MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problemy z ogrzewaniem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30930
Strona 1 z 1

Autor:  tajnos [ sob sty 05, 2008 6:36 pm ]
Tytuł:  problemy z ogrzewaniem

na wstepie witam wszystkich mercomaniakow [cool] jestem tu nowy.
wlasnie stalem sie posiadaczem naprawde ladnego i zadbanego merca klass C 180 1993R
1 wszystko gra jak w zegarku oprocz ogrzewania wlanczam na max obie strony i wieje ale slabiutko (moim zdaniem) a w kratce obok kierowcy to juz wogle nic nie leci myslalem se filtr przeciw pylkowy majster powiedzial ze takiego nie ma a szukal nad nogami pasazera.
2 gdy stoi na wolnych obrotach leci letnie powietrze jak dodam gazu leci duzo cieplejsze i tak w kolko. dodam ze temp. na blacie urosnie do ponad 80stp. i tak stoi moze na postoju troche opadnie do 80.

drodzy koledzy pomozcie bo szlak mnie trafia :oops:

Autor:  Gerri [ sob sty 05, 2008 7:31 pm ]
Tytuł: 

Witam również

Zdecyduj się: masz problem z ogrzewaniem, czy z dmuchawą - bo znowu po kilkunastu postach okaże się, że wszyscy piszą nie na temat...

Pozdrawiam.

P.S.: SZLAG Kolego! (szlak - to jest turystyczny ;) )

Autor:  tajnos [ sob sty 05, 2008 8:09 pm ]
Tytuł: 

1 to pierwszy problem a 2 to drugi problem
1> slaby ped powietrza dmuchawy poprostu slabo wieje
2>mala temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny na wolnych obrotach po dodaniu gazu jest powietrze goretsze.

juz dokladniej sie chyba nie da [zlosnik]

Autor:  master [ sob sty 05, 2008 9:09 pm ]
Tytuł: 

zmień filtr który na 100000% jest

Autor:  tajnos [ sob sty 05, 2008 10:08 pm ]
Tytuł: 

jesli by byl to mam prawdopodobnie problem z wiatrem z glowy ale bylem na stacji gdzie tylko zajmuja sie filtrtami i olejami no i gosciu szukal go i mowi ze go nie ma, zmienial juz w takim i mowil ze powinna byc taka puszka nad nogami pasazera a u mnie niet tego czegos moze jakies foto tego filtra ktos ma?

no a co z tym ogrzewaniem?
[szalone]

Autor:  Mor [ sob sty 05, 2008 10:47 pm ]
Tytuł: 

tajnos pisze:
jesli by byl to mam prawdopodobnie problem z wiatrem z glowy ale bylem na stacji gdzie tylko zajmuja sie filtrtami i olejami no i gosciu szukal go i mowi ze go nie ma, zmienial juz w takim i mowil ze powinna byc taka puszka nad nogami pasazera a u mnie niet tego czegos moze jakies foto tego filtra ktos ma?


Filtr jest, numer 515 na schemacie:
Obrazek

Autor:  Gerri [ sob sty 05, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

Osobiście to bym zrobił tak:
- zdjął dekielek z silniczka dmuchawy
- wysterował dmuchawę na max
- zaobserwował pracę silniczka; łatwo jest rozpoznać, czy silniczek kręci z pełną mocą, czy "aby, aby"

Dopiero potem udałbym się na dalsze poszukiwania.

Może być na przykład spadnięta któraś rura z nawiewu, i powietrze zamiast do kabiny leci sobie pod deskę rozdzielczą.

Autor:  tajnos [ pn sty 07, 2008 3:27 pm ]
Tytuł: 

dzis po poszukiwaniach filtra po prostu go nie ma :o
wiem juz to na pewno. zdjolem podszybie bo pomyslalem ze moze jakis syf jest i jak to wogle dziala okazalo sie ok to samo zrobilem z dmuchawa i tez ok. wniosek taki helmuty nie postarali sie co do dmuchawy moim zdaniem powinna byc umieszczona centralnie i wyzej. jako ze to moj pierwszy merc jestem niezadowolony a szkoda bo fajnie mi sie tym smiga. a co radzicie z tym letnim nadmuchem czy to tez tak powinno byc?
bo np; w moim audi A4 96r 1.6i czy na wolych obrotach silnika czy na innych dmucha naprawde goracym powietrzem i bez roznicy na ktorym biegu dmuchawy.

Autor:  Gerri [ pn sty 07, 2008 8:51 pm ]
Tytuł: 

Do regulatora dmuchawy jest doprowadzony plus oraz minus - pomiń regulator i daj pełne zasilanie na silnik dmuchawy. Wtedy się przekonasz, czy to wina filtra, czy regulatora. Jak silnik dostaje rozkaz pracy na "max" - to chce z obudowy wylecieć takie ma obroty...
Może pod deską rozdzielczą spadł jakiś wąż i całą kompresja tam ucieka?

