MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak ustawić zapłon w M 103
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30704
Strona 1 z 2

Autor:  rzepen [ ndz gru 23, 2007 6:46 pm ]
Tytuł:  Jak ustawić zapłon w M 103

Przejżałem całe forum to i inne dotyczące Mercedesa. Nigdzie jednak nie mogę dokopać się informacji jak ustawić zapłon w silniku M 103 albo chociaż szybko sprawdzić poprawność ustawienia. Miałem wystrzał na LPG. Wykluczyłem spadanie gum, co już wielokrotnie przerabiałemoraz wygiecie klapy lub skrzywienie łapy. Samochód nie chce zapalić. Czasami tylko trochę załapuje a potem tak jakby lekko strzelał. Chcę się upewnić, czy mi sie zapłon nie przestawił. Jak można tego dokonać ? Czy jest możliwe aby zapłon przestawił się od wybuchu ? Gdybym wykluczył zapłon to chyba pozostałby jedynie rozrząd. Ale czy to możliwe aby przestawił się od wybuchu. Chcę dodać, że po wykręceniu świec są one zalane, czyli paliwo dochodzi. Iskra na świecy też jest ale nie wiem czy w dobrym momencie. Chciałbym to sprawdzić. Chcę jeszcze dodać, że z tą iskrą trochę dziwnie się dzieje. Otóż na początku kręcenia jest a jak kręcę dalej to po kilku sekundach ginie. Póżniej znowu po wyłączeniu i włączeniu zapłonu jest.
Bardzo proszę o pomoc.

Autor:  Gerri [ ndz gru 23, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

Zapłonu w M103 się nie ustawia. Jego wartość jest konstrukcyjnie zaprogramowana w module zapłonowym, a w niewielkim stopniu można ją zmieniać poprzez ustawienia "gwiazdki"

Odkręć kopułkę i zobacz, czy nie oberwało się mocowanie palca do wałka rozrządu. Wszystko na to wskazuje.

Autor:  rzepen [ ndz gru 23, 2007 7:08 pm ]
Tytuł: 

A gdzie dokładnie jest ten palec ? Nigdy nie widziałem go choć wymieniałem przewody. Czy to jest gdzieś właśnie pod tą płytką przy silniku gdzie wychodzą przewody WN na cylindry ?

Autor:  Marcin S [ ndz gru 23, 2007 7:18 pm ]
Tytuł: 

Jak sprawdzisz to co napisał Gerri, i nic nie znajdziesz, to pozostaj Ci jeszcze podmienić cewke zapłonową i zobaczyć jak będzie. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> do palca, żeby się dostać, musisz zdjąć osłone przewodów zapłonowych. Następnie imbusem odkręcić sruby, z czego jedna jest od dołu i jest do niej dostep po ustawieniy śmigła wentylatora w pozycji największego otworu pomiędzy łopatami, zaraz nad/albo pod paskiem wielorowkowym
Wystarczy potem zdjąc całość w przód samochodu, i masz kopółke wraz z przewodami zapłonowymi w reku, a palec przykręcony na 3 imbusy do wałka <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Obrazek

Autor:  rzepen [ ndz gru 23, 2007 8:07 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję narazie. Idę grzebać <br>Dodano po 20 minutach.:<br> Gerri - jesteś wielki !!!! Palec rozdzielacza się up .......ił. Tylko dlaczego ? Swoją drogą to jakbym tego helmuta spotkał co wymyślił tę trzecią śróbkę to bym go na spacer do lasu wziął ( na lince holowniczej ). Jeszcze raz dzięki. Teraz będę spokojniejszy bo wiem co jest. A z wyjazdu na święta i tak nici.

Wesołych Świąt

Pozdrawiam <br>Dodano po 16 minutach.:<br> Podpowiedzcie mi tylko jeszcze jak wyjąć ( wygrzebać ) ten pierścień co został w środku. Ani drgnie.

