MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z M103
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31055
Strona 1 z 2

Autor:  MajsterGarage [ sob sty 12, 2008 3:26 pm ]
Tytuł:  Problem z M103

Witam!


Mam problem z M103. Silnik nie zawsze pracuje na wszystkich cylindrach, jest rozgrzany, jedziemy w trasie, ale gdy trzeba zwolinić i zejsc z obrotów, po dodaniu gazu silnik przestaje pracować na wszystkich cylindrach. Ale zdaza sie tak, że wszystko jest OK i działa bez najmniejszego problemu... Co może powodować taką prace silnika?

Autor:  ukaniu [ sob sty 12, 2008 5:25 pm ]
Tytuł: 

Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego.
LPG jest?

Autor:  MajsterGarage [ sob sty 12, 2008 5:27 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego

To jest OK.

ukaniu pisze:
LPG jest?

Nie ma... i nie bedzie ;)

Autor:  ukaniu [ sob sty 12, 2008 7:05 pm ]
Tytuł: 

Czy zapłony wypadają na jednym konkretnym cylindrze czy seriami ale na wszystkich? Jeśli silnik zaczyna szwankować to na biegu jałowym jak się zachowuje?
Próbuję stwierdzić, czy masz problem z zasilaniem paliwem (wtrysk) czy z zapłonami, bo można spotkać się z podobnymi objawami w obu przypadkach.
Identyczny nalot na świecach świadczył by, że faktycznie kable od niego do świec i rozdzielacz zapłonu są OK.
Warto by podłączyć tester do sondy lambda i zobaczyć co się dzieje w chwili kiedy go dusi z sygnałem z sondy.

Autor:  roadrunner [ sob sty 12, 2008 7:35 pm ]
Tytuł: 

Ja bym podmienil cewke na jakas 100% pewna i sprawdzil czy bedzie ok.

Autor:  TReneR [ sob sty 12, 2008 8:48 pm ]
Tytuł: 

Czujnk na kole zamachowym...

Autor:  roadrunner [ sob sty 12, 2008 11:56 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czujnk na kole zamachowym...



M103 nie ma czujnika na kole zamachowym

Autor:  nicolaus [ ndz sty 13, 2008 1:52 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
M103 nie ma czujnika na kole zamachowym


Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika.

Autor:  MajsterGarage [ ndz sty 13, 2008 10:39 am ]
Tytuł: 

Koledzy to wszystko jest OK.

Gdy silnik jest zimny to nie chodzi na wszystkich cylindrach, na rozgrzanym czasami.

Autor:  roadrunner [ ndz sty 13, 2008 10:57 am ]
Tytuł: 

nicolaus pisze:
roadrunner pisze:
M103 nie ma czujnika na kole zamachowym


Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika.


To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym [szalone] , uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
MajsterGarage pisze:
Koledzy to wszystko jest OK.



naprawde malo prawdopodobne aby wszystko bylo ok a silnik zle pracowal.

Autor:  zegarek [ ndz sty 13, 2008 11:18 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym [szalone] , uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:


Czujnik wału jest z przodu silnika, nad kołem pasowym. A kolega pisał o jakims zielonym kabelku z tyłu silnika. Więc imho piszecie o innych rzeczach.

Autor:  nicolaus [ ndz sty 13, 2008 1:15 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie).

Autor:  roadrunner [ ndz sty 13, 2008 1:32 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie).


Dokladnie tylko rysunek jest raczej pogladeowy [zlosnik] zobacz sobie gdzie jest to zamontowane w silniku. Chyba ze byly jakies zmiany ale we wszystkich (3) M103 jakie mialem ten czujnik czytal z walu a nie z kola zamachowego i zamontowany byl pod kolektorem ssacym.

Cytuj:
Czujnik wału jest z przodu silnika


Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy.

Autor:  zegarek [ ndz sty 13, 2008 2:12 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czujnik wału jest z przodu silnika


Cytuj:
Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy.


To dlaczego jak się go odepnie od modułu zapłonowego, to nie ma iskry?

I rozumiem, że drugi podobny czujnik jest też z tyłu silnika jak na rysunku?

Autor:  TReneR [ ndz sty 13, 2008 2:41 pm ]
Tytuł: 

Ten z przodu do napewno serwisowy. Umnie w M102 jest calkiem zdjety a silnik dziala. Poza tym jak przesldzisz bieg przeowdu, to idzie on tylko do zlacza diagnostycznego.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/