MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 05, 2008 6:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
na wstepie witam wszystkich mercomaniakow [cool] jestem tu nowy.
wlasnie stalem sie posiadaczem naprawde ladnego i zadbanego merca klass C 180 1993R
1 wszystko gra jak w zegarku oprocz ogrzewania wlanczam na max obie strony i wieje ale slabiutko (moim zdaniem) a w kratce obok kierowcy to juz wogle nic nie leci myslalem se filtr przeciw pylkowy majster powiedzial ze takiego nie ma a szukal nad nogami pasazera.
2 gdy stoi na wolnych obrotach leci letnie powietrze jak dodam gazu leci duzo cieplejsze i tak w kolko. dodam ze temp. na blacie urosnie do ponad 80stp. i tak stoi moze na postoju troche opadnie do 80.

drodzy koledzy pomozcie bo szlak mnie trafia :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 7:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Witam również

Zdecyduj się: masz problem z ogrzewaniem, czy z dmuchawą - bo znowu po kilkunastu postach okaże się, że wszyscy piszą nie na temat...

Pozdrawiam.

P.S.: SZLAG Kolego! (szlak - to jest turystyczny ;) )

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
1 to pierwszy problem a 2 to drugi problem
1> slaby ped powietrza dmuchawy poprostu slabo wieje
2>mala temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny na wolnych obrotach po dodaniu gazu jest powietrze goretsze.

juz dokladniej sie chyba nie da [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 9:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
zmień filtr który na 100000% jest

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
jesli by byl to mam prawdopodobnie problem z wiatrem z glowy ale bylem na stacji gdzie tylko zajmuja sie filtrtami i olejami no i gosciu szukal go i mowi ze go nie ma, zmienial juz w takim i mowil ze powinna byc taka puszka nad nogami pasazera a u mnie niet tego czegos moze jakies foto tego filtra ktos ma?

no a co z tym ogrzewaniem?
[szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
tajnos pisze:
jesli by byl to mam prawdopodobnie problem z wiatrem z glowy ale bylem na stacji gdzie tylko zajmuja sie filtrtami i olejami no i gosciu szukal go i mowi ze go nie ma, zmienial juz w takim i mowil ze powinna byc taka puszka nad nogami pasazera a u mnie niet tego czegos moze jakies foto tego filtra ktos ma?


Filtr jest, numer 515 na schemacie:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Osobiście to bym zrobił tak:
- zdjął dekielek z silniczka dmuchawy
- wysterował dmuchawę na max
- zaobserwował pracę silniczka; łatwo jest rozpoznać, czy silniczek kręci z pełną mocą, czy "aby, aby"

Dopiero potem udałbym się na dalsze poszukiwania.

Może być na przykład spadnięta któraś rura z nawiewu, i powietrze zamiast do kabiny leci sobie pod deskę rozdzielczą.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 3:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
dzis po poszukiwaniach filtra po prostu go nie ma :o
wiem juz to na pewno. zdjolem podszybie bo pomyslalem ze moze jakis syf jest i jak to wogle dziala okazalo sie ok to samo zrobilem z dmuchawa i tez ok. wniosek taki helmuty nie postarali sie co do dmuchawy moim zdaniem powinna byc umieszczona centralnie i wyzej. jako ze to moj pierwszy merc jestem niezadowolony a szkoda bo fajnie mi sie tym smiga. a co radzicie z tym letnim nadmuchem czy to tez tak powinno byc?
bo np; w moim audi A4 96r 1.6i czy na wolych obrotach silnika czy na innych dmucha naprawde goracym powietrzem i bez roznicy na ktorym biegu dmuchawy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 8:51 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Do regulatora dmuchawy jest doprowadzony plus oraz minus - pomiń regulator i daj pełne zasilanie na silnik dmuchawy. Wtedy się przekonasz, czy to wina filtra, czy regulatora. Jak silnik dostaje rozkaz pracy na "max" - to chce z obudowy wylecieć takie ma obroty...
Może pod deską rozdzielczą spadł jakiś wąż i całą kompresja tam ucieka?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 11:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
dmuchawa smiga jak nalezy na kazdym biegu. sprawdzalem tez wczoraj w innym W202 i jest identycznie i myslac logicznie normalna sprawa jest ze do ostatniej kratki przy kierowcy powietrze ledwo dolatuje bo dmuchawa jest na drugim koncu szerokosci samochodu i to jeszcze u dolu. wiec za nim tam doleci wiekszosc powietrza ucieknie przez wczesniejsze wyloty powietrza. gdyby byla chociaz wyzej przy samej szybie i prosto z podszybia ciagnela to by bylo lepiej. bo tam naprawde jest przekabinowane na lipe.

dzieki za odp. i zamykam temat bo i chyba z tym ogrzewaniem zaleznym od obrotow silnika tez nikt nie pomoze. pozdrawiam 8)


Na górę
 Tytuł: dalej
Post: wt sty 08, 2008 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
2 gdy stoi na wolnych obrotach leci letnie powietrze jak dodam gazu leci duzo cieplejsze i tak w kolko. dodam ze temp. na blacie urosnie do ponad 80stp. i tak stoi moze na postoju troche opadnie do 80.

