MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem - podciśnienie w zbiorniku ;-( https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30420 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zuzelek [ sob gru 08, 2007 12:05 am ] |
Tytuł: | problem - podciśnienie w zbiorniku ;-( |
Cześć Jak odkręcam korek wlewu paliwa "schodzi" dość duże podciśnienie. Gdzie w 124-ce jest odpowietrzenie zbiornika??? |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob gru 08, 2007 12:28 am ] |
Tytuł: | |
przy wlewie hmm u mnie w kazdym samochodzie tez tak ssie .. i chyba to normalne ... (w pewnych granicach oczywiscie) |
Autor: | beet [ sob gru 08, 2007 12:37 am ] |
Tytuł: | |
Dopoki korka nie wciaga do srodka, to calkowicie normalne ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob gru 08, 2007 9:01 am ] |
Tytuł: | |
beet pisze: Dopoki korka nie wciaga do srodka, to calkowicie normalne
![]() hihi ![]() |
Autor: | holyfido [ sob gru 08, 2007 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Jakis czas temu na tym forum wspolnymi silami zostalo ustalone, ze to nie podcisnienie a cisnienie i powietrze jest wydmuchiwane. W baku panuje podwyzszone cisnienie, zeby powietrze sie nie rozpuszczalo w benzynie. Takie wyjasnienie moim zdaniem jest logiczne ![]() |
Autor: | leopold [ sob gru 08, 2007 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Rzeczywiście, problem już był omawiany w wątku http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0. Nie mam schematu dla 124 ale w 190-ce, konstrukcyjnie bardzo podobnej do 124 jest tak: w benzynowych wymagane jest, by w zbiorniku paliwa panowało w normalnych warunkach eksploatacyjnych nadciśnienie do 50 mbar'ów a zawór bezpieczeństwa otwierał się przy nadciśnieniu 130 mbar. Pomiędzy zbiornikiem paliwa a tzw. pochłaniaczem węglowym znajduje się jeszcze moduł zaworów regulacyjnych, zawierający zawór dolotu powietrza i zawór upustowy par paliwa. W instrukcji jest napisane, iż: "Nadciśnienie w zbiorniku paliwa poprawia zasilanie paliwem i zapobiega tworzeniu się bąbli par [paliwa w przewodach zasilajacych]" Dodatkowo przy szczelnym układzie po zużyciu większej porcji paliwa nie dałoby się oderwać korka od wlewu a przy spadku ciśnienia w zbiorniku dochodziłoby do silnego odparowywania benzyny, co stwarzało by niebezpieczeństwo pożaru przy otwieraniu wlewu. Pozdrawia powtarzający się Leopold |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |