MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ogrzewanie cały czas na max już nie wiem co jest:(ZROBIONE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30890 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mercedes124_1987 [ czw sty 03, 2008 10:34 pm ] |
Tytuł: | Ogrzewanie cały czas na max już nie wiem co jest:(ZROBIONE |
Witam problem jest taki nie mogę ustawić ogrzewania na zimno, gdzieś znalazłem że przez pompkę tą elektryczna może tak sie dziać i żeby ją odpiąć i mogłem skręcić na zimne ale jak jadę t po czasie znowu puszcza cieple i nie ma już reakcji myślałem że to zaworki zmieniłem i dalej to samo wyprowadziłem już kable z wtyczki co jest za zaworkach i sprawdzałem czy nie zanika napięcie i tak jak mam w pozycji na zimno obydwa pokrętła to na środkowym bolcu jest + a na pozostałych - jak dam na ciepło to na wszystkich jest + już nie wiem co z tym zrobić czy jest jakiś czujnik uwalony? w jaki sposób mogę sprawdzić tą elektrykę?autko z 88 r panel z KLIMĄ i tutaj schemat okablowania do panela i rozpiska ![]() Y11 >> AC compressor clutch - sprzeglo sprezarki klimy V35 >> AC compressor clutch diode - 10/92 - dioda sprzegla sprezarki klimy A163>> AC compressor control module - modul sterujacy sprezarki.. B146>> AC compressor RPM sensor - czujnik obrotow/min sprezarki M63 >> AC condenser blower motor - silnik dmuchawy skraplacza ?? K129 >> AC condenser blower motor relay - przekaznik silnika dmuchawy skraplacza R61 >> AC condenser blower motor resistor - opornik slinika dmuchawy skraplacza S342>> AC condenser blower refrigerant pressure switch - przelacznik cisnieniowy czynnika chlodzacego dmuchawy skraplacza A63 >> AC control module - modul sterujacy klimy B53>> AC evaporator temperature sensor - czujnik temperatury parownika S338>> AC refrigerant dual pressure switch - przelacznik/wylacznik podwojny cisnieniowy czynnika chlodzacego S153>> AC refrigerant low pressure switch - 10/92/Cabrio09/92 - przelacznik/wylacznik niskiego cisnienia czynnika chlodzacego M7>> AC/heater blower motor - silnik dmuchawy nagrzewnicy S17 >> AC/heater blower motor switch - przelacznik/wylacznik dmuchawy nagrzewnicy Y137 >> AC/heater recirculation flap solenoid - cewka klapki recyrkulacyjnej -->pewno do obiegu zamknietego Y150 >> AC/heater valve block - 08/91 - zawor blokujacy nagrzewnicy 31 >> Battery - - minus akumulatora 30 >> Battery + - plus akumulatora A118>> Convertible top control module - siakis modul sterujacy do kabrioleta (pewnie steruje ogrzewaniem/klima przy otwartym/zamknietym dachu) A15 >> Cruise control module - modul sterujacy (podczas jazdy) X1 >> Data link connector (DLC) - gniazdo diagnostyczne A35 >> Engine control module (ECM) - modul sterujacy silnika Y40 >> Engine coolant blower coupling solenoid - if fitted - chlodzenie silnika - cewka zalaczajaca dmuchawe - jesli jest zamontowana K12 >> Engine coolant blower motor relay - przekaznik silnika dmuchawy K12 >> Engine coolant blower motor relay - 200D/TD for (A)/(CH) przekaznik silnika dmuchawy S24 >> Engine coolant blower motor temperature switch - 200D/TD/230/E/TE/CE - 08/91-09/92 przelacznik temperatury silnika dmuchawy Y36 >> Engine coolant heater regulator valve - zawor regulujacy nagrzewnicy/ogrzewania M50 >> Engine coolant pump motor - silnik pompy? B24 >> Engine coolant temperature (ECT) sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego B75 >> Engine speed (RPM) sensor - czujnik predkosci obrotowej silnika K20 >> Fuel pump relay - petrol, except 300E/TE/CE-24 - 08/91-09/92 - przekaznik pompy paliwa F >> BEZPIECZNIK R6 >> Heater blower speed resistor - opornik predkosci dmuchawy-->nagrzewnicy B34-I >> Heater output temperature sensor - LH - czujnik temperatury wyjsciowej nagrzewnicy LH? B34-II >> Heater output temperature sensor - RH czujnik temperatury wyjsciowej nagrzewnicy RH? A12 >> Idle speed control (ISC) module - diesel - modul regulacji napelnienia na biegu jalowym 15 >> Ignition switch - ignition ON - wlacznik zaplonu - zaplon wlaczony B37 >> In-car temperature sensor - czujnik temperatury wewnetrznej M51 >> In-car temperature sensor blower - czujnik temperatury wewnetrznej dmuchawy A5 >> Instrument panel - zestaw wskaznikow A11 >> Multifunction control module - 300E/TE/CE-2409/92 - wielofunkcyjny modul sterujacy B61 >> Outside air temperature sensor - zewnetrzny czujnik temperatury powietrza |
Autor: | mercedes124_1987 [ ndz maja 18, 2008 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