Nie wiem jak w C klasie, ale u siebie w beczce szukałbym przyczyny w pompie wody, która z niedostateczną siłą pompuje płyn na biegu jałowym, no a jeszcze wcześniej sprawdziłbym drożność układu nagrzewania, może nagrzewnica zabrudzona, może wężyki zabrudzone?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
tajnos pisze:
dmuchawa smiga jak nalezy na kazdym biegu. sprawdzalem tez wczoraj w innym W202 i jest identycznie i myslac logicznie normalna sprawa jest ze do ostatniej kratki przy kierowcy powietrze ledwo dolatuje bo dmuchawa jest na drugim koncu szerokosci samochodu i to jeszcze u dolu. wiec za nim tam doleci wiekszosc powietrza ucieknie przez wczesniejsze wyloty powietrza. gdyby byla chociaz wyzej przy samej szybie i prosto z podszybia ciagnela to by bylo lepiej. bo tam naprawde jest przekabinowane na lipe.

świetną drogą dedukcji podążasz Kolego [szalone] , wg mnie albo masz walnięty regulator, albo pompę wody Masz na wykończeniu - w moim w202 wszystko jest ok , choć dmuchawa jest tam gdzie piszesz , i również musi pokonać tą wielgachną drogę - powiem więcej , nawet dociera na tył !!!!! tymi rurami co idą pod dywanem - dasz wiarę?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 1:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
a wiesz ze tych podlogowych niesprawdzalem a dzis zerkne z ciekawosci.
niewiem jakie sa objawy padnietej pompy ale temp. na blacie jest jak najbardziej ok. myslisz o regulatorze dmuchawy ? no na 4 biegu daje jak szalona wiec chyba jest ok. sprawdzilem droge dmuchawy do nadmuchu szyby przedniej tej zaraz nad dmuchawa i jest ok, a wieje jakos tam sobie :roll:
nie wiem czy moze jestes przyzwyczajony moze nie, ale ja biorac pod uwage reszte aut kture posiadalem a troche ich bylo to twierdze smialo ze nadmuch w W202 jest spartaczony:). na zaprzyjaznionym duzym warsztacie uslyszalem ze czepiam sie czegos co jest ok. w innych autach np;BMW E36 dmuchawa chodzila prawie zawsze na gora 2 biegu. dochodze do wniosku ze jesetm za duzo wymagajacy [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 1:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
tajnos pisze:
nie wiem czy moze jestes przyzwyczajony moze nie, ale ja biorac pod uwage reszte aut kture posiadalem a troche ich bylo to twierdze smialo ze nadmuch w W202 jest spartaczony:). na zaprzyjaznionym duzym warsztacie uslyszalem ze czepiam sie czegos co jest ok. w innych autach np;BMW E36 dmuchawa chodzila prawie zawsze na gora 2 biegu. dochodze do wniosku ze jesetm za duzo wymagajacy

JA jeszcze raz zaapeluje do twojego rozsądku - nie możesz pisać że nadmuch w w202 jest spartaczony jeżeli twoje doświadczenie opiera się na jednym w202 z usterką i być może 2 też z usterką - w trasie jak jadę to nawet na 1 biegu jest gorąca że hu hu - zadam banalne pytanie - ale pokrętło temp masz ustawione na maxa?? miałem i E36 i , przez mój dom przetacza sie dużo aut i różnicy nie widzę , na tym forum twoja opinia też jest odosobniona , możesz jeszcze popytać tu:
http://www.w202.pl/viewforum.php?f=1&si ... 911406e388
nie jesteś za dużo wymagający - poprostu twój Mercedes cię nie lubi
[zlosnik] , a jak go wkurzysz to ci zapoda typową usterkę w124 - i non stop będziesz miał gorące powietrze ( o zimnym zapomnij)....
najpierw sprawdź wszelkie hipotetyczne przyczyny a potem wystawiaj taką ocenę ok?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 8:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 05, 2008 6:14 pm
Posty: 7
heheh no wychodzi na to ze jestem jednak wymagajacy bo dzis tak se z ciekawosci sprawdzilem w sprinterze z 2004r i tez jak dla mnie lipowato tam wieje. jako auto podoba mi sie bo smialo twierdze ze lepiej mi sie tym lata jak np A4. tak se mysle ze jakby jeszcze naprawde tam byl filtr kabinowy to juz wogle chyba masakra.
No nic zamykam temat bo wiem juz chyba wszystko dziekuje za odpowiedzi wszystkim i pozdrawiam . mimo to polatam troche ta GWIAZDA cos w niej jest [cool]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl