MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam
Jak mogę podciągnąć hamulec ręczny w mercu 124 250 diesel kombi..???
Czy ma może ktoś zdjęcia jak to zrobić???? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> [totalszok]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Odkrecasz kolo, bierzesz lampke i patrzysz przez dziury po sróbach. Powinienes zobaczyc srobe regulatora (taka z zabkami) wkladasz srubokret w otwor i krecisz az poczyjesz opor przy kreceniu bebnem.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
I to trzeba zrobić na obydwu kołach..??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> acha a tą śrubę kręcę na spuszczonym hamulcu ręcznym??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> tę śrubę się kręci zgodnie ze wskazówkami zegara.. czy w przeciwnym kierunku..????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 9:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
opcja 2
włazisz pod samochód, najlepiej w kanał, i luzujesz 2nakrętki na pręcie do naciągu, tak obrazowo za skrzynia biegów. Jak zluzujesz nakrętki, to naciagasz linke, jak jest już OK, dociągasz 2nakrętke, kontrując, jak dojdziesz do końca naciągu i nic - patrz opis roadrunner'a [zlosnik] (chciaz samoregulator powinien się sam dokręcać)

W najgorszej opcji, będziesz musiał odkręcić zacisk tylny z jarzmem, odkręcić srube mocującą tarcze, zciągnąć tarcze ( jak wytarta będą z tym problemy, ale da rade ) . Postojowy na widoku [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 10:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Taki rysunek poglądowy

Ps. nie umiem go wkleić :(

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... znego_.jpg

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
no właśnie należy zaznaczyć tu, że śruba regulacyjna nie jest typowa śruba i wielu nowicjuszy wasz opis na bank zmyli :P tak jak widać na zdjęciu śruba ta nie jest typowa, ale jest to śruba, która przy kręceniu rozpiera szczęki hamulca pomocniczego. Jest ona ustawiona nie wzdłużnie, czyli nie widać jej łba, czoła, czy jak to nazwać, ale ustawiona jest poprzecznie. Na rysunku jest to bardzo niewyraźne.

Pod tym linkiem widać na zdjęciu ową śrubę jako element numer 50:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02
na całym obwodzie ma ona wystające ząbki, które przez otwór po śrubie widać i należy je kręcić poprzez wkładanie we wnętrze otworu śrubokręta i przesuwanie śrubki ząbek po ząbku, aż poczuje sie opór. Wtedy cofamy o 2-3 ząbki ( kierunek kręcenia zależny jest od koła, na każdym jest inny, ale nie pamiętam jaki :D ). Oczywiście całość wykonujemy na luźnym hamulcu i po wykonaniu czynności opisanej przez kolegę Marcina S. chociaż ta nie jest absolutnie niezbędna.

Osobiście radzę jednak na pierwszy raz odkręcić koło, zacisk hamulca, zdjąć tarcze i raz na zawsze mieć pewność co i jak w kole piszczy. Daje to pewność, co się robi, odpowiednią wiedzę i o wiele większa swobodę przy następnych operacjach :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 11, 2008 9:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Meeta bardzo dobrze to opisales. Dodam jeszcze ze sruba pod podloga auta, tam gdzie linki od kol sie zbiegaja, regulujemy wstepny naciag linek. Tak aby nie mialy luzu. Jednoczesnie kasujac ich luz likwidujemy dzwonienie dolnego zaczepu tych linek przy kole.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl