MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

95 czy 98
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30098
Strona 1 z 3

Autor:  PRZEMEK1234 [ pt lis 23, 2007 3:42 pm ]
Tytuł:  95 czy 98

Witam, mam 500 SEL z I serii bez kat. Jaka benzynę powinienem lać? Nie wyczuwam różnicy miedzy 95 i 98. Czy 98 spali na 100% mniej, czy moze nie ma to znaczenia?
Czy 98 jest lepsza dla tego silnika pod jakimś względem?

Ps. Polecam wszystkim posiadacza v8 zalac shell v-pover 99 racing+.Silnik zaczął pracować tak cicho ze swiatlach wszyscy myśleli ze auto zgasło...:D

Autor:  aegm [ pt lis 23, 2007 3:48 pm ]
Tytuł: 

[quote]Witam, mam 500 SEL z I serii bez kat. Jaka benzynę powinienem lać? Nie wyczuwam różnicy miedzy 95 i 98.[/quote]

producent zaleca min liczbe oktanow 98. w moim M117 raz wlal moj tato przez przypadek na jakiejs stacji w PL 95 i auto...nie chcialo zagadac. taki kapysny i wamagajacy. wiadomo, ze na niektorych polskich stacjach pb95 ma w rzeczywistosci 92-93 oktany i to bylo najprawdopodobniej przyczyna dziwnego zachowania auta.
zreszta roznica w cenie 95 i 98 nie jest az tak strasznie wileka.

Autor:  PRZEMEK1234 [ pt lis 23, 2007 4:05 pm ]
Tytuł: 

no właśnie ja mieszkam w Norwegii, oni paliwa maja dobre z oczywistych powodów :D

Ponawiam pytanie co lać ???:D

Autor:  aegm [ pt lis 23, 2007 4:22 pm ]
Tytuł: 

PRZEMEK1234 pisze:
Ponawiam pytanie co lać ???


skoro nie widzisz roznicy i cena w N za 95 do 98 jest nuzo nizsza to lej 95.
jak nie to lej 98 tak jak MB zaleca.

Autor:  PRZEMEK1234 [ pt lis 23, 2007 4:38 pm ]
Tytuł: 

wiesz, ciezko jest powiedziec czy jest roznica gdyz, w kabinie jest bardzo cicho, auto przyspiesza chyba podobnie, czasem pracuje nie rowno na 95 i 98. Jesli faktycznie jest jakas roznica to ja nie jestem w stanie jej wykryc jako kierowca. Wiec pytam o spalanie, eksploatacje silnika, itp zwiazane z paliwem 95 vs 98 [zlosnikz]

Autor:  witek-sec [ pt lis 23, 2007 4:46 pm ]
Tytuł: 

W instrukcji MB (EPC) jest napisane ze minimalna liczba oktanowa paliwa to 91. Smialo mozesz lac 95,98 lub wiecej oktanow . Po prostu im wyzsza liczba oktanowa , tym mniejsze ryzyko spalania stukowego. Chociaz w przypadku silnika V8 o takiej pojemnosci (przyjemnosci) ,rzadko takie zjawisko wystepuje :lol:

Autor:  PRZEMEK1234 [ pt lis 23, 2007 4:53 pm ]
Tytuł: 

a bardzo dziekuje [zlosnik]

Autor:  aegm [ pt lis 23, 2007 5:28 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
W instrukcji MB (EPC) jest napisane ze minimalna liczba oktanowa paliwa to 91


a mozesz wrzucic skan tej instrukcji bo jakos trudno mi w to uwierzyc.mam wiekszosc instrukcji obslugi do MB i tam nic nie ma o 91okt.

z gory dziekuje

Autor:  lukasz [ sob lis 24, 2007 1:51 am ]
Tytuł: 

Mam oryginalną instrukcję do mojego 560SE '90 z katalizatorem i o paliwie bezołowiowym jest napisane: mindestens 95 ROZ/85MOZ, dla Niemiec norma DIN 51 607.
Sam jestem ciekaw co to oznacza.
Jeżeli 95 to liczba oktanowa to czy rzeczywiście na polskich stacjach należy lać 98 z powodu zaniżania oktanów?
Mam jeszcze Audi A8, które w/g instrukcji powinno jeździć na Pb98 i jak raz żona zalała 95 przez pomyłkę to komputer wywalił błąd sondy lambda. To raczej wskazuje na poprawne podawanie oktanów na dystrybutorze.

