MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Brak mocy na wolnych obrotach - 2.5D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30416 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | DJ_Mouse [ pt gru 07, 2007 7:05 pm ] |
Tytuł: | Brak mocy na wolnych obrotach - 2.5D |
Witam Kolegów. Kupiłem niedawno 124 2.5D (już drugie) no i mam problem... Na wolnych obrotach auto ledwo jedzie... Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny, poprostu brakuje mu siły... Powyżej 2tys. obrotów autko kręci się wspaniale, ciągnie jak powinno. Ruszanie a szczególnie pod góre to ciągłe palenie sprzęgła bo nie da się ruszyć jak nie wcisne pedału gazu... Co to może być? Przestawiłem pompę na max do silnika i jest lepiej niż było na początku - bo wcześniej nie mogłem wtoczyć się nawet pod lekką górkę.. Jest poprawa ale dalej źle. Pozatym jak jest zimny pali jakby na 4 tłoki (trzęsienie silnika, nierówna praca i siwy dym...) Musi się chociaż troszkę zagrzać żeby chodził normalnie. Tzn jak nie ma mrozu jest ok, powyżej 4oC odpala normalnie. Czy ktoś już przerabiał taki motyw? Na autostradzie rozbujał się do 160km/h i jeszcze było troche pod gazem. Zły stan silnika odpada, przedmuch jest ale nieduży. Proszę o pomoc, bo nie mam pomysłu co z tym zrobić... Może to być wina pompy?? Chciałem kupić jakąś używaną pompę ale nie wiem czy to coś pomoże.... Z góry dziękuje, za wszelkie podpowiedzi i sugestię. Pozdrawiam, Mariusz. |
Autor: | Chuck Norris [ sob gru 08, 2007 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
a jak żeś tę pompę przestawił???? |
Autor: | DJ_Mouse [ sob gru 08, 2007 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: a jak żeś tę pompę przestawił????
Pompa jest regulowana w pewnym zakresie - zmieniasz w ten sposób kąt wtrysku. (czyt. Przyspieszasz bądź opóźniasz zapłon) Warto zaznaczyć, że mam drugie 124 też 2.5 D i tam silnik zbiera się z jałowych obrotów. Naprawdę przepaść między jednym a drugim jest ogromna. Oczywiście powyżej 2000 obr. różnicy nie widać żadnej. ![]() |
Autor: | TOMEX [ sob gru 08, 2007 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
witam ale to ustawienie to jest na tak zwane oko, moim zdaniem problem tkwi w pompie, ma za mała wydajnosc albo w złym jej ustawieniu, podjedz do tego cwaniaka na kolorową (serwis bosch), moze cos wymysli. |
Autor: | Chuck Norris [ ndz gru 09, 2007 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
sorry za lajkonickie pytanie czy prośbę ale sam bym spróbował przestawić tylko nie wiem za co złapać... też mam muła na wolnych... może jakoś tak jaśniej dla laika???? do tej pory 2 benzynki i jeden stary diesel w 123 ale to nie ta generacja... dlatego proszę o jaśniej ![]() |
Autor: | szeryf [ pn gru 10, 2007 10:20 am ] |
Tytuł: | |
Pod pompa wspomagania masz taka podluzna nakretke. Tym obracasz pompe. Zeby jednak to zrobic nalezy najpierw poluzowac 3 sruby mocujace pompe wtryskowa - widoczne od czola silnika. |
Autor: | DJ_Mouse [ pn gru 10, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: Zeby jednak to zrobic nalezy najpierw poluzowac 3 sruby mocujace pompe wtryskowa - widoczne od czola silnika.
4 śruby. Jedna jest jeszcze z tyłu pompy... |
Autor: | Chuck Norris [ pn gru 10, 2007 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
tak tylko ja mam E 250 czyli 20V i tam też tak jest?? |
Autor: | Chuck Norris [ wt gru 11, 2007 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
a w poznaniu gdzie jakiegoś magika do tego znajdę? |
Autor: | Zielony_2 [ wt gru 11, 2007 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
w Poznaniu to nie wiem. Ja Ci polecam Auto-Perz W tarnowie podgórnym naprzeciwko szkoły podstawowej. Jutro tam jade zawieśc swoje autko do wymiany świec i regulacji zapłonu. Fachowi, porządni, nie oszukuką. Zreszta, oni tam naprawiają wszystkie mietki, od 123 do najnowszej S-klasy, ostatnio tam stała w naprawie To jest jakoś 12 km od Pozniania. pozdr |
Autor: | ixes [ wt gru 11, 2007 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=22047 polecam ![]() |
Autor: | Zielony_2 [ wt gru 11, 2007 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
Co do Pana Nowaka... hmmm byłem u niego 3x. Jak dla mnie to robi tani. Ale jeśli kogoś interesuje leczenie objawów choroby zamiast przyczyny to owszem. Ale niestety choroba będzie się nawracac. Mojej mercedes Pan Nowak poprostu nie pomóg, a zaszkodził niestety ![]() ![]() |
Autor: | Chuck Norris [ śr gru 12, 2007 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
a co robi np? bo jeden sie zna np na silnikach a drugi robi tylko zawieszenia... takich niestety mamy mechaników... mam juz kilku takich znajomych mechaników ale z moim autkiem z moim problemem do żadengo z nich raczej bym nie pojechał... tak jak to poprzedni kolega powiedział zaszkodzić można szybko a pomóc rzadko się zdarza... ja większość z tych mechaników nazywam wymieniaczami... słowo mechanik do nich nie pasuje... jak to jeden "mechanik" powiedział że auto nie powie co go boli ale ja uważam że dobry mechanik to powinien umieć zdiagnozować ból i leczyć przyczyne a nie skutki a nasi "mechanicy" umieją likwidować tylko skutki... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> czyli wymieniają widoczne uszkodzone elementy na "wolne od wad" a to to potrafi średnio przyuczony uczeń szkoły zawodowej uczący sie na "mechanika"... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |