MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 16, 2007 7:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Szczotkotrzymacz nazwa sugeruje goscia który sprząta.Bez żartów do sedna.Posiadam mietka jak w podpisie,chcę zamówic internetem szczotkotrzymacz alternatora i pytanie czy wszystkie alernatory w W124 mają takie same szczotkotrzymacze i regulatory napiecia?Jezeli nie to jak się kapnąc ilu amperowy alternator jest w moim mietku.Za cholere nie mogę znalezc opisu na alternatorze,w Vin-nie chyba tego nie ma,chociaz kto wie?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 8:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
podjedz do jakiejs hurtowni albo sklepu samochodowego... niekoniecznie takie pierdoły musisz kupywać przez net... kompletny szczotkotrzymacz kupiłem chyba w hurtowni za około 20zł... oryginalny bosha 80zł... kupiłem podróbę i mimo zaleceń sprzedawcy że trzeba jeszcze komutator ( to po czym sczotki jeżdżą) wymienić olałem go... i jeździłem aż przyszedł czas zmiany auta... a szcztkotrzymacz dalej chodzi... pomimo innych zaleceń sprzedawcy... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a ile amperowy alternator masz zobacz w danych na stronie... trzeba tylko wejsc na strone a nie od razu na forum i poczytac zanim sie zacznie pytać... tam wszystko czarno na białym...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Chuck Norris pisze:
podjedz do jakiejs hurtowni albo sklepu samochodowego... niekoniecznie takie pierdoły musisz kupywać przez net... kompletny szczotkotrzymacz kupiłem chyba w hurtowni za około 20zł... oryginalny bosha 80zł... kupiłem podróbę i mimo zaleceń sprzedawcy że trzeba jeszcze komutator ( to po czym sczotki jeżdżą) wymienić olałem go... i jeździłem aż przyszedł czas zmiany auta... a szcztkotrzymacz dalej chodzi... pomimo innych zaleceń sprzedawcy... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a ile amperowy alternator masz zobacz w danych na stronie... trzeba tylko wejsc na strone a nie od razu na forum i poczytac zanim sie zacznie pytać... tam wszystko czarno na białym...

Dzięki za rade moze w texasie w sklepie mają takie informację ale w Hiszpanii nie jest juz tak fajnie z doborem czesci do mietka.Jak bym nie miał takiej potrzeby to bym nie pytał na forum.Musze wiedziec jak to jest z tym problemem bo sklepy internetowe podają sprzeczne informacje

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Szczotkotrzymacz jest zintegrowany razem z regulatorem napięcia alternatora. Jak sama nazwa wskazuje nie dobiera się go wg. wartości prądu tylko napięcia. Sklepy oferują regulatory o kilku napięciach np. 14V, 14,2V, 14,5V. Jeśli masz sprawny regulator można dokupić i wymienić same szczotki.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 6:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Mirmur pisze:
Szczotkotrzymacz jest zintegrowany razem z regulatorem napięcia alternatora. Jak sama nazwa wskazuje nie dobiera się go wg. wartości prądu tylko napięcia. Sklepy oferują regulatory o kilku napięciach np. 14V, 14,2V, 14,5V. Jeśli masz sprawny regulator można dokupić i wymienić same szczotki.
Pozdrawiam.

Wolalbym caly szczotkotrzymacz bo przy duzym obciążeniu prądowym napiecie ładowania spada ponizej 12.8V.Chodzi mi o to czy szczotkotrzymacze pasują do wszystkich rodzjów alterernatorów w w 124 czy tez dobiera się je do konkretnego modelu silnika pomijając fakt wyboru napiecia ladowania.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 9:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A po czym można dojsc jaki regulator powinien być w aucie, bo u siebie musze wymienić, ponieważ alternator daje za mało pradu, tzn. jak włącze wentylator, oraz podgrzewanie obydwu foteli, lampki od podgrzewania mrugają, jak coś wyłącze to jakoś daje rady

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 10:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
może ten się nada

link

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 11:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Waldi pisze:
Wolalbym caly szczotkotrzymacz bo przy duzym obciążeniu prądowym napiecie ładowania spada ponizej 12.8V.Chodzi mi o to czy szczotkotrzymacze pasują do wszystkich rodzjów alterernatorów w w 124 czy tez dobiera się je do konkretnego modelu silnika pomijając fakt wyboru napiecia ladowania.


Chyba masz na myśli cały regulator i nazywasz go szczotkotrzymaczem. W W124 nie występuje coś, co nazywasz szczotkotrzymacze regulatora alternatora jako osobny element. Szczotki są zamocowane w obudowie regulatora. Regulator dobiera się wg. wartości max. napięcia ładowania jakie chcemy uzyskać a nie modelu silnika. Zwykle napięcie max. ładowania jest podane na obudowie regulatora. Podane przez Ciebie 12,8V to zbyt mało, ale nie wiem w jaki sposób dokonałeś tego pomiaru. Trzeba mieć trochę wiedzy w tym temacie i używać również amperomierza, bo nie jest to tak proste jak np. sprawdzenie napięcia baterii. Na dobre ładowanie ma wpływ kilka czynników. Przykładowe zdjęcie regulatora podobnego do stosowanych w W124. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1197884317_R.jpg i drugi podobny regulator gdzie widać podane napięcie ładowania - 14V http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 984_RE.jpg
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 11:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Jak już masz zamiar robić coś z alternatorem, to radził bym jednak rozebrać go, sprawdzić jakie są łożyska i w razie czego wymienić - lub chociaż przesmarować jeśli uważasz, że są dobre.

