MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wzloty i upadki CDI
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30451
Strona 1 z 2

Autor:  Sebian [ ndz gru 09, 2007 10:42 pm ]
Tytuł:  Wzloty i upadki CDI

Witam,

Świat użytkowników nowych MB dzieli się na zwolenników i przeciwników CDI, oraz tych, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, choć często zabierają w tym temacie głos (tych proszę o nie zabieranie głosu w dyskusji).

Proszę o przedstawienie konkretnych za i przeciw posiadania auta z silnikiem typu CDI. Biorąc pod uwagę, że jestem na etapie (chwilowo wstrzymanego) zakupu G-klasy, interesują mnie opinie na temat motorów 270CDI (156KM) i 400CDI (250KM). A na dodatek, jak się do tego ma motor sprzed ery CDI, czyli OM606 (300DT 177KM).

Tylko na proszę o naprawdę solidne podejście do tematu i podparte doświadczeniem oceny. Na forach pisze sie dużo, ale o niczym - stąd ten wątek.

Ukłony

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz gru 09, 2007 11:17 pm ]
Tytuł: 

Sebian -zlituj sie--jak mozna porownywac 606 z CDI..... 606 jest konstrukcyjnie spokrewniony z 603 ,pompa klasyczna,pojedzie na wszystkim-opał,OR i cotylko.... [zlosnik] a CDI to wymysł pod ekologie i euro 3 lub 4.Mechanicznie silnik ma taka samą wytrzymałosc mechaniczną jak 606(blok-głowica) pada tylko zasilanie [wscieklosc] [szalone] Uwaga na 400CDI -padają namietnie skrzynie- za mocny silnik.... :lol: Trzeba by wprowadzac pewne patenty aby bezstresowao jezdzic z takim silnikiem...

Autor:  Sebian [ pn gru 10, 2007 12:12 am ]
Tytuł: 

Pada zasilanie, czyli co?

Autor:  me-how [ pn gru 10, 2007 1:02 am ]
Tytuł: 

przeważnie wtryskiwacze, poza tym nie ma wiele tam elementów - pompa, listwa wysokiego ciśnienia z dwoma czujnikami

układ prosty ale kosztowny w razie awarii

M.

Autor:  VALENTINE123 [ pn gru 10, 2007 8:52 am ]
Tytuł: 

Ludzie mocno narzekają na CDI:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6178.htm

Autor:  Sebian [ pn gru 10, 2007 3:23 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Ludzie mocno narzekają na CDI:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6178.htm


Ja chcę więcej... opinii [oczko] Coś tam się krystalizuje, ale obraz nadal zamazany.

Autor:  blackmilk [ pn gru 10, 2007 3:38 pm ]
Tytuł: 

a tak z innej beczki
dosc czesto sledze zagraniczne portale ofertowe
od czasu do czasu zdarza sie mb zazwyczaj c klasa (w tej nowszej budzie) ze spalonym silnikiem (komora silnika) i to wlasnie CDI !
cos z nimi nie tak?

Autor:  ukaniu [ pn gru 10, 2007 4:22 pm ]
Tytuł: 

Co do CDI to się nic więcej nie wykrystalizuje.
Jak ktoś jeździ to będzie chwalił bo oszczędny kulturalny i mocny.
Jak się popsuje to koszty zwykle duże i tyle. Jak ktoś jest przyzwyczajony do serwisu za 5zł starego dizla to go ugryzie w kieszeń i jęczy. Jak kupił drogie auto i ma na nie kasę to naprawi i będzie dalej jeździł - tutaj jednak ta ekonomia ogólnie siada i mimo, że mało pali to czasem bywa kosztownijeszy niż NoPB. Problem 3 to wiarygodny serwis z odpowiednią wiedzą i narzędziami - min wspomniane smarowanie świec odpowiednią pastą by się nie zapiekały.

Autor:  Sebian [ pn gru 10, 2007 8:52 pm ]
Tytuł: 

Czy jest coś złego we wspomnianym w pierwszym poście OM606? Na pewno nie naprawiałbym takiego czy innego silnika w serwisie za 5zł. Czy mozna o nim powiedziec, że jest stanowczo bardziej niezawodny niż CDI?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn gru 10, 2007 10:26 pm ]
Tytuł: 

Sebian pisze:
Czy jest coś złego we wspomnianym w pierwszym poście OM606? Na pewno nie naprawiałbym takiego czy innego silnika w serwisie za 5zł. Czy mozna o nim powiedziec, że jest stanowczo bardziej niezawodny niż CDI?



duzo bardziej!! klasyczna pompa wiec mozna nawet nalac zwykłego ON przecietnej jakosci,OR a nawet OO i pojedzie ....Zrob takie eksperymenty w CDI gdzie jeden wtrysk kosztuje koło 500zł.

Autor:  me-how [ pn gru 10, 2007 10:49 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Zrob takie eksperymenty w CDI gdzie jeden wtrysk kosztuje koło 500zł


tyle to kosztuje albo używany albo regenerowany, nowe to koszt sporo ponad tysiąc za sztukę

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn gru 10, 2007 11:34 pm ]
Tytuł: 

me-how pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Zrob takie eksperymenty w CDI gdzie jeden wtrysk kosztuje koło 500zł


tyle to kosztuje albo używany albo regenerowany, nowe to koszt sporo ponad tysiąc za sztukę


no to napisałem juz po najmniejszej lini oporu...łatwo policzyc jak siądzie 320 CDI to ile to kosztuje.... [szalone]

Autor:  Sebian [ wt gru 11, 2007 2:09 am ]
Tytuł: 

Przeprowadziłem długą rozmowę z Damianem na GG, który dosyć trafnie ocenił silniki CDI. Wniosek jest taki: Kupując używane auto ciężko zadnąć, co z nim wyprawiał poprzdni właściciel. Wg otrzymanych od Was danych dużo bezpieczniej jest zakupić używany OM606 niż CDI i tej wersji będe się trzymał - nawet, gdy oferowane przez kogoś 400CDI będzie tańsze od 300DT 24V. Ryzyko i tak jest wystarczająco duże.

Autor:  zebda [ wt gru 11, 2007 9:15 am ]
Tytuł: 

Sebian to znajdz jeszcze osobowego Mercedesa, niezbyt starego (np z 2000 roku) z silnikiem bez Common-Rail'a?
Technika idzie na przod, nie obronimy sie przed nia...montujac 300DT 24V do W220 czy w 203!

Autor:  Sebian [ wt gru 11, 2007 10:58 am ]
Tytuł: 

Wiem, co masz na myśli. Szkoda tylko, że technika, choć nowoczesna, jest coraz bardziej zawodna. A ja chcę kupić auto bez przeszczepów i przekładek [oczko] Gdyby mnie było stac na nowe CDI i miałbym być pierwszym włascicielem, to pewnie bym kupił i jeździł przestrzegając prawideł, jakimi sie te silniki rządzą. Byłaby wówczas szansa, że serwisu często bym nie odwiedzał.

Z drugiej strony, jeśli nie kupię tej Geli, której fotki zapodałem na forum, to albo pozostanę przy Eminencji przeznaczając kasę na inne cele, albo kupię jakiś plastyk typu SUV czy pickup.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/