Autor:  litra2 [ sob lis 24, 2007 5:23 am ]
Tytuł: 

najlepiej tankować benzynke w sprawdzonych miejscach (polecam shella) i nie będzie niespodzianek...btw w usa największy oktan to 95 oktanów standardowe paliwko to 93 oktany -kwestia dodatkow i jakości

Autor:  holyfido [ sob lis 24, 2007 8:56 am ]
Tytuł: 

najlepiej tankować benzynke w sprawdzonych miejscach (polecam shella) i nie będzie niespodzianek...btw w usa największy oktan to 95 oktanów standardowe paliwko to 93 oktany -kwestia dodatkow i jakości

Raczej pomieszania tematow.

Liczba oktanow jest nam potrzebna aby wiedziec czy paliwo w naszym silniku bedzie sie spalalo bezstukowo. Czyli cala wtrysnieta dawka wybuchnie na raz w calej objetosci sprezonej mieszanki czy nastapi zaplon w kilku miejscach w sprezonej mieszance. Tak ja to rozumiem.

W wielkim skrocie mieszanke z paliwem 98 oktanowym mozna bardziej sprezyc niz mieszanke z 95.

Mnie poprawcie jesli sie cos nie zgadza.

Autor:  witek-sec [ sob lis 24, 2007 11:07 am ]
Tytuł: 

Prosze bardzo aegm Instrukcja (owner's manual) do W126 500 Sec '84
Obrazek

Autor:  georem [ sob lis 24, 2007 4:15 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
producent zaleca min liczbe oktanow 98. w moim M117 raz wlal moj tato przez przypadek na jakiejs stacji w PL 95 i auto...nie chcialo zagadac. taki kapysny i wamagajacy. wiadomo, ze na niektorych polskich stacjach pb95 ma w rzeczywistosci 92-93 oktany i to bylo najprawdopodobniej przyczyna dziwnego zachowania auta.
zreszta roznica w cenie 95 i 98 nie jest az tak strasznie wileka.


Bzdury! Jak zaczęto prosukowac W126 to wogóle nie było paliwa o 98 oktanach. Tak jak koledzy piszą poniżej 91 oktanów wystarcza do W126 i nie moze byc przyczyną problemów tankowanie 95. [oczko] <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
lukasz pisze:
Mam jeszcze Audi A8, które w/g instrukcji powinno jeździć na Pb98 i jak raz żona zalała 95 przez pomyłkę to komputer wywalił błąd sondy lambda. To raczej wskazuje na poprawne podawanie oktanów na dystrybutorze.


Nie wiem jaki masz rocznik tej A8, ale jak poczytasz dobrze to jest wspomniane, że dopuszczalna jest 95 oktan i nasza A8 połknęła już wiele zbiorników PB95 i żadne błędy z tym zwiazane nie wyskakują. [zlosnik]

W związku z powyższymi wypowiedziami proszę nie siac fermentu i prosze o wypowiadanie się osób, które sa pewne tego co piszą lub niech sprawdzą w swoich instrukcjach przed napisaniem, wprowadzanie w błąd pytających jest chyba bez sensu. Pozdrawiam znawców tematu. [oczko]

Autor:  aegm [ sob lis 24, 2007 4:49 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Bzdury! Jak zaczęto prosukowac W126 to wogóle nie było paliwa o 98 oktanach. Tak jak koledzy piszą poniżej 91 oktanów wystarcza do W126


jakie bzdury?!kolejny z bzdurami! w pl to nie bylo w tamtych caszach nic a co dopiero pb 95 czy 98, a w D zawsze byla pb super :roll: wlej mu 91 oktany to nawet nie drgnie! [szalone] <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
georem pisze:
Pozdrawiam znawców tematu.



rowniez! [zlosnik]

Autor:  Junak [ sob lis 24, 2007 5:08 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
i proszę nie siac fermentu i prosze o wypowiadanie się osób, które sa pewne tego co piszą lub niech sprawdzą w swoich instrukcjach przed napisaniem, wprowadzanie w błąd pytających jest chyba bez sensu.


Nie to że jestem złośliwy... ale jak w świetle tego traktować Twoją wypowiedź:
Cytuj:
Bzdury! Jak zaczęto prosukowac W126 to wogóle nie było paliwa o 98 oktanach.


W Polsce owszem, nie było. U nas jeszcze wtedy była niebieska chyba.

Z mojego własnego podwórka: porsche 924, rok produkcji 1976. W każdej możliwej instrukcji obsługi i w kilku miejscach na nadwoziu mam wyraźnie zaznaczone: liczba oktanowa min. 98. Może nie będziesz chiał uwierzyć, ale zalanie 95tki powoduje przy wyższych obrotach makabryczne wręcz spalanie stukowe.

Natomiast moje W126 bez żadnych sensacji pracuje na PB95 :lol:

Co do definicji oktanowości to mister holyfido pięknie to opisał, w sposób przystępny i zrozumiały dla mas [zlosnikz]

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/