Jeżeli komutator (pierścienie ślizgowe - jak zwał tak zwał) będą wydarte, zanieczyszczone bądź przypalone itp. itd... To nawet nowe szczotki i regulator mu nie pomogą. Wymujesz wirnik alternatora, wkładasz do wkrętarki wkrętarke wkręcasz w imadło, włączasz i delikatnie czyścisz papierkiem ślizgi, oczywiście nie za grubym... Pierścienie z czasem się wydzierają, jeżeli są już zużyte to samo przez sie mówi, że ładowania nie będzie wcale bądź będzie słabe.

Regulatory różnią się jedynie napięciem ładowania. Prąd zależy od alternatora. Jeżeli masz 12.8 to prawie jakby go wcale nie było... Odpal silnik i na wolnych obrotach przyłóż woltomierz do klem akumulatora. Powinieneś mieć w granicach 14-14.4V - Jeżeli nie osiąga nawet 14 to nie jest dobrze i warto go przejrzeć. Przy włączonych światłach ładowanie nie powinno spadać poniżej poziomu 13.8V. A co do amperomierza.... Powiedz mi kolego, od kiedy ładowanie mierzy się amperomierzem?? Wiesz ile boczników musiałby mieć taki amperomierz, żeby mógł Ci wskazać prąd rzędu 60A? Nie upieram sie, że nie da się tego zrobić - tylko że ładowania nie mierzy się w ten sposób.

Aha jeszcze jedno. Regulator napięcia jest razem ze szczotkami, możesz wymienić same szczotki - żaden problem. Ale przy tak niskiej cenie warto zainwestować w całość. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 12:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
DJ_Mouse pisze:
A co do amperomierza.... Powiedz mi kolego, od kiedy ładowanie mierzy się amperomierzem?? Wiesz ile boczników musiałby mieć taki amperomierz, żeby mógł Ci wskazać prąd rzędu 60A? Nie upieram sie, że nie da się tego zrobić - tylko że ładowania nie mierzy się w ten sposób.

Przy pomiarach ładowania w samochodach zawsze posługuję się również amperomierzem i w ten sposób wychwytuję nieprawidłowości. Co do miernika to powiem tylko tyle że jest z lat siedemdziesiątych, jest mniejszy od paczki papierosów, polskiej produkcji, nie ma zewnętrznych boczników i nie parzy podczas pomiarów. Pytasz od kiedy stosuje się amperomierz? Odkąd wynaleziono akumulator. Zgodzę się z Tobą, że przy większości pomiarów wystarczy dziś woltomierz ze względu na elektroniczne regulatory napięć i alternatory, ale w instalacjach samochodowych nie zawsze jest wszystko tak proste i oczywiste jak byśmy chcieli.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 12:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Amperomierz cegowy i mozesz sobie mierzyc nawet prad rozrusznika :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 8:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ludzie czy ktos czyta wogóle co piszę.Może wytłumacze inaczej.Mercedesy W 124 wyposażone są w alternatory o mocy od 50 do 90A.Pytanie czy bez wzgledu na moc alternatora szcotkotrzymacze sa takie same?Uprzedze fachowe porady zdaje sobie sprawe z roznic w ladowaniu poszczególnymi napieciami wiem jaka jest róznica pomiedzy Voltem i Amperem potrafię się poslugiwac miernikami i wiem ze szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem napiecia,wiem rowniez ze trzeba by sprawdzic bieznię po ktorej pracują szczotki.Pakuje sie do Polski czas mnie goni i musze wiedziec jak to jest z tym problemem.Nie mogę sobie pozwolic teraz na rozbieranie alternatora bo istnieje ryzyko ze wcale nie wyjadę.Proste pytanie prosta odpowiedz czy w 50A alternatorze czy tez 90 A sa takie same szczotkotrzymacze?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 1:07 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Odpowiedź jest również prosta: alternatory w tym typie były od kilku producentów, a również w obrębie jdnego producenta można było spotkać kilka wykonań. (np. Bosch produkował alternatory, w których były szczotkotrzymacze ze szczotkami zamontowanymi " na wprost" oraz pod kątem prostym. Życzę miłęgo dobierania.

Waldi pisze:
Proste pytanie prosta odpowiedz czy w 50A alternatorze czy tez 90 A sa takie same szczotkotrzymacze?


Jak alternatory są tego samego typu i producenta - to tak.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 6:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Gerri pisze:
Jak alternatory są tego samego typu i producenta - to tak.

Dzieki Ci Gerri na taką odpowiedż dlugo czekałem.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl