MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
temperatura w układzie chłodzenia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30625 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kozi [ śr gru 19, 2007 12:42 pm ] |
Tytuł: | temperatura w układzie chłodzenia |
Witam moje pytanie brzmi: Jaka powinna być temperatura płynu chłodzącego w silniku 2,2 benzyna rok 94 w124, gdyż wskaźnik pokazuje ok.60 stopni.Czy to normalne czy moze to wina ciagle otwartego termostatu, a może coś innego? Z gory dzięki za odp. |
Autor: | ukaniu [ śr gru 19, 2007 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli wskaźnik jest sprawny to masz uszkodzony termostat. Wskazówka zwykle powinna leżeć na górnym brzuszku 8 od 80. |
Autor: | Chuck Norris [ śr gru 19, 2007 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
ja tez mam około 60-70 stopni ale w dieslu i wiem ze cos jest nie tak... albo w liczniku ktoś "rył" albo termostat do wymiany... innej opcji praktycznie w 124 nie ma |
Autor: | Prezeslaw [ czw gru 20, 2007 12:59 am ] |
Tytuł: | |
Temperatura na wskaźniku powinna być nieco ponad 80. U mnie tez pokazywało za mało. Okazało się, że wtyczka przy samym czujniku temperatury miała słaby styk. To była dosyć optymistyczna wersja (naprawa na pół minuty). |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw gru 20, 2007 9:55 am ] |
Tytuł: | |
Prezeslaw pisze: Temperatura na wskaźniku powinna być nieco ponad 80.
hmm a co daje roznica w termostatach? bo ostatnio ogladalem termostaty i przykladowo do w123 240d widzialem otwierajace sie przy 90 i przy 80. Ma to jakis wplyw na ... coś ![]() W beczce praktycznie nie przekraczała mi nigdy 80 ale za to w 300ce 24v mam ciagle ponad 80 tak ok 90 .... |
Autor: | Marcin S [ czw gru 20, 2007 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
Są rożne temp otwarcia termostatu, np do poloneza w sklepie leży 4rodzaje ![]() np w gorący klimat, lato wkałada sie się chłodniejsze, na zime i z LPG te gorące i tyle. temp dla Pb powinna wynosić 82*C , i wskazówka opiera się na 80 tak jak juz opisano temp 60*C, klasyczne zatrzaśnięcie się termostatu w pozycji otwartej, i do tylu się silniki w MB dają rozgrzać gdy nie ma / uszkodzony jest termostat . Pomijam korki i upalne lato. Jest jeszcze opcja 2 : uszkodzony czujnik temp dający info na zegary, łatwo mu zmienić charakterystykę poprzez polanie rozgrzanego czujnika zimną wodą, i wtedy pokazuje zaniżone wartości - stary sposób na sprzedanie MB gdy się silnik gotuje/ zapchana chłodnica, pompa wody pada itp/ Nowy czujnik ok 30zł, oczywiście zamiennik (ale jest ok) , lub używka z oryginału ![]() |
Autor: | Prezeslaw [ pt gru 21, 2007 12:02 am ] |
Tytuł: | |
Ja akurat siedzę w klimatach typu 190. O ile pamiętam przy poj. 2.0 w benzynie temp otwarcia to 87*C, a w dieslu to 85. Niby mała różnica, ale jednak musi coś znaczyć, skoro nie zastosowali dwóch takich samych termostatów o temp. otwarcia np. 86. Zresztą, co tu dyskutować. Wstawić termostat o parametrach zgodnych z zalecanymi i tyle. Przez pewien czas jeździłem bez termostatu. Auto rozgrzewało się do czegoś między 50, a 60*. Niby jeździło dobrze, ale zimy nie chciałbym w ten sposób przywitać. |
Autor: | MarcinJUNAK [ pt gru 21, 2007 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
witam wszystkich u mnie w c124 jest troche denerwujaca mnie sytuacja do temp 80st i troche ponad wskazówka temp zachowuje sie spokojnie tzn nie ma zadnych skoków czy czegos takiego ale jak stane w korku i temp troche wzrosnie czyli np do nast kreski za 80 wskazówka zaczyna wariowac, raz skacze na 120 i znów na pol 80tki albo stoi krótki czas na 90 albo jeszcze faluje sobie miedzy 80 a nast kreską, jak jade w trasie temp spada i znów jest lekko ponad 80 ale czasem musze stuknąc reką w szybę od zegarów zbey opadła bo sama nie chce ale tylko czasami wiem ze musze wymienic visco bo na goracym silniku spokojnie zatrzymuje wentylator reką, juz kupiłem i lezy w bagazniku ale musze czekac na dogodny moment czyli chwile czasu czy to mozliwe ze czujnik jakos szwankuje wskazujac powyzej np 90 stopni płynu czy szukac rozwiazania u elektryka zeby pomierzył czy wszystko ok z przpływem prądu na zegary? dzieki za odp pozdrawiam |
Autor: | szeryf [ pt gru 21, 2007 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
124 diesel wolnossacy 87'C 124 diesel turbo 85'C |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |