MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

E250D a 250D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30386
Strona 1 z 1

Autor:  Chuck Norris [ czw gru 06, 2007 12:22 am ]
Tytuł: 

jak w temacie...
tak!!! wiem!!! nie krzyczcie!!
używam czasem opcji szukaj...
nawet raz ktoś o to pytał
ale niestety stado mądrali wymądrzało się nad wszytskim tylko nie nad wadami, zaletami i różnicami jeżeli chodzi o sam silnik... może ktoś jezdził tym i tym???
może ktoś może naprawde porównać te 2 silniki i wszytsko co sie z tym wiąże????
własnie zakupiłem auto z silnikiem 250D ale nowsze czyt. 20 zaworowe...
zauważyłem że zimny troche klekoce ale po przygazowaniu i po rozgrzaniu jest już ok... ostatni mój diesel był w 123 200D
trudno porównywać te 2 egzemplarze...
moze ktoś powie coś z własnego doświadczenia????
pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha!!
wiem że obiegową opinią że najlepszym silnikiem do 124 jest 250
ale proszę o jakieś konkrety...

Autor:  WojtekW [ czw gru 06, 2007 10:21 am ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
wiem że obiegową opinią że najlepszym silnikiem do 124 jest 250
ale proszę o jakieś konkrety...


Najlepszy kompromis między osiągami a spalaniem wśród jednostek bez turbo. Ciężko się ustosunkować do tego co miałeś na myśli pisząc: "najlepszym silnikiem jest". Dla jednego najlepszym będzie 2,0 Diesel, a dla drugiego 5,0 benzyna. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od samochodu. Niewątpliwie jednak 250D 20V to zacna jednostka - pojedzie prawie na wszystkim

Autor:  szeryf [ czw gru 06, 2007 2:54 pm ]
Tytuł: 

Pojedzie na wszystkim bo to ten sam blok i pompa co w zwyklym 124. Rozni sie glowica i tyle. Dalej nie ma tu elektroniki wiec chodzi bezawaryjnie. Nalezy pilnowac chlodzenia - bo to dosc dlugie silniki i jakosci oleju, conajmniej polsyntetyk.

Autor:  Chuck Norris [ czw gru 06, 2007 11:53 pm ]
Tytuł: 

to że półsyntetyk to już wiem :)
przestudiowałem trochę temat olejów :) "prawdy i mity.."
oczywiście wleje motula :)jak i wszytskie filtry do wymiany
jednak troszke martwi mnie ten klekot na zimnym... czy to nie aby jakiś niedobry znak? po wcisnięciu gazu od powiedzmy 1000 obrotów jest już tylko przyjemny świst :) ale na wolnych kle kle kle... w końcu to pięc garów i jakoś mu nie przystoi...

Autor:  Cremek [ pt gru 07, 2007 7:04 am ]
Tytuł: 

Nie sadze ze powinienes sie martwic, moim zdaniem kazdy gruzlik na zimnym musi troszeczke poklekotac, to co mnie zabilo ostatnio to jak uslyszalem jak chodzi zimny 2,5 TDI w Audi A6 mojej kolezanki z pracy - glosniej niz moje stare dobre 300D w W123 :o - normalnie jak zajezdzony Ford [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  F!sh [ pt gru 07, 2007 12:19 pm ]
Tytuł: 

Klekotaniem sie nie przejmuj, bo kazdy dobry MB musi zaklekotac:) no chyba ze ma pompe przestawiona i chodzi jak benzyna! Teraz co do 250 obydwa silniki sa bardzo dobre, spalanie praktycznie takie samo, tyle tylko ze 20V wieksza ma moc, a co za tym idzie zbiera sie lepiej, jak dla mnie obydwa motory sa godne uwagi i chetnie bym sie na takiego meska zamienil z kims:) za moja 300TD 4Matic:) pozdrawiam

Autor:  bary123ce [ pt gru 07, 2007 12:52 pm ]
Tytuł: 

z tym klekotaniem to bym pojechał na regulację końcówek wtryskiwaczy i regulację zaworów od razu. Jak już wyciągną wtryski to możesz od razu kompresję zmierzyć. Jedź do warsztatu, który ma co jakiś czas kalibrowane przyrządy, bo nawet najlepszy może oszukiwać i dobry mechanik źle ustawi wtryski tak jak ostatnio u mnie :evil:

Autor:  TOMEX [ pt gru 07, 2007 3:35 pm ]
Tytuł: 

W tych silnikach nie reguluje sie zaworów, tam są hydrauliczne popychacze.
Pozdrawiam

Autor:  blackmilk [ pt gru 07, 2007 4:25 pm ]
Tytuł: 

podepne sie pod temat
300td w210
poprostu masakra z tym klekotaniem
zanika jak doda sie gazu tak do 1500 obr. ale na wolnych prawie jak traktor

Autor:  piotrc [ pt gru 07, 2007 6:37 pm ]
Tytuł: 

blackmilk

Jak masz taki samochód i takie klekotanie to jedź do warsztatu bo pewnie masz uszkodzony napinacz paska wielorowkowego (amortyzaror napinacza, rolka napinacza).
Nie pisz takich rzeczy, ten silnik bardzo ładnie i równo pracuje.
Słuchałem różnych silników.

pzdr

Autor:  blackmilk [ pt gru 07, 2007 7:27 pm ]
Tytuł: 

mozna to jakos sprawdzic ze tak powiem organoleptycznie ?
bo ja obstawialem na zawory ale teraz wyczytalem ze sie same ustawiaja bo sa hydrauliczne

mam same problemy z tym samochodem istna skarbonka....

Autor:  szeryf [ pt gru 07, 2007 11:10 pm ]
Tytuł: 

wez no dlugi i gruby srubokret i nacisnij na kiwaczke w miejscu gdzie jest kolo pasowe. No i niech ktos przygazuje. Roznice wysluchasz i poczujesz w reku.

PS Cisnac trzeba mocno.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/