MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Świece długo grzeją czy ciepły czy zimny silnik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30891
Strona 1 z 2

Autor:  mercedes124_1987 [ czw sty 03, 2008 10:42 pm ]
Tytuł:  Świece długo grzeją czy ciepły czy zimny silnik

witam jak w temacie świece grzeją mi cały czas tak samo długo około 20 sek. na ciepłym i na zimnym silniku jest czujnik do tego czy ma grzać krócej czy dłużej na ciepłym silniku? bo u mojego kolegi są różnice w czasach grzania na ciepłym i na zimnym silniku w silniku znalazłem 3 czujniki tylko nie wiem który od czego 2 w głowicy i jeden koło termostatu.Jak ktoś wie w czym leży problem to prosze o pomoc. Pozdrawiam

Autor:  teope [ czw sty 03, 2008 11:22 pm ]
Tytuł: 

Z tego co ja zaobserwowałem to jest tak, że w niektórych przekaźnikach jest termistor a w innych nie, jeśli jest i jest sprawny to długość grzania świec uzależniona jest od temp zewnętrznej, jeśli go nie ma to nie ma znaczenia jaka jest temperatura - zawsze będzie grzał maxymalnie w zależności od modelu 20 lub 30sek. Generalnie to jest tak, ze jak włożysz kluczyk i np po 6sekundach odpalisz motor to automatycznie moduł odłącza świece a wiec nie musisz czekać do pełnego nagrzania. Ja w swojej 124 (300D automat '87) podczas mrozów grzałem tylko wtedy gdy stała kilka godzin po za garażem i nigdy dłużej niż 6sek - zawsze palił od ręki i od razu trzymał 600obr/min.

Autor:  mercedes124_1987 [ czw sty 03, 2008 11:47 pm ]
Tytuł: 

mi ktoś zmieniał ten moduł mam nowszy z 92 roku, tam jest sama elektronika scalaki jeden duży sześcio stykowy przekaznik i tyle i własnie ten sterownik ma regulować czas grzania tylko jak? mam fot rozebranego sterownika zlokalizujesz mi ten termistor?

Autor:  teope [ pt sty 04, 2008 9:21 am ]
Tytuł: 

daj to foto

Autor:  szeryf [ pt sty 04, 2008 1:38 pm ]
Tytuł: 

Z tego co pamietam to Gerri pisal, ze kontrolka gasnie, a swiece i tak grzeja okolo 40sec nawet na zapalonym silniku. W moim aucie tak jest - widac to gdy masz zapalone swiatla, ja siece sie wylacza to od razu jasniej :)
Tak samo jest w 190D.

Autor:  Xytras [ pt sty 04, 2008 1:46 pm ]
Tytuł: 

Nie chcę zamieszania robić, ale nie jest w 124 tak, że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??

Autor:  teope [ pt sty 04, 2008 3:01 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??

dokładnie tak - taka diagnostyka, informacja, ze masz spalona swiece - pod warunkiem, ze kontrolka jest prawidlowo podpieta - bo widziałem mase kontrolek podpietych pod swiece :lol:

Autor:  TOMEX [ pt sty 04, 2008 3:38 pm ]
Tytuł: 

teope pisze:
Xytras pisze:
że w momencie uszkodzenia jednej ze świec kontrolka włącza się przy każdym zapłonie i świeci dłuższą chwilę??

dokładnie tak


a własnie ze nie, jezeli jest uszkodzona jakas swieca to lampka kontrolna nie zapala sie wcale podczas przekrecenia kluczyka w pozycje 2, natomiast zapala sie podczas jazdy na około 1 minute. Prawdą rózniez nie jest to, ze po zgasnieciu kontrolki swiece przestaja podgrzewac, bo robia to tak jak pisał Gerri i teraz Szeryf jeszcze jakas chwile.

Pozdrawiam

Autor:  teope [ pt sty 04, 2008 5:06 pm ]
Tytuł: 

TOMEX pisze:
natomiast zapala sie podczas jazdy na około 1 minute

dokładnie to miałem na mysli, źle zinterpretowałem wypowiedź Xytras

tak wogole to niewiem czy nie namieszałem z tym termistorem, on chyba był w pierwszej serii a napewno w w123, także przepraszam za zamieszanie

Autor:  Gerri [ pt sty 04, 2008 9:42 pm ]
Tytuł: 

szeryf pisze:
Z tego co pamietam to Gerri pisal, ze kontrolka gasnie, a swiece i tak grzeja okolo 40sec nawet na zapalonym silniku .


Nie jest to dokładnie to, co napisałem.
Do przekaźnika dociera m in. sygnał z rozrusznika. Jeżeli startujemy silnik, silnik ruszy, i puścimy kluczyk, to sygnał z rozrusznika ZANIKNIE na przekaźniku swiec, co spowoduje wyłączenie świec. Jeżeli ten sygnał się nie pojawi, to świece bedą grzać do momentu, aż wyłączy je przekaźnik czasowy (czyli po ok. 40 sek)
Jest jednak seria przekaźników (na różne "zimne" lub "ekologiczne"kraje) które mają podtrzymanie żarzenia po uruchomieniu silnika. Tu długość czasu jest różna.

Wracając do tematu. Na przekaźniku jest wtyczka duża i mała. Jeżeli jest wtyczka mała z czterema kabelkami, to mamy do czynienia z przekaźnikiem któRy ma termistor wewnątrz obudowy. Jeżeli małA wtyczka jest trochę większa (sześć otworków i pięć kabelków) to mamy do czynienia właśnie z nowszą wersją przekaźnika, który ma zewnętrzny termistor (osadzony zazwyczaj nad alternatorem) żeby płynie zmieniać czas świecenia kontrolki zależnie od temperatury silnika.
JEŻELI TEGO TERMISTORA NIE MA (lub jest uszkodzony) TO KONTROLKA WŁAŚNIE DŁUGO ŚWIECI

Autor:  mercedes124_1987 [ pt sty 04, 2008 10:34 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tak wygląda mój sterownik.

Obrazek
to jest ten pin o którym pisał Gerri umnie jest wolny bo mam kostke na 4 piny a teraz Pytanie co zrobić aby ten sterownik działał ok czyli z tym termistorem jaki kupić i jak go podłączyć.A jeszcze tak z Ciekawosci ten w orginale jest w alternatorze czy gdzieś na zewnątrz? i jeszcze jedno jak zapale silnik załączę światła po chwili świecą jaśniej czyli sterownik grzeje te 40 sek. jak sprawdzić ten impuls z rozrusznika? chce to doprowadzić do ładu jak to opracowała fabryka.
Pozdrawiam

P.S chciałbym foto tego termistora koło alternatora jeśli to nie problem

Autor:  Gerri [ pt sty 04, 2008 11:03 pm ]
Tytuł: 

mercedes124_1987 pisze:
z tym termistorem jaki kupić i jak go podłączyć - jest w alternatorze czy gdzieś na zewnątrz?


Napisałem: jest POWYŻEJ alternatora (w bloku) i mierzy temperaturę silnika.

mercedes124_1987 pisze:
jak sprawdzić ten impuls z rozrusznika? chce to doprowadzić do ładu jak to opracowała fabryka.


Impuls z rozrusznika pojawia się na styku "50". Najprościej sprawdzić - jak tam podasz plus, to rozrusznik zakręci. (Uwaga!! - auto musi być na "luzie"!!)
"15" to sygnał "zapłon" ze stacyjki, "LA" to kontrolka.

Autor:  mercedes124_1987 [ pt sty 04, 2008 11:26 pm ]
Tytuł: 

koło alternatora mam czujnik tzn obok termostatu i jest wkręcony w obudowe termostatu ale jest do niego kabel. To ten czujnik??? mam kiepskie foto ale widać na nim o czym pisze, jesli to nie to to prosze jednak o foto jak to wygląda i może numer części? :roll: to kupie sobie to w ASO

Obrazek

Autor:  Gerri [ sob sty 05, 2008 12:25 am ]
Tytuł: 

mercedes124_1987 pisze:
to prosze jednak o foto jak to wygląda


Jest pewna trudność: nigdy nie miałem Mercedesa [zlosnik]

Autor:  mercedes124_1987 [ sob sty 05, 2008 12:40 am ]
Tytuł: 

to pozostaje mi czekanie aż mi ktoś podeśle foto albo zagadać na mieście z posiadaczem mb w nowszej wersji z tym modułem co ja mam albo zadzwonić do aso ale nic mi nie powiedzą bo po numerze nadwozia nic nie znajdą :( czekam na foto niema zmiłuj [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/