MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 08, 2007 2:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Ponieważ czas najwyższy już na remont zawieszenia z przodu, to chciałem szanownych zapytać czy powinienem się spodziewać jakichś specjalnych problemów przy wymianie końcówek drążków reakcyjnych i amortyzatorów w W126 280SE? Najlepiej jakby ktoś skrobnął krótko co i jak powinienem kolejno zrobić, żeby poszło sprawnie. Części mam już zamówione, pod koniec listopada jadę do Wrocławia i chciałbym już mieć wymienione wspomniane części... ale nie chciałbym się jakoś specjalnie udupić z robotą, bo czegoś nie przewidziałem... stąd pytanie. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Witam również

Wymiana amortyzatora to chyba nic skomplikowanego, aczkolwiek u mnie był mały problem ze śrubami mocującymi, po odkręceniu były w takim stanie, że je zastąpiłem nowymi ale w okolicy w sklepie mieli tylko śruby 8.8 na imbus ... trzyma i nie puszcza

Obrazek

podczas remontu zawieszenia wymieniłem również gumy (vel gruszki) osadzane w elemencie 110 oraz mocowanie drążka reakcyjnego w wahaczu zestaw naprawczy nr 146

odkręciłem całe ustrojstwo z autka i dopiero w warsztacie działałem

co do drążka to było trochę jazdy z uwagi iż nie mogłem odkręcić pręta nr 98 z końcówki 128 .... ale gazy czynią cuda :lol:

za pierwszym razem było małe "fopa" bo do sklepu przyszły nie te części

w elemencie 110 końcówka drążka jest osadzona w "łożysku" gumowym i właśnie przyszła sama końcówka drążka bez gumy, a ta była w takim stanie ... lepiej nie pisać

myślę, że bez prasy też da się to zrobić wyżej opisane wymiany... lecz pochłonie to dużo czasu i energii

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
gekonos pisze:
.... ale gazy czynią cuda :lol:

a fu :P:P hehehehe [zlosnik]

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 8:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Dobrze też być przygotowanym, że któryś z elementów nr 137 nie będzie się nadawał do ponownego użytku. Ja mówiąc szczerze wywaliłem wszystkie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 11:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Ja zamówiłem cały zestaw naprawczy 143, więc wszystkie części będę miał nowe. Postaram się tej wymiany nie spierdzielić. Jeszcze mi tylko powiedzcie do czego przy tej wymianie prasa? Jak rozumiem, to odkręcę dekielek 119, wypadnie mi stara "gruszka" od 128, założę nowa, założe nowe części 131, 137, 125, 122 i 119... i pozamiatane, tak?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 11:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
u mnie tak łatwo nie poszło ...

odkręciłem dekielek 119 i ... niespodzianka sporo rdzy i nic nie mogę wyciągnąć ...

końcówka drążka reakcyjnego 128 wciśnięta w gumę a to wszystko osadzone w elemencie 110 (wykonane z jakiegoś stopu z aluminium)

więc cały element 110 po pachę i do kumpla na warsztat

przy okazji wycisnąłem gumy 113 i 116

myślę, że metodami "garażowymi" da się wyjąć końcówkę drążka reakcyjnego
flex, wiertarka i młotek czynią czasem cuda lepsze niż nie jedno narzędzie "specjalistyczne" [zlosnik]

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 11:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
harrier pisze:
odkręcę dekielek 119, wypadnie mi stara "gruszka" od 128


Nic nie wypadnie, bo ten element jest wprasowywany i to na fest. Ja to robiłem na prasie hydraulicznej.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Witam
Właśnie stoje przed podobnym problemem. Wymieniłem sworznie zwrotnic, ale... puka nadal i podejrzenie padło na gruszki, czy tam jabłka.
Mam też przy okazji trochę do pospawania, bo tylne wsporniki elementu 110 ledwo się szoferki trzymają :-?
Zrobiłem już rozeznanie w sklepach z częściami i mam w związku z tym pytanie:
ta gruszka czyli jabłko występuje w katalogu febi jako odpowiednik fabrycznego 1263301135 (zestaw ze śrubami, ale bez elementów 137)
lub jako odpowiednik 1263301335 (z elementem 137, który również muszę wymienić)
Ale! Ten drugi zestaw znajduje zastosowanie w samochodach z numerem podwozia "późniejszym" niż mój. Czy ktoś z Was już to przerabiał? Faktycznie zestaw drugi będzie nieprzydatny i powinienem kupić pierwszy zestaw a elementy 137 dokupić oddzielnie?
Były jakieś różnice czy jest to tylko błąd w katalogu?

Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 7:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
gumy 113 i 116 mają różną średnicę, FEBI w zestawie daje również elementy 137

a który dokładniej element jest aż tak uszkodzony, że chcesz go spawać?

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 1:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Śmy się nie zrozumieli.
Że gumy mają różną średnicę to wiem, mówiąc o jabłku/gruszce na myśli miałem element (przegub kulowy) do którego przykręcamy drążek reakcyjny (jeden koniec drążka do wahacza, a drugi do jabłka, czy tam gruszki ). O tym, że element 137 w jednym zestawie występuje w drugim nie to też wiem, co napisałem ;) .
Chodzi mi tylko o to czy oprócz występowania elementu 137 jest jakaś różnica między numerami części, które podałem? Bo w katalogu febiego, jest wyraźnie napisane, że zestaw zawierający element 137 pasuje tylko do samochodów z numerem nadwozia większym jak... (większym niż mój).
Taniej wyjdzie mnie kupno zestawu, niż dokupywanie elementu 137 "luzem" w serwisie. Natomiast boję się, że ten zestaw jednak nie przypasuje.

Co do spawania... niestety nie mam zdjęcia tego miejsca, ale dość mocno mam skorodowane wsporniki tylnych gum czyli 116tek. Wsporniki te są przyspawane do podłużnic przednich i mają w sobie dziurkę na el. 137.
Bardziej obrazowo tego opisać nie potrafię [zlosnik]
Widać wyraźnie, że jakiś paprok (niemiec!!) już tam coś poprawiał, wspawując blachę na blachę i na rdzę... Doszło do tego, że jeden wspornik jest odklejony od podłużnicy i tylko kwestią czasu jest jak odpadnie całkiem, dlatego zamiaruję to wszystko rozebrać, wyspawać i przy okazji zapodać nowe elementy gumiane ;)

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie i... czekam na odpowiedź ;)

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 5:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
element 137 to nakrętka zgrzana z "blaszką" o takim a nie innym kształcie aby było łatwiej ją umieścić i unieruchomić w otworze montażowym
jeśli chcesz odbudować element podwozia do którego śruba 134 i nakrętka 137 mocuje element 110 to możesz tam zrobić większe okienko na klucz i zamiast 137 zastosować nakrętkę samoblokującą się

a sprawdzałeś zestaw Febiego: FE08851?

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 6:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
gekonos pisze:
a sprawdzałeś zestaw Febiego: FE08851?


Sprawdzałem, to jest właśnie 1263301135 i wynika z katalogu, że w tym zestawie nie ma blach 137.
Wsporniki będę się starał odbudować tak, żeby zastosować jednak ten nieszczęsny 137, bo... nie chcę rzeźby. Mimo, że w tym wypadku byłaby ona uzasadniona ekonomicznie :lol:

Zestaw z elementami 137 ma numer FE08852 i jest to odpowiednik 1263301335, ale wg info w katalogu nie pasuje do mojego...? :-?

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl