MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Chyba padlo grzanie swiec
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30736
Strona 1 z 1

Autor:  Huzar [ śr gru 26, 2007 6:05 pm ]
Tytuł:  Chyba padlo grzanie swiec

Witam,

Przedwczoraj gdy chcialem odpalic moje 300D nie zapalila sie kontrolka grzania swiec. Myslalem ze sie kolejna kontrolka spalila wiec poczekalem 10 sekund i odpalilem. Silnik ruszyl bardzo twardo, wydawalo sie jakby mial w kazdej chwili zgasnac, walka trwala z 10 sekund az zaczal pracowac w miare rowno. Dzisiaj mialem podobnie, brak kontrolki, twardy start i walka o stabilnosc. Gdy silnik pracuje kontrolka sie juz nie zapala choc zarowka jest sprawna, co dzis sprawdzilem. Gdy silnik jest rozgrzany to moge go odpalic wlasciwie bez grzania swiec.
A teraz troche historii. Latem wszystko bylo cacy. Gdy zrobilo sie chlodno silnik zawsze odpalal nieco nierowno, wygladalo to tak jakby nie palil na wszystkich cylindrach. Pozniej gdy toczylem sie bez gazu to bylo slychac takie 'falowanie', ktore ustepowalo jak dodalem gazu, ale buda nie trzeslo tylko jakaby lekko bujalo. Czy mogla to byc jakas niesprawna swieca mimo, ze kontrolka dzialala? Innym powodem tego uszkodzenia moglo byc to, ze kilka dni przed wykryciem awarii grzania zabraklo mi paliwa :oops: :oops: (nie wiedzialem ze czujnik rezerwy w baku jest niesprawny i nie zapala dzialajacej kontrolki). Ponowne odpalenie wymagalo nieco krecenia i nierownej pracy, co moglo cos uszkodzic. A wy jak to widzicie?

I co sie moglo zepsuc? Swiece do wymiany? Na jakie?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw gru 27, 2007 12:02 am ]
Tytuł: 

ale świece grzeja?? sprawdziłeś?? hmm w takich temperaturach to diesle lubia dziwnie palić (ojj wspomneinia po 240D :D)
Sprawdź najpierw czy ci grzeja te świece ... bo tak to można gdybać ..
Huzar pisze:
Ponowne odpalenie wymagalo nieco krecenia i nierownej pracy, co moglo cos uszkodzic

hmm mogło zapowietrzyć ale .. czy uszkodzić??

Autor:  Huzar [ czw gru 27, 2007 12:31 am ]
Tytuł: 

Sprawdzac nie sprawdzalem ale mozna zalozyc ze cos dziala bo po tych kilku sekundach czekania, gdzie to niby trwa grzanie swiec, samochod odpala na dotyk, ale bardzo nierowno, dlawi sie, przygasa itp. Bez grzania swiec nawet powyzej zera trzeba na pewno krecic dluzej. Nigdy bez grzania nie odpalilem, ale pare razy zdarzylo sie ze zapomnialem i krecilem go dluzej niz teraz i nie zaskakiwal.

Autor:  BrunoGiamatti [ czw gru 27, 2007 12:54 am ]
Tytuł: 

hmm mi tam beczka nawet bez grzania paliła na dotyk (bez zadnego krecenia .. ) ...
a to ze nierowno chodzila na starcie przez patre sekund bylo dla niej normą

Autor:  Huzar [ pt gru 28, 2007 6:29 pm ]
Tytuł: 

Dzis postanowilem nieco dokladniej przyjrzec sie grzaniu. Omomierzem sprawdzilem swiece ale wynika, ze wszystkie sa sprawne (chyba, ze cos mi umknelo) Otworzylem przekaznik by sprawdzic bezpiecznik, dotknalem blaszki i pekla. Ale to nie byla przyczyna awarii, bo samochod bez tej blaszki nie chcial w ogole odpalic, mimo dlugiego krecenia. Zwarlem styki i odpalil tak samo jak wczesniej, wiec to nie ta blaszka, po prostu zerwalem dzialajaca. Nowa w ASO (gdzie mozna szukac takiej blaszki w piatek o 17:40? ) 18 zl, ale nie bylo na stanie.

Czy 300D powinien w temperaturach lekko ponizej zera odpalic bez swiec? W ASO powiedziano mi, ze 200D mozna bez wiekszego problemu, 250D juz jest trudno a na 300D moze zabraknac akumulatora.

Jutro zabawa z żarówka i akumulatorem.

Autor:  TOMEX [ pt gru 28, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

witam
Jezeli lampka od grzania nie zapala sie wcale i po przekreceniu kluczyka i podczas jazdy to usterką moze byc, zwarcie jednej lub kilku swiec zarowych, przerwa w odwodzie, uszkodzony przekaznik, ja bym stawiał na ten przekaznik.

ksiązka "sam naprawiam" mówi jeszcze ze gdy odłączymy tą drugą wtyczke w przekazniku ( nie tą od swiec) i połączymy tulejki wtycznki 1 i 3 przewodem próbnym i jesli wtedy zapali sie lampka podgrzewania to uszkodzony jest przekaznik ( przy tej probie kluczyk w stacyjce ma byc w pozycji 2)
Sprawdz jeszcze bezpieczniki w szkrzynce.

Pozdrawiam

Autor:  Huzar [ śr sty 09, 2008 8:52 pm ]
Tytuł: 

No i samochod naprawiony, komplet swiec wymieniony na Beru. Pierwsza swieca byla spalona.
Filtr powietrza tez sie zalapal na wymiane.

Przy okazji bezpiecznik przekaznika swiec zarowych w ASO 18zl a znalazlem za 1,3zl, a to taka niepozorna blaszka.

Autor:  grzechch [ ndz sty 13, 2008 6:19 pm ]
Tytuł: 

Często w DB bywa tak, że świeca gdy jest sprawdzana omomierzem lub żarówką pokazuje jakby wszystko było cacy. To pozory- świeca ma przejście a poprostu nie grzeje lub grzeje bardzo słabo co powoduje utrudnione odpalanie. Przy nierównym odpalaniu po upewnieniu sie na żarówkę, że świece są dobre i wychodzi napięcie na poszczególne świece wymontować każdą świecę i podłaczyć na krótko do akumulatora. Po kilku sekundach powinna rozgrzać sie do czerwonosci.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/