MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem - podciśnienie w zbiorniku ;-(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30420
Strona 1 z 1

Autor:  zuzelek [ sob gru 08, 2007 12:05 am ]
Tytuł:  problem - podciśnienie w zbiorniku ;-(

Cześć

Jak odkręcam korek wlewu paliwa "schodzi" dość duże podciśnienie. Gdzie w 124-ce jest odpowietrzenie zbiornika???

Autor:  BrunoGiamatti [ sob gru 08, 2007 12:28 am ]
Tytuł: 

przy wlewie :D ....
hmm u mnie w kazdym samochodzie tez tak ssie .. i chyba to normalne ... (w pewnych granicach oczywiscie)

Autor:  beet [ sob gru 08, 2007 12:37 am ]
Tytuł: 

Dopoki korka nie wciaga do srodka, to calkowicie normalne [zlosnik]

Autor:  BrunoGiamatti [ sob gru 08, 2007 9:01 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
Dopoki korka nie wciaga do srodka, to calkowicie normalne [zlosnik]


hihi :) .. wtedy to i przy tankowaniu trzeba uwazać bo odkrecajacego korek moze też wessać :D

Autor:  holyfido [ sob gru 08, 2007 9:32 am ]
Tytuł: 

Jakis czas temu na tym forum wspolnymi silami zostalo ustalone, ze to nie podcisnienie a cisnienie i powietrze jest wydmuchiwane. W baku panuje podwyzszone cisnienie, zeby powietrze sie nie rozpuszczalo w benzynie.
Takie wyjasnienie moim zdaniem jest logiczne :)

Autor:  leopold [ sob gru 08, 2007 1:24 pm ]
Tytuł: 

Rzeczywiście, problem już był omawiany w wątku http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0.
Nie mam schematu dla 124 ale w 190-ce, konstrukcyjnie bardzo podobnej do 124 jest tak: w benzynowych wymagane jest, by w zbiorniku paliwa panowało w normalnych warunkach eksploatacyjnych nadciśnienie do 50 mbar'ów a zawór bezpieczeństwa otwierał się przy nadciśnieniu 130 mbar. Pomiędzy zbiornikiem paliwa a tzw. pochłaniaczem węglowym znajduje się jeszcze moduł zaworów regulacyjnych, zawierający zawór dolotu powietrza i zawór upustowy par paliwa. W instrukcji jest napisane, iż: "Nadciśnienie w zbiorniku paliwa poprawia zasilanie paliwem i zapobiega tworzeniu się bąbli par [paliwa w przewodach zasilajacych]"
Dodatkowo przy szczelnym układzie po zużyciu większej porcji paliwa nie dałoby się oderwać korka od wlewu a przy spadku ciśnienia w zbiorniku dochodziłoby do silnego odparowywania benzyny, co stwarzało by niebezpieczeństwo pożaru przy otwieraniu wlewu.
Pozdrawia powtarzający się Leopold

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/