MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 05, 2008 5:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Witam, mam problem z ogrzewaniem :).
Auto:
W126 300se '86 bez klimy, z podgrzewanymi fotelami, wymieniłem termostat, temp silnika 80-90'C.
WIN WDB1260241A284564
Problem:
W aucie podczas jazdy leci ciepłe powietrze tylko na pierwszym biegu (pokrętło), na wyższych coraz słabiej.
Jak nagrzeje auto i jestem na postoju - z zapalonym silnikiem - grzeje i to mocno nawet na 4 biegu - dopiero po parunastu minutach spada temp ale nie drastycznie (a może w ogóle nie spada :roll: ). Jak jadę to j.w. Najdziwniejsze jest to że:
Jadę i słabo grzeje, zatrzymuje się wyłączam i włączam silnik- trwa to dwie sekundy- i znowu jakiś krótki okres leci gorąc na 4 biegu by po minucie znowu ledwo ciągnąć na 1.
Na postoju jak przełączam na minimum to temp ostro spada w dół ale jak dam na max to nic się nie dzieje, dopiero wył i wł auta pomaga (restart jak w kompie :)) i znowu jest gorące.
Co zrobiłem:
Wyjąłem i przeczyściłem (zregenerowałem) obydwa regulatory - te na konsoli środkowej.
Znalazłem tu na forum patent z czujnikiem w panelu szyberdachu, jutro to sprawdzę tylko niewiem jak to rozebrać nie niszcząc panelu ;).
I jeszcze jedna sugestia: po wyjęciu schowka to po prawej jest jakiś bajerek z rurką która idzie gdzieś dalej i urwanymi dwoma kabelkami, czy to jest ta pompka do czujnika w panelu i jak ją podłączyć jak nie wiem gdzie?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 5:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
zdejm wtyczki z elektrozaworów.Powinno grzać na full.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 5:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
stanleym126 pisze:
zdejm wtyczki z elektrozaworów.Powinno grzać na full.
A gdzie one są?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Pod maską auta, zaraz obok akumulatora jest elektrozawór. Patrząc od przodu auta po prawej stronie akumulatora. Na początku, po kupnie SEC'a miałem identyczny problem, jak Ty. Padł elektrozawór. Po zdjęciu wtyczki normalnie się otwierał. Jednak już jak szło na niego zasilanie (jest stałe idzie zawsze, bo sterowanie odbywa się masą) to się nie otwierał prawidłowo. Pomagało zgasznenie i odpalenie samochodu. Też jak u Ciebie nie reagował na pokrętła jak się "przywiesił".
Problem z ogrzewaniem powrócił w tym roku, ale tym razem była to wina czujnika, co opisywałem w wątku Ogrzewanie a prędkość.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Dzięki, jutro pokombinuje.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tak mniej wiecej wygląda z góry i z boku:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 10:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
U mnie w wersji z klimą automatyczną jest tylko jeden elektrozawór
(na fotach są 2).

Ps.Na jesieni również miałem problem z ogrzewaniem.Grzało raz dobrze potem już tylko słabo,na większych obrotach prawie leciało zimne.Przelutowałem przekaźnik przepięciowy (srebrny) i usterkę jak ręką odjął.Teraz grzeje jak w piekle.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 12:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zobacz czy dziala pompka ktora pompuje plyn w obieg ogrzewania.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Już się powoli irytuje, odłączyłem tą wtyczkę z urządzenia na zdjęciu (na pewno) a dalej te cuda się robią [szalone] . Stoje - grzeje, jadę -gwałtownie się schładza, znów stanę i zresetuje auto to nagrzewa się w ciągu dwóch sekund (słownie dwóch). Czy są jeszcze jakieś zawory/elementy odcinające dopływ płynu? <br>Dodano po 55 sekundach.:<br>
roadrunner pisze:
Zobacz czy dziala pompka ktora pompuje plyn w obieg ogrzewania.

A gdzie ona jest? To nie jest zasilane z pompy wody? <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Mor pisze:
co opisywałem w wątku Ogrzewanie a prędkość.

Możesz mi powiedzieć jak ściągnąć ten panel? On jest przykręcany czy na spinkach?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Rad.ek pisze:
A gdzie ona jest? To nie jest zasilane z pompy wody?

Jest dodatkowa pompka wymuszająca obieg płynu jak dasz pokrętła grzania na max.

Rad.ek pisze:
Możesz mi powiedzieć jak ściągnąć ten panel? On jest przykręcany czy na spinkach


Jest na spinkach, delikatnie podważasz i wyjdzie w dół. Potem odpinasz różne kabelki i wąż gumowy z czujnika i masz go na wierzchu.
Po prawej stronie są takie metalowe "sprężynki" które się ściskają w momencie przesunięcia w tą stronę.
PRAWA STRONA:
Obrazek

LEWA STRONA
Obrazek


stanleym126 pisze:
U mnie w wersji z klimą automatyczną jest tylko jeden elektrozawór
(na fotach są 2).


Tak, bo w W126 mam klimę manual, tylko ogrzewanie automatyczne. W 320-tce jest też jeden zawór, bo tam mam "klimatronik".

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 10:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mor pisze:
Jest dodatkowa pompka wymuszająca obieg płynu jak dasz pokrętła grzania na max.


Nieprawda. Wystarczy przynajmniej jedno z nich przekręcić powyżej "min" przy włączonym zapłonie.
Jeżeli pompka będzie w porządku, a układ nie jest zapowietrzony, to raczej wszystko wskazuje na usterkę elektrozaworów. Spotykałem się już z sytuacją, że najprawdopodobniej niewłaściwy płyn chłodzący (może z niewielką zawartością paliwa lub oleju) powodował spęczanie elementów gumowych w zaworze, zakłócenia w poruszaniu się grzybków i tłumienie przepływu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 7:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Nieprawda. Wystarczy przynajmniej jedno z nich przekręcić powyżej "min" przy włączonym zapłonie.


No to mam coś powalone, dobrze wiedzieć...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
PROSZĘ napiszcie/pokażcie gdzie jeszcze są jakieś /zaworki/pompki/tamy na drodze ogrzewania. Przeglądałem różne fora i tematy na nich, różne zdjęcia i nic o moim problemie. Jeżeli chodzi o dodatkową pompkę to jeśli jest ona pod zbiornikiem wyrównawczym (jak w W124) to ja jej nie mam, jest tylko rurka łącząca węże zamiast niej.
Jeszcze raz: stoję - grzeje, jadę - chłodzi jakby jakiś zawór zamykał w 90%. Efekt jest cały czas taki sam czy ściągnę wtyczkę z zaworu czy nie.
HELP
P.S. dzięki za fotki

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 7:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Rad.ek pisze:
Jeżeli chodzi o dodatkową pompkę to jeśli jest ona pod zbiornikiem wyrównawczym (jak w W124) to ja jej nie mam, jest tylko rurka łącząca węże zamiast niej.


A kabelkow tam jakichs nei ma czasem ktore by wskazywaly na obecnosc tego ustrojstwa?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 9:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
O ile dobrze pamiętam, to w W126 ta pompka jest pod kratką na podszybiu w niewielkiej odległości od zaworów ogrzewania.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl