MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 03, 2008 11:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 8:25 pm
Posty: 15
Witam,
Mam pytanie,czy ktoś orientuje sie na przełożeniach mostów?
Mam zamiar wymienić most, mój kombi na automacie ma 3.46. Znalazłem most od auta z tym samym silnikiem, różnica polega na tym,że to sedan z manualną i przełożeniem mostu 3.27.
Czy różnica będzie wyczuwalna??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 1:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
różnica zawsze jest :)
choćby przełożenia...
a tak naprawde... to może być kilka km na każdym biegu... z tym że chyba im mniejsze przełożenie tym wyższa prędkośc max????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 2:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 8:25 pm
Posty: 15
Im mniejsze przełożenie tym większa max, ale na starcie traci.
To mnie najberdziej interesuje czy w takim układzie nie bedzie zamulać i jak to sie ma do przełożenia skrzyni :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 2:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
Dokładnie- bedzie miał wieksza predkosc max, ale przyspieszenie wolniejsze

Nawet sobie niewyobrazacie jakie przyspieszenie ma 123 z 3litrowym dieslem na moscie od 200D:)

_________________
MB115-300D-1976
MB123-300D-1981
MB124-200D-1986
MB124-300D-1987
MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 3:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 8:25 pm
Posty: 15
No i w ten sposób dochodzimy do sedna, tylko kwestia jak dużo straci na starcie,czy będe czuł różnicę,bo niechce spowalniać mojego rydwanu [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:21 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
F!sh pisze:

Nawet sobie niewyobrazacie jakie przyspieszenie ma 123 z 3litrowym dieslem na moscie od 200D:)


Takie duże, że ruszając z piskiem opon , po wrzuceniu dwójki koła dalej kręcą się w miejscu a cały pojazd ściąga na bok i wtedy zaczyna ruszać.
Jadąc powoli na jedynce wciskamy gaz do końca , auto jeszcze powoli sie toczy a z kół leci dym.
Efekt jak w amerykańskim krążkowniku z 8 litrami pod maska i momentem ponad 400 Nm.

Druga rzecz , że jadąc 100km\h mamy gaz w podłodze i zużycie 15 litrów albo i więcej.

Licznik kłamie o około 50%, nie pamiętam dokładnie ,ale jadąc licznikowe 100km\h, według nawigacji jechałem około 55km/h.

Na co dzień taka konfiguracja to lipa straszna, ale jak mamy jakiś złom do
pocięcia to można się powygłupiać i pośmiać z reakcji innych na 30-sto letnia beczkę paląca gumy na dwójce ,a piszczącą oponami jeszcze na 3 biegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Nawet sobie niewyobrazacie jakie przyspieszenie ma 123 z 3litrowym dieslem na moscie od 200D:)

Chyba troche przesadzacie, też miałem beczke z 3 litrowym dieslem i mostem od 2 litrowego diesla, i przyznam że na jedynce palił laczki ale po wrzuceniu dwójki nie dawał rady :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 12:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mati124 coupe pisze:
Chyba troche przesadzacie, też miałem beczke z 3 litrowym dieslem i mostem od 2 litrowego diesla, i przyznam że na jedynce palił laczki ale po wrzuceniu dwójki nie dawał rady :)



Beczka, beczce nie równa, może miałeś już lekko osłabioną tym paleniem laczka i stąd brak palenia na dwójce.

A tak poważnie opisałem swoje doświadczenie z takim autem , i nie mam powodów żeby wkręcać coś w rodzaju, że m-110 spali 7 litrów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 12:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 8:25 pm
Posty: 15
Widzę,że troszkę odeśliście panowie od tematu [oczko] . Wracając ,nadal czekam na poważne uwagi na temat [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 2:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ten temat był juz na forum wałkowany, ale w skrócie:
- przy moście o mniejszym przełożeniu NIE wzrasta prędkość maksymalna a wręcz może, paradoksalnie, spaść. Jest ona określona poprzez równowagę mocy oporów i mocy silnika. Opory ruchu - tu interesuje nas głównie aerodynamiczny - nie zależą od przełożenia mostu, ale wolniej kręcący się silnik przy danej prędkości da Ci deczko mniejszą moc, a więc obie wspomniane moce mogą zrównoważyc się nawet już przy mniejszej prędkości...
- moment na kołach spadnie w stosunku 3.46:3.27 czyli 1.06 a więc bardzo mało
- o tyle samo przekłamywać będą prędkościomierz i drogomierz (ich wskazania będą zaniżone)
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 2:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 8:25 pm
Posty: 15
Wielkie dzięki :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl