowane w 2003 wg wlasciciela

(wkleilem zdjecie jako przyklad egzemplarza z listwami w kolorze nadwozia)

kefir pisze:
Przy zakupie zwróć raczej uwagę na tylne podszybie (zanurkuj z latarką do bagażnika i zobacz od spodu),


auto "czysty silnik":
Obrazek

;-)

kefir pisze:
"Czysty" silnik nie ma pompy powietrza, więc jest duże prawdopodobieństwo,że jest bez katalizatora. To jest - moim zdaniem - lepszy wybór - 300KM (a nie 272).


tak, z tego co wiem, auto nie ma katalizatora.

(Mi z kolei bardziej podchodzi ogolny wyglad drugiego - blauschwarz plus czarny wewnatrz. Natomiast ten "czysty" tez mi sie bardzo podoba - drugi "dopuszczalny" przeze mnie kolor - anthrazitgrau - ale tu nie o tym kolorystyka to kwestia drugorzedna w tym temacie.
Jedyny minus, ze trzebaby sie wybrac go obejrzec do Francji.)

kefir pisze:
Auto na zdjęciu wygląda nieźle ..... tylko ile ja już takich widziałem, .... fajnych na zdjęciach ...a na żywo


no niestety smutna prawda...

ok, dzieki panowie, za dotychczasowe odpowiedzi - zostaly jeszcze pkt. 3 i 4 :)

Autor:  kefir [ pn lis 19, 2007 9:52 pm ]
Tytuł: 

Ad.3
Jak masz opcje ... to cała reszta jest w standardzie [zlosnik] a tak na poważnie, to w standardzie był ABS, manualna klima, elektryka szyb i automat. Z tego co wyczytałem na niemieckim forumie za automatyczną klimę, ASR, el. otwierany dach, airbag i skórę trza było dopłacić. Egzemplarze z końca produkcji były lepiej doposażone.

Ad.4.
Za 560 - tke z końca produkcji (1988 - 91), z przebiegiem ca 150tyś, z pełną książką serwisową trzeba dać od 10tyś Euronów w górę w Niemczech. Ceny kończą się na 18 - 20 tyś. za egzemplarze kolekcjonerskie. Jak szukałem swojego, to miałem ofertę za 24tyś euronów, za SEC-a z przebiegiem poniżej 100tyś km, od I-go właścicela, jakiegoś Grafa von ...coś tam. Auto wyglądało jak nowe z salonu ... tylko, że ja nie jestem szejkiem naftowym [szalone]

total pisze:
Ceny SEC'ow jak wiadomo wahaja sie - ale czy okolice EUR 7000-8500 pozwalaja domniemywac

Myślę, że przy odrobinie szczęścia znajdziesz dobre auto za te pieniądze.
Najważniejsze żeby nie było tunningowane i zagazowane. A jeśli juz z gazem to tylko wtrysk ciągły.

Autor:  Candy78 [ pn lis 19, 2007 10:28 pm ]
Tytuł: 

Tu masz miejsca czestej korozji
http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM

Ad3 to chyba 560sel/sec z końca produkcji skórę i ASR miały już w standardzie.
jeśli zastanawiasz sie nad wyposarzeniem to pamietaj że niektóre elementy są mało przydatne a drogie w naprawie:
-NIVO - często się pojawiało w 560kach
-Elektryczne siedzenia bez pamięci
-Szyberdach - dla mnie zbędny bajer w coupe

inaczej z poduszkami, grzaniem tyłków ,klimą itp -przydatne opcje,a jak się popsuje to nie przeszkadza to w urzytkowaniu.

Autor:  kubol [ pn lis 19, 2007 10:36 pm ]
Tytuł: 

Wg. katalogu z marca 1990: (mowa o sec)
- tempomat - w 420/500 na życzenie, w 560 standard,
- ASR - we wszystkich na życzenie,
- nivo na tylnej osi - w 430/500 na życzenia, w 560 standard,
- w 560 alufelgi w standardzie (pozostałe w standardzie stalówki z kołpakami malowanymi w kolorze astralsilber!!!)
- elektryczna regulacja (wysuwanie) kierownicy - w 420/500 na życzenie, w 560 seryjnie dodatkowo z pamięcią,
- el. szyberdach w 420/500 na życzenie, w 560 seryjny,
- chyba alarm (EDW) - na życzenie we wszystkich,
- lampki do podświetlania progów w 560 standard, w pozostałych na życzenie,
- wnętrze w skórze lub amaretta w 560 na życzenie bez dopłaty (w pozostałych za dopłatą),
- elektryczne siedzenia - w 420/500 na życzenie, w 560 w standardzie (w 560 dodatkowo z pamięcią),
- zwykła klima w 420/500 na życzenie (w 560 standard), klima automatyczna we wszystkich na życzenie,
- podwójny klakson w 560 standard, w pozostałych na życzenie,
- podświetlane lusterko w słoneczniku w 560 w standardzie,
- dwa air bagi we wszystkich wersjach na życzenie,
- ponadto w 560 w standardzie - radio becker mexico electronic z el. anteną, akumulator o zwiększonej pojemności, głośniki z przodu i z tyłu.

Autor:  kit [ wt lis 20, 2007 12:27 pm ]
Tytuł: 

kefir pisze:
jest duże prawdopodobieństwo,że jest bez katalizatora. To jest - moim zdaniem - lepszy wybór - 300KM (a nie 272).


Tak, ale są i takie, które nie mają katalizatora a mają 272KM.

Autor:  Mor [ wt lis 20, 2007 8:15 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
Tak, ale są i takie, które nie mają katalizatora a mają 272KM

To są pierwsze 560-tki. One mają jeszcze pojemność 5491 ccm. Później było już 5547 ccm.

Autor:  total [ śr lis 21, 2007 7:59 pm ]
Tytuł: 

dziekuje za Wasze odpowiedzi.

kubol pisze:
Wg. katalogu z marca 1990: (mowa o sec).


czy gdzies w sieci mozna znalezc np. wersje pdf katalogu?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/