Autor:  Marcin S [ ndz gru 23, 2007 8:40 pm ]
Tytuł: 

Co chcesz? odpowiedni imbus i nie ma najmniejszego problemu ;)

Musisz sie przyzwyczaić że czasami trzeba dorabiać odpowiednie klucze/ściągacze do jednego konkretnego podzespołu [zlosnik]

Autor:  rzepen [ ndz gru 23, 2007 9:06 pm ]
Tytuł: 

To nie chodzi o imbus. Otóż dokładnie urwała się ta mosiężna podstawa palca a w środku została tulejka. Odkręciłem imbusem ale tej tulejki nie mogę wydobyć. Wygląda to tak:

Obrazek

Właśnie ta część której nie ma została w silniku. Wydaje mi się, że ta tulejka ma jakiś gwint który jest większy od gwintu śruby mocującej podstawę do wałka rozrządu. Może służy on w celu właśnie zastosowania jakiegoś ściągacza. Nie mogę jednak dopasować żadnej śruby do tego gwintu. Czyżby jakiś nietypowy ? Ta urwana tulejka jest tak wpasowana, że nie da rady jej w żaden sposób wygrzebać. Może ktoś wie jaki gwint jest w środku tej tulejki. Z pewnością jak kupię nową podstawę to sprawa się rozwiąże.

Pozdrawiam <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Obrazek

Obrazek

Autor:  zegarek [ ndz gru 23, 2007 10:49 pm ]
Tytuł: 

Ułamał się element nr 5 ze zdjęcia. Jak wykrecisz śrube nr 8, to wyciągniesz tuleje. Element nr 5 nie posiada gwintu.

Opukaj i wyjdzie.

Autor:  rzepen [ ndz gru 23, 2007 11:58 pm ]
Tytuł: 

Już odkręciłem tę śrubę wcześniej. Jest mocno spasowane, nawet nie drgnie. Będę próbował dalej po świętach. O efektach napiszę.

Autor:  roadrunner [ pn gru 24, 2007 12:51 am ]
Tytuł: 

U mnie wyszlo normalnie szczypcami do zejgerow ale wyjmowalem juz raz kawalkiem twardego drutu zagietym i w nigo lekko mlotkiem pukalem. To nie jest tam pasowane ciasno jedune co moze to trzymac to rdza a w tym miejscu raczej jej nie powinno byc.

BTW to dosc typowa usterka M103

Autor:  rzepen [ pn gru 24, 2007 12:16 pm ]
Tytuł: 

Mógłbyś roadrunner napisać, czy ta tulejka co została w silniku jest na jakimś wpuście ? Czy jest jakiś rowek aby potem można było właściwie ustawić palec ? Może też ta informacja być pomocna przy "wydłubywaniu".
Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ pn gru 24, 2007 4:25 pm ]
Tytuł: 

jest tam kolek ustalajacy

Autor:  rzepen [ pt gru 28, 2007 1:18 am ]
Tytuł: 

Na przyszłość jako pomoc forumowiczom mogacym mieć podobną co moja usterkę podpowiem, że w silniku M 103 są dwa rodzaje podstawy palca rozdzielacza. Mosiężna w ASO - 63 PLN, aluminiowa w ASO - 102 PLN.
Kołek ustalający jest na końcu otworu w wałku rozrządu, natomiast w podstawie jest w jej tylnej części rowek w który ten kołek wchodzi. Także przy ewentualnym wydłubywaniu urwanej tulejki nie można jej obracać ponieważ można ściąć kołek.

Pozdrawiam

Autor:  stanleym126 [ ndz gru 30, 2007 11:13 am ]
Tytuł: 

Mnie również kiedyś tak sobie urwał sie wspornik palca i jak słyszałem od starego silnikowca to typowa przypadłość w tym silniku,nawet znalazł w rupieciach tą urwaną część razem z palcem.Zaraz załatwiłem sobie na szrocie taki uchwyt od W140 600 sel tylko musiałem wyfrezować kanałek ustalający w innym miejscu,bowiem zapłon nie byl by na 1 cylindrze.
Ta część to odlew o cienkich ściankach w miejscu gdzie sie urywa.

Autor:  zegarek [ ndz gru 30, 2007 4:03 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
załatwiłem sobie na szrocie taki uchwyt od W140 600 sel


To W140 600 SEL (m120) miał palcowy rozdzielacz zapłonu? :O

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/