MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

temperatura w układzie chłodzenia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30625
Strona 1 z 1

Autor:  kozi [ śr gru 19, 2007 12:42 pm ]
Tytuł:  temperatura w układzie chłodzenia

Witam moje pytanie brzmi: Jaka powinna być temperatura płynu chłodzącego w silniku 2,2 benzyna rok 94 w124, gdyż wskaźnik pokazuje ok.60 stopni.Czy to normalne czy moze to wina ciagle otwartego termostatu, a może coś innego?
Z gory dzięki za odp.

Autor:  ukaniu [ śr gru 19, 2007 2:09 pm ]
Tytuł: 

Jeśli wskaźnik jest sprawny to masz uszkodzony termostat.
Wskazówka zwykle powinna leżeć na górnym brzuszku 8 od 80.

Autor:  Chuck Norris [ śr gru 19, 2007 10:38 pm ]
Tytuł: 

ja tez mam około 60-70 stopni ale w dieslu i wiem ze cos jest nie tak... albo w liczniku ktoś "rył" albo termostat do wymiany... innej opcji praktycznie w 124 nie ma

Autor:  Prezeslaw [ czw gru 20, 2007 12:59 am ]
Tytuł: 

Temperatura na wskaźniku powinna być nieco ponad 80. U mnie tez pokazywało za mało. Okazało się, że wtyczka przy samym czujniku temperatury miała słaby styk. To była dosyć optymistyczna wersja (naprawa na pół minuty).

Autor:  BrunoGiamatti [ czw gru 20, 2007 9:55 am ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Temperatura na wskaźniku powinna być nieco ponad 80.

hmm a co daje roznica w termostatach? bo ostatnio ogladalem termostaty i przykladowo do w123 240d widzialem otwierajace sie przy 90 i przy 80. Ma to jakis wplyw na ... coś :P??
W beczce praktycznie nie przekraczała mi nigdy 80 ale za to w 300ce 24v mam ciagle ponad 80 tak ok 90 ....

Autor:  Marcin S [ czw gru 20, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

Są rożne temp otwarcia termostatu, np do poloneza w sklepie leży 4rodzaje ;)
np w gorący klimat, lato wkałada sie się chłodniejsze, na zime i z LPG te gorące i tyle.
temp dla Pb powinna wynosić 82*C , i wskazówka opiera się na 80 tak jak juz opisano

temp 60*C, klasyczne zatrzaśnięcie się termostatu w pozycji otwartej, i do tylu się silniki w MB dają rozgrzać gdy nie ma / uszkodzony jest termostat . Pomijam korki i upalne lato.

Jest jeszcze opcja 2 : uszkodzony czujnik temp dający info na zegary, łatwo mu zmienić charakterystykę poprzez polanie rozgrzanego czujnika zimną wodą, i wtedy pokazuje zaniżone wartości - stary sposób na sprzedanie MB gdy się silnik gotuje/ zapchana chłodnica, pompa wody pada itp/
Nowy czujnik ok 30zł, oczywiście zamiennik (ale jest ok) , lub używka z oryginału ;)

Autor:  Prezeslaw [ pt gru 21, 2007 12:02 am ]
Tytuł: 

Ja akurat siedzę w klimatach typu 190. O ile pamiętam przy poj. 2.0 w benzynie temp otwarcia to 87*C, a w dieslu to 85. Niby mała różnica, ale jednak musi coś znaczyć, skoro nie zastosowali dwóch takich samych termostatów o temp. otwarcia np. 86. Zresztą, co tu dyskutować. Wstawić termostat o parametrach zgodnych z zalecanymi i tyle.

Przez pewien czas jeździłem bez termostatu. Auto rozgrzewało się do czegoś między 50, a 60*. Niby jeździło dobrze, ale zimy nie chciałbym w ten sposób przywitać.

Autor:  MarcinJUNAK [ pt gru 21, 2007 12:44 pm ]
Tytuł: 

witam wszystkich
u mnie w c124 jest troche denerwujaca mnie sytuacja
do temp 80st i troche ponad wskazówka temp zachowuje sie spokojnie tzn nie ma zadnych skoków czy czegos takiego ale jak stane w korku i temp troche wzrosnie czyli np do nast kreski za 80 wskazówka zaczyna wariowac, raz skacze na 120 i znów na pol 80tki albo stoi krótki czas na 90 albo jeszcze faluje sobie miedzy 80 a nast kreską, jak jade w trasie temp spada i znów jest lekko ponad 80 ale czasem musze stuknąc reką w szybę od zegarów zbey opadła bo sama nie chce ale tylko czasami

wiem ze musze wymienic visco bo na goracym silniku spokojnie zatrzymuje wentylator reką, juz kupiłem i lezy w bagazniku ale musze czekac na dogodny moment czyli chwile czasu

czy to mozliwe ze czujnik jakos szwankuje wskazujac powyzej np 90 stopni płynu czy szukac rozwiazania u elektryka zeby pomierzył czy wszystko ok z przpływem prądu na zegary?
dzieki za odp pozdrawiam

Autor:  szeryf [ pt gru 21, 2007 8:54 pm ]
Tytuł: 

124 diesel wolnossacy 87'C
124 diesel turbo 85'C

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/