dodam że słynny bezpiecznik nr 7 juz sprawdzałem i go zmieniłem na nowy .Czekam na jakieś propozycje zdiagnozowania usterki bo nie idzie wysiedzieć bo tak grzeje ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz maja 18, 2008 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
Strasznie chaotycznie piszesz - z tego, co udało mi się zrozumieć to mylisz pojęcia: zawory są ZAMKNIĘTE jeżeli dostają na końcówki PEŁNE NAPIĘCIE 12V. Tak więc, skoro według Twoich pomiarów to napięcie na zaworach jest a powietrze dalej leci ciepłe - to usterki należy szukać własnie w zaworach. Pompka obiegowa nie ma tu nic do rzeczy - chyba że będzie na niej zwarcie i spali bezpiecznik. Wtedy ma prawo lecieć gorące. |
Autor: | mercedes124_1987 [ pn maja 19, 2008 11:55 am ] |
Tytuł: | |
zaworki zmieniałem na inne i dalej to samo i wiem ze jak nie maja napiecia to sa otwarte ale jak maja na srodkowym pinie plusa na bocznych mase to sie zamykaja b jak zakładam kostke to slysze pstryk że sie zamykają i powiedzmy ze nie leci cepłe ale po chwili dalej to samo wali grąc i dlatego wyprowadziłem dodatkowe kable z wtyczki na zaworach żeby wybadac czy nie zanika masa ale wydaje mi sie wszytko ok. jest jeszcze jakiś sposób sprawdzenia tego całego układu ogrzewania? |
Autor: | Gerri [ pn maja 19, 2008 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Jest akurat odwrotnie: plus na środkowym, i dwa minusy na zewnętrznych. Skoro wiesz, że przy zamkniętym zaworku ma być na nim pełne napięcie - to dlaczego tego nie sprawdzisz. W momencie, jak zaczyna walić gorące powietrze sprawdź, czy na zaworach jest 12 Volt. Takie to trudne? |
Autor: | mercedes124_1987 [ pn maja 19, 2008 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
nie nie jest to trudne i sie pyliłem bo jest tak jak piszesz plus na środkowym jutro porobię pomiary i dziekuje za wyrozumiałość |
Autor: | Gerri [ pn maja 19, 2008 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
No to masz jeszcze przyrząd serwisowy mojej konstrukcji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 22fc462d9d |
Autor: | mercedes124_1987 [ wt maja 20, 2008 9:13 am ] |
Tytuł: | |
dzieki Gerri jestem nawet tam zalogowany ale nie padłem na pomysł żeby tam szukać.Rano zrobie tester i wykonam pomiary i sie pochwale <br>Dodano po 10 godzinach. 59 minutach.:<br> miernikiem nic nie zmierzyłem bo miałem padniętą baterie ale test na żaróweczki pokazał: pokrętła w pozycji min żaróweczki świecą jedziemy samochodem silnik jeszcze nie rozgrzany po dodaniu gazu gasna tak za każdym razem silnik ma 80stopni kontrolki świeca na wolnych obrotach po dodaniu gazu też ale po zapaleniu świateł gasną po około 3 sekundach zgasze światła jest ok dmucha zimnym próbowałem zamiast świateł załączyć grzanie szyby lampki w środku awaryjne odsuwać szyby ale ta sytuacja dzieje sie jak załączę światła.chyba to nie ten bezpiecznik numer 7 bo jak on by padł to coś innego by też nie chodziło |
Autor: | paka221 [ śr maja 21, 2008 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdź kolego przekażniki i napięcie alternatora na światłach i bez świateł.bo albo masz walnięty przekaznik albo z altelnatorem cos nie tak. bo cos ci prąd kradnie. być może ktoś sobie tam łapy włożył i popier.... |
Autor: | gizmo [ czw maja 22, 2008 4:14 am ] |
Tytuł: | |
Ja jak wymienialem zarowki w podswietleniu ogrzewania, to kostka do konca nie wskoczyla, i lecialo mi gorace, zdjalem panel, docisnalem kostke, i wrocilo do normy. |
Autor: | mercedes124_1987 [ czw maja 22, 2008 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
gizmo pisze: Ja jak wymienialem zarowki w podswietleniu ogrzewania, to kostka do konca nie wskoczyla, i lecialo mi gorace, zdjalem panel, docisnalem kostke, i wrocilo do normy.
ja u siebie nie ruszałem kostek a wszystko mi działa jak należy do momentu zapalenie świateł jutro sprawdzę czy coś dodatkowo nie jest podpięte pod bezpiecznik od ogrzewania i pomierzę napięcia |
Autor: | mercedes124_1987 [ sob maja 24, 2008 8:52 am ] |
Tytuł: | |
koledzy usterka znaleziona to był mój błąd jak dokładałem klime po prostu na pin 14 w panelu dałem jeszcze raz podświetlanie a tam ma być czujnik temperatury silnika i dlatego na światłach mi otwierał zaworki. I jeszcze jedno pytanie gdzie będzie takii czujnik wkręcony bo unie go pewnie niema a chce go mieć ![]() B24 >> Engine coolant temperature (ECT) sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego przepraszam za zamieszanie i dziękuje za pomoc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |