MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak podciągnąć hamulec ręczny w merceu 124 ??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30932 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | superbzorr [ sob sty 05, 2008 8:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Jak mogę podciągnąć hamulec ręczny w mercu 124 250 diesel kombi..??? Czy ma może ktoś zdjęcia jak to zrobić???? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob sty 05, 2008 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Odkrecasz kolo, bierzesz lampke i patrzysz przez dziury po sróbach. Powinienes zobaczyc srobe regulatora (taka z zabkami) wkladasz srubokret w otwor i krecisz az poczyjesz opor przy kreceniu bebnem. |
Autor: | superbzorr [ sob sty 05, 2008 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
I to trzeba zrobić na obydwu kołach..??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> acha a tą śrubę kręcę na spuszczonym hamulcu ręcznym??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> tę śrubę się kręci zgodnie ze wskazówkami zegara.. czy w przeciwnym kierunku..???? |
Autor: | Marcin S [ sob sty 05, 2008 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
opcja 2 włazisz pod samochód, najlepiej w kanał, i luzujesz 2nakrętki na pręcie do naciągu, tak obrazowo za skrzynia biegów. Jak zluzujesz nakrętki, to naciagasz linke, jak jest już OK, dociągasz 2nakrętke, kontrując, jak dojdziesz do końca naciągu i nic - patrz opis roadrunner'a ![]() W najgorszej opcji, będziesz musiał odkręcić zacisk tylny z jarzmem, odkręcić srube mocującą tarcze, zciągnąć tarcze ( jak wytarta będą z tym problemy, ale da rade ) . Postojowy na widoku ![]() |
Autor: | stanleym126 [ ndz sty 06, 2008 10:36 am ] |
Tytuł: | |
Taki rysunek poglądowy Ps. nie umiem go wkleić ![]() |
Autor: | monster18.09 [ ndz sty 06, 2008 11:28 am ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... znego_.jpg |
Autor: | Meeta [ czw sty 10, 2008 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
no właśnie należy zaznaczyć tu, że śruba regulacyjna nie jest typowa śruba i wielu nowicjuszy wasz opis na bank zmyli ![]() Pod tym linkiem widać na zdjęciu ową śrubę jako element numer 50: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02 na całym obwodzie ma ona wystające ząbki, które przez otwór po śrubie widać i należy je kręcić poprzez wkładanie we wnętrze otworu śrubokręta i przesuwanie śrubki ząbek po ząbku, aż poczuje sie opór. Wtedy cofamy o 2-3 ząbki ( kierunek kręcenia zależny jest od koła, na każdym jest inny, ale nie pamiętam jaki Osobiście radzę jednak na pierwszy raz odkręcić koło, zacisk hamulca, zdjąć tarcze i raz na zawsze mieć pewność co i jak w kole piszczy. Daje to pewność, co się robi, odpowiednią wiedzę i o wiele większa swobodę przy następnych operacjach ![]() |
Autor: | szeryf [ pt sty 11, 2008 9:39 am ] |
Tytuł: | |
Meeta bardzo dobrze to opisales. Dodam jeszcze ze sruba pod podloga auta, tam gdzie linki od kol sie zbiegaja, regulujemy wstepny naciag linek. Tak aby nie mialy luzu. Jednoczesnie kasujac ich luz likwidujemy dzwonienie dolnego zaczepu tych linek przy kole. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |