MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

swiatla xenonowe w 124
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30216
Strona 1 z 2

Autor:  barka [ wt lis 27, 2007 10:46 pm ]
Tytuł:  swiatla xenonowe w 124

witam grupę.
temat widze poruszonu ostatnio 3 lata temu a technologie wciąż nowe i coraz tańsze, więc osmielam sie pytać czy ktoś z was zainstalował
światła xenonowe ( przetwornice itd) w 124 ?.
dosyć mam wymieniania żarówek 100w które itak nic nie dają i raz
na jakiś czas w ostatniej chwili unikam pijaczka spacerującego "na piętach" w poprzek drogi.Jakiekolwiec doświadczenie w tej materii będzie mi bardzo pomocne.
Znalazłem wiele postów teoretyzujących o oślepianiu, przepisach, niedopasowanej instalacji itp. Tak samo wielu krytykowało 100w h4
a ja od lat jeżdze, nikogo nie oslepiam, na przeglądach nikt nie zrwaca uwagi, instalacja żyje a gniazda sie nie przepalają, więc szukam sprawdzonej wiedzy o xenonach.
czy na oryginalnych szkłach będzie oślepiac ?
czy konieczne jest użycie soczewki ?

pozdrawiam JACEK

Autor:  Emil200D [ śr lis 28, 2007 12:32 pm ]
Tytuł: 

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=xenon

Autor:  depeche [ pt lis 30, 2007 11:38 am ]
Tytuł: 

wstaw sobie takie lampy jak moje i bedzię git...jak bardzo chcesz można wyjąć z nich soczewkę i włożyć xenon ale mi soczewki wystarczają w zupełności.hehe

Autor:  TReneR [ pt lis 30, 2007 12:45 pm ]
Tytuł: 

Mam nadzieje, ze diagnosci na stacjach kontroli wkoncu zaczna zwracac na takie sprawy uwage...

Autor:  depeche [ pt lis 30, 2007 12:49 pm ]
Tytuł: 

no przyznam sie ze nie bylem na przeglądzie po założeniu swiateł ale chyba nie będzie problemu...zresztą przeglądy robie w tym samym miejscu juz pare lat i mnie poznają hehe

Autor:  kruszyn [ pt lis 30, 2007 1:12 pm ]
Tytuł: 

oj.... żeby może ukrócić bo zaraz się zacznie :) to jest nielegalne!!!! Będziesz największym zagrożeniem na drodze i będzie Ci to wypominane jako jedyna przyczyna wszelakich przypadłości losowych na drodze o których napiszesz na forum ( włącznie z urwaniem koła) . Do tego oślepiasz tymi światłami szczególnie tych którzy na oczy własne nie widzieli jak to wygląda w Twoim samochodzie [jezyk5] :) i nie ma możliwości takiego wyregulowania żeby normalnie jechać bez walenia po oczach innych kierowców :P a i pamiętać musisz że pękają od tego klosze lamp..... (szczególnie tylnych)
Także proponuje nie poruszać tego tematu na forum jeżeli nie chcesz zostać zlinczowany:)
A jak coś chcesz wiedzieć napisz na priv bo niestety jestem takim potworem i mam zamontowane takie światła :P:P

Autor:  Wika [ pt lis 30, 2007 1:34 pm ]
Tytuł: 

Pół roku temu sprzedałem swojego 124 i bardzo żałuje tego autka .
Nie żałuje jedynie z powodu świateł,bo 124 ma bardzo kiepskie światła .
Chyba przez to popsułem sobie wzrok ( bo przecież nie od komputera :) ) .

Autor:  depeche [ pt lis 30, 2007 2:28 pm ]
Tytuł: 

wiem kruszyn wiem heheh :lol: :lol: kiedys też próbowałem poruszyć temat xenonowy ale zostałem zjechany... zapodaj zdjęcie swoich swiateł bo niektórzy lubią przeróbki wizualne w autkach i nie przepadają za pomarańczowymi kierunkami [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
w załączniku fotka moich [zlosnik]

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... raz051.jpg

pozdr

Autor:  miś89 [ pt lis 30, 2007 4:39 pm ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
to jest nielegalne!!!!

no i tu sie nie zgodzimy swiatla tego tpu s jak najbardziej legalne aczkolwiek tylko i wylacznie wtedy gdy posiadaja homologacje.

co do samych xeonow to z tego co wiem gdybys chcial zostawic orygialne klosze to pozyblbys sie swiatel drogowych bo nie spotkalem sie jescze z palnikimi xenonowymi majacymi swiatla mijania i drogowe na jednym palinku wiec... dlatego ja sbie odpuscilem bo nie znzlazlem jeszcze takich kloszy xenonowych ktoreby mi sie spodobaly z reguly albo sa presadnie chromowane i wygladaja tandetnie albo juz sama stylistyka mnie przerza jezeli jednak znajde takie ktore mi sie spodobja to napewno zaloze

Autor:  kruszyn [ pt lis 30, 2007 8:31 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
kruszyn pisze:
to jest nielegalne!!!!

no i tu sie nie zgodzimy swiatla tego tpu s jak najbardziej legalne aczkolwiek tylko i wylacznie wtedy gdy posiadaja homologacje.
co do samych xeonow to z tego co wiem gdybys chcial zostawic orygialne klosze to pozyblbys sie swiatel drogowych bo nie spotkalem sie jescze z palnikimi xenonowymi majacymi swiatla mijania i drogowe na jednym palinku wiec...


ja nie napisałem że wszystkie tego typu palniki czy kpl lampy... temat dotyczy pytania o 124 a z tego co wiem nie ma jeszcze lamp z homologacją na xenonach do tych aut :)

co do drogowych :) poszukaj dobrze :) bo są :) koszt ok 670zł :)

Autor:  Tajty [ sob gru 01, 2007 2:50 am ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
co do samych xeonow to z tego co wiem gdybys chcial zostawic orygialne klosze to pozyblbys sie swiatel drogowych bo nie spotkalem sie jescze z palnikimi xenonowymi majacymi swiatla mijania i drogowe na jednym palinku wiec...


Światła mijania i drogowe jak najbardziej mogą świecić z jednej żarówki xenon - jest to wtedy Bi-xenon, np. żarówka H4-czyli światła mijania i drogowe w jednym. W wypadku żarnika Bi-xenon - jeden żarnik odpowiada za te światła, a zmiana polega na odwróceniu elektromagnetycznej przesłony - technologia stosowana od ok.3 lat (posiadam takie lampy w Nissanie).

W tym przypadku zwykła żarówka od świateł drogowych-służy wyłącznie do błyskania, gdyż xenonem tego robić nie wolno [zlosnikz]

Autor:  Lebkowski [ pt gru 07, 2007 9:59 pm ]
Tytuł: 

Włożyłem do MBW124 E300D xenony 6000K i muszę powiedzieć że jakość oświetlenia drogi jest nieporównywalna. Kupiłem zestaw homologowany za 500zl z allegro (cena taka niska gdyż sprzedający najpierw wysłał mi xenony H4 - ale nie działały światła drogowe). Zestaw bez żadnych przeróbek reflektora. Dwie przetwornice, dwa żarniki H4, kable i sterownik podłączony do starej instalacji w celu przełączania z świateł mijania na drogowe. Dodatkowe kable do podłączenia z akumulatorem. Przy zakupie kierowałem się tylko i wyłącznie zmniejszonym apetytem tych świateł na pobór prądu (2x35W). W moim modelu były spryskiwacze reflektorów z wycieraczkami i system regulacji poziomu - więc nie widze żadnych problemów z przepisami.
Niektórzy piszą że założenie xenonów jest niezgodne z prawem bo lampa ma homologację jako całość.
Więc moje pytanie brzmi czy lampa traci homologację jeżeli założy sie inną żarówkę niż HELLA? Moim zdaniem nie więc wszsytko z xenonami jest OK. Ładnie świecą.

Autor:  me-how [ pt gru 07, 2007 11:33 pm ]
Tytuł: 

Lebkowski pisze:
W moim modelu były spryskiwacze reflektorów z wycieraczkami i system regulacji poziomu - więc nie widze żadnych problemów z przepisami.


System regulacji wysokości z kabiny to coś innego niż system samopoziomowania ksenonów.


Lebkowski pisze:
Więc moje pytanie brzmi czy lampa traci homologację jeżeli założy sie inną żarówkę niż HELLA?


Nie Hella a H4, niezależnie od producenta żarówki, na reflektorze jest napisane jaka jest wymagana żarówka, na taki komplet jest homologacja.

Ja osobiście jestem przeciwnikiem takich przeróbek, zwłaszcza kiedy jechał parę km za mną gość w jakimś tuning oplu z takim lampami, miałem ochotę się zatrzymać i z buta wyłączyć mu to super oświetlenie. I lepiej żeby wasze przerobione światła tak nie świeciły :)

Autor:  Hołek [ ndz gru 09, 2007 9:01 pm ]
Tytuł: 

me-how pisze:
Lebkowski napisał:
W moim modelu były spryskiwacze reflektorów z wycieraczkami i system regulacji poziomu - więc nie widze żadnych problemów z przepisami.


System regulacji wysokości z kabiny to coś innego niż system samopoziomowania ksenonów.


system samopoziomowania wlacza sie tylko po zalaczeniu swiatel, ktore nastepuje po odpaleniu sinlika, jezeli po tym czasie wsiada np pasazerowie to juz sie ten system nie przestawi, takze jest to o kant dupy rozbic.



me-how pisze:
Lebkowski napisał:
Więc moje pytanie brzmi czy lampa traci homologację jeżeli założy sie inną żarówkę niż HELLA?


Nie Hella a H4, niezależnie od producenta żarówki, na reflektorze jest napisane jaka jest wymagana żarówka, na taki komplet jest homologacja.



Nie wszyscy producenci zarowek H4 posiadaja homologacje, takze samo posiadanie zarowki H4 nie jest jedynym czynnikiem, ktory sprawia, ze ma sie komplet na homologacje.




Cytuj:
Ja osobiście jestem przeciwnikiem takich przeróbek, zwłaszcza kiedy jechał parę km za mną gość w jakimś tuning oplu z takim lampami, miałem ochotę się zatrzymać i z buta wyłączyć mu to super oświetlenie. I lepiej żeby wasze przerobione światła tak nie świeciły



tak sie sklada, ze tez jestem posiadaczem opla, w ktorym zamontowalem swiatla soczewkowe i do tego narazie zarowki philips blue vision, ktorych barwa swiecenia optycznie przypomina xeny. Nie ma problemow z kontrolami, ani n astacjach diagnostycznych, kat swiecenia jak i strumien sa jak najbardziej w porzadku, mam nadzieje, ze tak pozostanie po zamntowaniu zestawu xenonow. A oslepiac to moze nawet zwykly uytkownik z h4 po zaladowaniu kartofli do bagaznika. ;)

Autor:  Lebkowski [ wt lut 19, 2008 10:51 pm ]
Tytuł:  VW z XENONAMI

Założyłem Xenony jak pisałem wyżej. Nie zwracałem uwagi na jedną rzecz, może nie występowała z takim nasileniem jak w ostatnim czasie. Sprawa dotyczy zakłóceń elektromagnetycznych w sieci pojazdu.

Okazuje się, że jednak przetwornice stosowane do zasilania żarników powodują silne zakłócenia. Wiadomo, że stosowanie jakichkolwiek przetwornic źle zabezpieczonych przed oddziaływaniem na sieć może wiązać się z generowaniem zakłóceń elektromagnetycznych.

Zakłócenia są odczuwalne dla radioodbiornika oraz szczególnie CB radia (CB HERBERT zakłócenia w postaci nośnej na 70% skali wyświetlacza - kto zna HERBERTA --> prawie wszystkie zielone diody). Jest to uciążliwe bo zasięg radia CB zmniejsza się znacznie.

Szukam teraz jakiegoś filtru przeciwzakłóceniowego - może ktoś miał tez taki problem?

(podłączyłem CB do zasilania z akumulatora zewnętrznego nie związanego z instalacją elektryczną pojazdu i zakłócenia były prawie niezauważalne) <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Odnośnie stosowania żarników xenonowych to chciałbym jeszcze dodać, iż kumpel opowiadał mi jak widział za byłą granicą z niemcami (konflikt z pogranicznkami Niemiec i Polski, którzy organizują swego rodzaju tymczasowe punkty kontroli) jak służby celne "zawinęły" Golfa IV bo klient wstawił sobie xenony i nie było spryskiwaczy. Pozostałe ze spryskiwaczami przechodziły legalnie.

Kumpel ostrzegał jednocześnie wszystkich, którzy zakupili sprzęt gdzieś na rynku lub alle-drogo (allegro), że niemcy podłączają się do komputera w aucie, sprawdzają specyfikację wyposażenia pojazdu (jaka elektronika, jakie fotele, itd.) Jeżeli coś jest nie tak od razu autko idzie do rozbiórki na miejscu i szczegółowej kotroli.

Jednemu kolesiowi wykręcili fotele bo wymienił sobie na skóry - które widniały jako pochodzące z ukradzionego auta. Innego zawinęli bo miała lewą nawigację w BMW.

Osobiście popieram takie akcje - ktoś ciężko pracował na to a ktoś inny mu to wyjął żeby sprzedac za grosze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/