Autor:  tajnos [ wt sty 08, 2008 11:55 am ]
Tytuł: 

dmuchawa smiga jak nalezy na kazdym biegu. sprawdzalem tez wczoraj w innym W202 i jest identycznie i myslac logicznie normalna sprawa jest ze do ostatniej kratki przy kierowcy powietrze ledwo dolatuje bo dmuchawa jest na drugim koncu szerokosci samochodu i to jeszcze u dolu. wiec za nim tam doleci wiekszosc powietrza ucieknie przez wczesniejsze wyloty powietrza. gdyby byla chociaz wyzej przy samej szybie i prosto z podszybia ciagnela to by bylo lepiej. bo tam naprawde jest przekabinowane na lipe.

dzieki za odp. i zamykam temat bo i chyba z tym ogrzewaniem zaleznym od obrotow silnika tez nikt nie pomoze. pozdrawiam 8)

Autor:  holyfido [ wt sty 08, 2008 12:18 pm ]
Tytuł:  dalej

2 gdy stoi na wolnych obrotach leci letnie powietrze jak dodam gazu leci duzo cieplejsze i tak w kolko. dodam ze temp. na blacie urosnie do ponad 80stp. i tak stoi moze na postoju troche opadnie do 80.

Nie wiem jak w C klasie, ale u siebie w beczce szukałbym przyczyny w pompie wody, która z niedostateczną siłą pompuje płyn na biegu jałowym, no a jeszcze wcześniej sprawdziłbym drożność układu nagrzewania, może nagrzewnica zabrudzona, może wężyki zabrudzone?

Autor:  mojojojo13 [ wt sty 08, 2008 12:37 pm ]
Tytuł: 

tajnos pisze:
dmuchawa smiga jak nalezy na kazdym biegu. sprawdzalem tez wczoraj w innym W202 i jest identycznie i myslac logicznie normalna sprawa jest ze do ostatniej kratki przy kierowcy powietrze ledwo dolatuje bo dmuchawa jest na drugim koncu szerokosci samochodu i to jeszcze u dolu. wiec za nim tam doleci wiekszosc powietrza ucieknie przez wczesniejsze wyloty powietrza. gdyby byla chociaz wyzej przy samej szybie i prosto z podszybia ciagnela to by bylo lepiej. bo tam naprawde jest przekabinowane na lipe.

świetną drogą dedukcji podążasz Kolego [szalone] , wg mnie albo masz walnięty regulator, albo pompę wody Masz na wykończeniu - w moim w202 wszystko jest ok , choć dmuchawa jest tam gdzie piszesz , i również musi pokonać tą wielgachną drogę - powiem więcej , nawet dociera na tył !!!!! tymi rurami co idą pod dywanem - dasz wiarę?

Autor:  tajnos [ wt sty 08, 2008 1:01 pm ]
Tytuł: 

a wiesz ze tych podlogowych niesprawdzalem a dzis zerkne z ciekawosci.
niewiem jakie sa objawy padnietej pompy ale temp. na blacie jest jak najbardziej ok. myslisz o regulatorze dmuchawy ? no na 4 biegu daje jak szalona wiec chyba jest ok. sprawdzilem droge dmuchawy do nadmuchu szyby przedniej tej zaraz nad dmuchawa i jest ok, a wieje jakos tam sobie :roll:
nie wiem czy moze jestes przyzwyczajony moze nie, ale ja biorac pod uwage reszte aut kture posiadalem a troche ich bylo to twierdze smialo ze nadmuch w W202 jest spartaczony:). na zaprzyjaznionym duzym warsztacie uslyszalem ze czepiam sie czegos co jest ok. w innych autach np;BMW E36 dmuchawa chodzila prawie zawsze na gora 2 biegu. dochodze do wniosku ze jesetm za duzo wymagajacy [szalone]

Autor:  mojojojo13 [ wt sty 08, 2008 1:15 pm ]
Tytuł: 

tajnos pisze:
nie wiem czy moze jestes przyzwyczajony moze nie, ale ja biorac pod uwage reszte aut kture posiadalem a troche ich bylo to twierdze smialo ze nadmuch w W202 jest spartaczony:). na zaprzyjaznionym duzym warsztacie uslyszalem ze czepiam sie czegos co jest ok. w innych autach np;BMW E36 dmuchawa chodzila prawie zawsze na gora 2 biegu. dochodze do wniosku ze jesetm za duzo wymagajacy

JA jeszcze raz zaapeluje do twojego rozsądku - nie możesz pisać że nadmuch w w202 jest spartaczony jeżeli twoje doświadczenie opiera się na jednym w202 z usterką i być może 2 też z usterką - w trasie jak jadę to nawet na 1 biegu jest gorąca że hu hu - zadam banalne pytanie - ale pokrętło temp masz ustawione na maxa?? miałem i E36 i , przez mój dom przetacza sie dużo aut i różnicy nie widzę , na tym forum twoja opinia też jest odosobniona , możesz jeszcze popytać tu:
http://www.w202.pl/viewforum.php?f=1&si ... 911406e388
nie jesteś za dużo wymagający - poprostu twój Mercedes cię nie lubi
[zlosnik] , a jak go wkurzysz to ci zapoda typową usterkę w124 - i non stop będziesz miał gorące powietrze ( o zimnym zapomnij)....
najpierw sprawdź wszelkie hipotetyczne przyczyny a potem wystawiaj taką ocenę ok?

Autor:  tajnos [ śr sty 09, 2008 8:12 pm ]
Tytuł: 

heheh no wychodzi na to ze jestem jednak wymagajacy bo dzis tak se z ciekawosci sprawdzilem w sprinterze z 2004r i tez jak dla mnie lipowato tam wieje. jako auto podoba mi sie bo smialo twierdze ze lepiej mi sie tym lata jak np A4. tak se mysle ze jakby jeszcze naprawde tam byl filtr kabinowy to juz wogle chyba masakra.
No nic zamykam temat bo wiem juz chyba wszystko dziekuje za odpowiedzi wszystkim i pozdrawiam . mimo to polatam troche ta GWIAZDA cos w niej jest [cool]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/