MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
czujnik temp. - skalowalny? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30544 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ sob gru 15, 2007 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
hej czy czujnik temp. zew. jest skalowalny? bo dziala niby dobrze-zmienia sie jak powinno, ale zawyza o 2-3'C nie ma dostepu cieplego pow. z silnika <br>Dodano po 4 minutach.:<br> szukalem podobnych tematow,ale nie znalazlem nic o skalowaniu |
Autor: | Wika [ sob gru 15, 2007 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli ten czujnik był skalowany to jedynie w fabryce . Czujniki w mercedesach mają to do siebie,że działają dobrze albo nie działają wcale ( 90 % przypadków ) . Nie wyciągaj pochopnych wniosków,bo może jest wszystko okay . Czujnik powinien być schowany za plastykiem pod przednią tablicą rejestracyjną . Czasami jest tak ,że jak zostawisz auto na postoju na dłuży czas , to pokaże większą temperaturę ,bo silnik oddaje przecież temperaturę i cieplejsze powietrze wydobywa się spod auta . Bądź cierpliwy i potestuj go jeszcze kilka dni . |
Autor: | lysy2 [ sob gru 15, 2007 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
to nie sa pochopne wnioski, bo zjawisko obserwuje od kilku tyg. napisalem, ze czujnik nie ma cieplego powietrza od silnika zamocowalem go na dole zderzaka po lewej str. jak najblizej ziemi zjawisko jest w czasie jazdy i na postoju - ciagle. myje dzis samochod, bo pokazuje 1'C , a woda na dachu zamarza. termometr za oknem -3'C jade autem i wiem, ze mroz, bo trawe scielo, a termometr, ze 0'C |
Autor: | Wika [ sob gru 15, 2007 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Wnioskuje więc,że masz czujnik zamocowany w złym miejscu.Powinien być tam,gdzie napisałem. Zmień miejsce i zaobserwuj .Taka jest moja opinia |
Autor: | butek22 [ sob gru 15, 2007 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
A gdzie oryginalnie powinien być zamontowany taki czujnik, bo u mnie chyba nie ma wogóle tego czujnika, jak wlączam zapłon to przez chwile pokazuje jakies 33stopnie, gdy zapale silnik to tylko działa jego podświetlenie, a sam termometr nic nie pokazuje |
Autor: | AndyS [ sob gru 15, 2007 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: czy czujnik temp. zew. jest skalowalny?
Jest fabrycznie skalowany. Przyczyną błędu może być: 1. Zamocowanie w innym miejscu niz fabryka przykazała (zdaje sie Twój przypadek). ![]() 2. Wymieniony termistor w czujniku (lub zastąpiony takim z Allegro - ponoć identycznym) ![]() 3. Brak dobrego styku na połączeniach termistor - wskaźnik, zanieczyszczony (pomalowany) czujnik. Każdy czujnik można skalibrować dodając odpowiednio dobrany opornik. Dla zawyżania - równolegle a dla zaniżania - szeregowo. Opornik można umieścić przy samym wskaźniku - nie gra to żadnej roli. |
Autor: | lysy2 [ ndz gru 16, 2007 1:29 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS - a znasz wartosci tych opornikow pod katem skalowania (lub chociaz rzad)? co do zamocowania, to moje powinno conajwyzej zanizac temp. (poza tym byly tez mocowane w lewym nadkolu) a jako ze w czasie jazdy sytuacja ta sama, a odpada ew. cieple pow. z silnika, to wykluczam mozliwosc blednego wskazania z tego powodu. PS. dzis na parkingu przenioslem czujnik pod tablice rej. - wskazanie przez 15 min sie nie zmienilo. bylo oczywiscie przeklamane. wrocilem do mojego miejsca mocowania |
Autor: | AndyS [ ndz gru 16, 2007 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: AndyS - a znasz wartosci tych opornikow pod katem skalowania (lub chociaz rzad)? To trzeba zrobić doświadczalnie. Obok czujnika (idealnie byłoby zespolić) odczytać wskazania termometru. Skorygować opornikiem do tych samych wskazań. Opornik kilkaset Omów dla szeregowego i kilkanaście KiloOmów dla równoległego. Najlepiej wstawić potencjometr, wyregulować na takie same wskazania a potem odczytać wartość i zastąpić opornikiem. lysy2 pisze: co do zamocowania, to moje powinno conajwyzej zanizac temp. (poza tym byly tez mocowane w lewym nadkolu) No nie wiem - gdzieś tu na Forum Mercedesa widziałem zdjęcia zrobione kamerą na podczerwień - ciepło rozchodzi się inaczej niż to sobie wyobrażasz. ![]() lysy2 pisze: dzis na parkingu przenioslem czujnik pod tablice rej. - wskazanie przez 15 min sie nie zmienilo.
Trzeba przeprowadzić korektę czujnika albo go wymienić. Prawdopodobnie kalibracja wewnętrzna jest też we wskaźniku (czujniki zawsze mają rozrzut produkcyjny) ale tego nie robiłem więc nie mogę Tobie nic polecić. Jakbym obejrzał płytkę rozebranego wskaźnika pewnie bym znalazł. Ja mam 126 i nie wiem czy są konstrukcyjnie identyczne. |
Autor: | szeryf [ pn gru 17, 2007 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Prawdopodobnie kalibracja wewnętrzna jest też we wskaźniku (czujniki zawsze mają rozrzut produkcyjny) ale tego nie robiłem więc nie mogę Tobie nic polecić. Jakbym obejrzał płytkę rozebranego wskaźnika pewnie bym znalazł. Ja mam 126 i nie wiem czy są konstrukcyjnie identyczne.
Wlasnie ogladam termometr od 124 i niestety nie ma zadnego elementu regulacyjnego. |
Autor: | AndyS [ pn gru 17, 2007 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: Wlasnie ogladam termometr od 124 i niestety nie ma zadnego elementu regulacyjnego.
No cóż, jeżeli się nie mylisz oznacza to że firma dopuszcza pewną tolerancje wskazań i ewentualne błędy. Myślę że aby wskazania spełniły swoją ostrzegawczą rolę w okolicach zera stopni tolerancja powinna być ustawiona na zaniżanie a nie zawyżanie temperatury. Ale logika nie zawsze idzie w parze z rzeczywistością.... ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn gru 17, 2007 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
Ten termometr z racji zastosowanego elementu pomiarowego ma z zasady błąd z 5% +/- 3 stopnie. Na moje oko ![]() Dlatego, ja wybebeszyłem mój pokazujący w F i zrobiłem (właśnie kończę) termometr z czujnikiem cyfrowym dallasa DS18B20. Ładne czerwone LED ściemniane automatycznie. |
Autor: | TReneR [ pn gru 17, 2007 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
Niekoniecznie musza miec taki rozrzut - wystarczy fabrycznie kalibrowac czujniki (drogo ale przy tak malej produkcji nie ma z tym problemu). |
Autor: | ukaniu [ pn gru 17, 2007 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
No tak, jeśli czujnik jest fabrycznie kalibrowany, szlifowany to OK, jednak termistory nie są zbyt liniowe co więcej, nieliniowość nie jest idealnie powtarzalna w zależnośći od partii. W przypadku samochodów najważniejsze jest wskazanie w okolicach 0 i dla takiego trzeba by było go wykalibrować i spełni swoje zadanie w 100% |
Autor: | TReneR [ pn gru 17, 2007 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
Mozemy tylko gdybac :-D |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |