MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ogrzewanie (auto bez klimy) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30924 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Rad.ek [ sob sty 05, 2008 5:05 pm ] |
Tytuł: | Ogrzewanie (auto bez klimy) |
Witam, mam problem z ogrzewaniem ![]() Auto: W126 300se '86 bez klimy, z podgrzewanymi fotelami, wymieniłem termostat, temp silnika 80-90'C. WIN WDB1260241A284564 Problem: W aucie podczas jazdy leci ciepłe powietrze tylko na pierwszym biegu (pokrętło), na wyższych coraz słabiej. Jak nagrzeje auto i jestem na postoju - z zapalonym silnikiem - grzeje i to mocno nawet na 4 biegu - dopiero po parunastu minutach spada temp ale nie drastycznie (a może w ogóle nie spada ![]() Jadę i słabo grzeje, zatrzymuje się wyłączam i włączam silnik- trwa to dwie sekundy- i znowu jakiś krótki okres leci gorąc na 4 biegu by po minucie znowu ledwo ciągnąć na 1. Na postoju jak przełączam na minimum to temp ostro spada w dół ale jak dam na max to nic się nie dzieje, dopiero wył i wł auta pomaga (restart jak w kompie ![]() Co zrobiłem: Wyjąłem i przeczyściłem (zregenerowałem) obydwa regulatory - te na konsoli środkowej. Znalazłem tu na forum patent z czujnikiem w panelu szyberdachu, jutro to sprawdzę tylko niewiem jak to rozebrać nie niszcząc panelu ![]() I jeszcze jedna sugestia: po wyjęciu schowka to po prawej jest jakiś bajerek z rurką która idzie gdzieś dalej i urwanymi dwoma kabelkami, czy to jest ta pompka do czujnika w panelu i jak ją podłączyć jak nie wiem gdzie? |
Autor: | stanleym126 [ sob sty 05, 2008 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
zdejm wtyczki z elektrozaworów.Powinno grzać na full. |
Autor: | Rad.ek [ sob sty 05, 2008 5:33 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: zdejm wtyczki z elektrozaworów.Powinno grzać na full. A gdzie one są?
|
Autor: | Mor [ sob sty 05, 2008 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Pod maską auta, zaraz obok akumulatora jest elektrozawór. Patrząc od przodu auta po prawej stronie akumulatora. Na początku, po kupnie SEC'a miałem identyczny problem, jak Ty. Padł elektrozawór. Po zdjęciu wtyczki normalnie się otwierał. Jednak już jak szło na niego zasilanie (jest stałe idzie zawsze, bo sterowanie odbywa się masą) to się nie otwierał prawidłowo. Pomagało zgasznenie i odpalenie samochodu. Też jak u Ciebie nie reagował na pokrętła jak się "przywiesił". Problem z ogrzewaniem powrócił w tym roku, ale tym razem była to wina czujnika, co opisywałem w wątku Ogrzewanie a prędkość. |
Autor: | Rad.ek [ sob sty 05, 2008 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, jutro pokombinuje. |
Autor: | Mor [ sob sty 05, 2008 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Tak mniej wiecej wygląda z góry i z boku: ![]() ![]() ![]() |
Autor: | stanleym126 [ ndz sty 06, 2008 10:12 am ] |
Tytuł: | |
U mnie w wersji z klimą automatyczną jest tylko jeden elektrozawór (na fotach są 2). Ps.Na jesieni również miałem problem z ogrzewaniem.Grzało raz dobrze potem już tylko słabo,na większych obrotach prawie leciało zimne.Przelutowałem przekaźnik przepięciowy (srebrny) i usterkę jak ręką odjął.Teraz grzeje jak w piekle. |
Autor: | roadrunner [ ndz sty 06, 2008 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Zobacz czy dziala pompka ktora pompuje plyn w obieg ogrzewania. |
Autor: | Rad.ek [ ndz sty 06, 2008 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Już się powoli irytuje, odłączyłem tą wtyczkę z urządzenia na zdjęciu (na pewno) a dalej te cuda się robią ![]() roadrunner pisze: Zobacz czy dziala pompka ktora pompuje plyn w obieg ogrzewania. A gdzie ona jest? To nie jest zasilane z pompy wody? <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Mor pisze: co opisywałem w wątku Ogrzewanie a prędkość.
Możesz mi powiedzieć jak ściągnąć ten panel? On jest przykręcany czy na spinkach? |
Autor: | Mor [ pn sty 07, 2008 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Rad.ek pisze: A gdzie ona jest? To nie jest zasilane z pompy wody? Jest dodatkowa pompka wymuszająca obieg płynu jak dasz pokrętła grzania na max. Rad.ek pisze: Możesz mi powiedzieć jak ściągnąć ten panel? On jest przykręcany czy na spinkach Jest na spinkach, delikatnie podważasz i wyjdzie w dół. Potem odpinasz różne kabelki i wąż gumowy z czujnika i masz go na wierzchu. Po prawej stronie są takie metalowe "sprężynki" które się ściskają w momencie przesunięcia w tą stronę. PRAWA STRONA: ![]() LEWA STRONA ![]() stanleym126 pisze: U mnie w wersji z klimą automatyczną jest tylko jeden elektrozawór
(na fotach są 2). Tak, bo w W126 mam klimę manual, tylko ogrzewanie automatyczne. W 320-tce jest też jeden zawór, bo tam mam "klimatronik". |
Autor: | Gerri [ pn sty 07, 2008 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Jest dodatkowa pompka wymuszająca obieg płynu jak dasz pokrętła grzania na max.
Nieprawda. Wystarczy przynajmniej jedno z nich przekręcić powyżej "min" przy włączonym zapłonie. Jeżeli pompka będzie w porządku, a układ nie jest zapowietrzony, to raczej wszystko wskazuje na usterkę elektrozaworów. Spotykałem się już z sytuacją, że najprawdopodobniej niewłaściwy płyn chłodzący (może z niewielką zawartością paliwa lub oleju) powodował spęczanie elementów gumowych w zaworze, zakłócenia w poruszaniu się grzybków i tłumienie przepływu. |
Autor: | Mor [ wt sty 08, 2008 7:47 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Nieprawda. Wystarczy przynajmniej jedno z nich przekręcić powyżej "min" przy włączonym zapłonie.
No to mam coś powalone, dobrze wiedzieć... |
Autor: | Rad.ek [ wt sty 08, 2008 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
PROSZĘ napiszcie/pokażcie gdzie jeszcze są jakieś /zaworki/pompki/tamy na drodze ogrzewania. Przeglądałem różne fora i tematy na nich, różne zdjęcia i nic o moim problemie. Jeżeli chodzi o dodatkową pompkę to jeśli jest ona pod zbiornikiem wyrównawczym (jak w W124) to ja jej nie mam, jest tylko rurka łącząca węże zamiast niej. Jeszcze raz: stoję - grzeje, jadę - chłodzi jakby jakiś zawór zamykał w 90%. Efekt jest cały czas taki sam czy ściągnę wtyczkę z zaworu czy nie. HELP P.S. dzięki za fotki |
Autor: | roadrunner [ wt sty 08, 2008 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
Rad.ek pisze: Jeżeli chodzi o dodatkową pompkę to jeśli jest ona pod zbiornikiem wyrównawczym (jak w W124) to ja jej nie mam, jest tylko rurka łącząca węże zamiast niej.
A kabelkow tam jakichs nei ma czasem ktore by wskazywaly na obecnosc tego ustrojstwa? |
Autor: | Gerri [ wt sty 08, 2008 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
O ile dobrze pamiętam, to w W126 ta pompka jest pod kratką na podszybiu w niewielkiej odległości od zaworów ogrzewania. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |