| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Problem z M103 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31055 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | MajsterGarage [ sob sty 12, 2008 3:26 pm ] |
| Tytuł: | Problem z M103 |
Witam! Mam problem z M103. Silnik nie zawsze pracuje na wszystkich cylindrach, jest rozgrzany, jedziemy w trasie, ale gdy trzeba zwolinić i zejsc z obrotów, po dodaniu gazu silnik przestaje pracować na wszystkich cylindrach. Ale zdaza sie tak, że wszystko jest OK i działa bez najmniejszego problemu... Co może powodować taką prace silnika? |
|
| Autor: | ukaniu [ sob sty 12, 2008 5:25 pm ] |
| Tytuł: | |
Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego. LPG jest? |
|
| Autor: | MajsterGarage [ sob sty 12, 2008 5:27 pm ] |
| Tytuł: | |
ukaniu pisze: Musisz sprawdzić nalot na świecach, stan kabli i układu zapłonowego To jest OK. ukaniu pisze: LPG jest?
Nie ma... i nie bedzie |
|
| Autor: | ukaniu [ sob sty 12, 2008 7:05 pm ] |
| Tytuł: | |
Czy zapłony wypadają na jednym konkretnym cylindrze czy seriami ale na wszystkich? Jeśli silnik zaczyna szwankować to na biegu jałowym jak się zachowuje? Próbuję stwierdzić, czy masz problem z zasilaniem paliwem (wtrysk) czy z zapłonami, bo można spotkać się z podobnymi objawami w obu przypadkach. Identyczny nalot na świecach świadczył by, że faktycznie kable od niego do świec i rozdzielacz zapłonu są OK. Warto by podłączyć tester do sondy lambda i zobaczyć co się dzieje w chwili kiedy go dusi z sygnałem z sondy. |
|
| Autor: | roadrunner [ sob sty 12, 2008 7:35 pm ] |
| Tytuł: | |
Ja bym podmienil cewke na jakas 100% pewna i sprawdzil czy bedzie ok. |
|
| Autor: | TReneR [ sob sty 12, 2008 8:48 pm ] |
| Tytuł: | |
Czujnk na kole zamachowym... |
|
| Autor: | roadrunner [ sob sty 12, 2008 11:56 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: Czujnk na kole zamachowym...
M103 nie ma czujnika na kole zamachowym |
|
| Autor: | nicolaus [ ndz sty 13, 2008 1:52 am ] |
| Tytuł: | |
roadrunner pisze: M103 nie ma czujnika na kole zamachowym
Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika. |
|
| Autor: | MajsterGarage [ ndz sty 13, 2008 10:39 am ] |
| Tytuł: | |
Koledzy to wszystko jest OK. Gdy silnik jest zimny to nie chodzi na wszystkich cylindrach, na rozgrzanym czasami. |
|
| Autor: | roadrunner [ ndz sty 13, 2008 10:57 am ] |
| Tytuł: | |
nicolaus pisze: roadrunner pisze: M103 nie ma czujnika na kole zamachowym Ma - zielony kabelek. Zamontowany w pobliżu czujnika ciśnienia oleju i rozrusznika. To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym , uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> MajsterGarage pisze: Koledzy to wszystko jest OK.
naprawde malo prawdopodobne aby wszystko bylo ok a silnik zle pracowal. |
|
| Autor: | zegarek [ ndz sty 13, 2008 11:18 am ] |
| Tytuł: | |
roadrunner pisze: To jest czujnik na wale a nie kole zamachowym
, uszkodzenie go spowodowalo by permanentne problemy z zaplonem a nie zalezne od innych czynnikow. <br>Dodano po 3 minutach.:Czujnik wału jest z przodu silnika, nad kołem pasowym. A kolega pisał o jakims zielonym kabelku z tyłu silnika. Więc imho piszecie o innych rzeczach. |
|
| Autor: | nicolaus [ ndz sty 13, 2008 1:15 pm ] |
| Tytuł: | |
Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie). |
|
| Autor: | roadrunner [ ndz sty 13, 2008 1:32 pm ] |
| Tytuł: | |
zegarek pisze: Numer 23 - przewód doprowadzający sygnał jest koloru zielonego. (przynajmniej u mnie). Dokladnie tylko rysunek jest raczej pogladeowy zobacz sobie gdzie jest to zamontowane w silniku. Chyba ze byly jakies zmiany ale we wszystkich (3) M103 jakie mialem ten czujnik czytal z walu a nie z kola zamachowego i zamontowany byl pod kolektorem ssacym.Cytuj: Czujnik wału jest z przodu silnika
Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy. |
|
| Autor: | zegarek [ ndz sty 13, 2008 2:12 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: Czujnik wału jest z przodu silnika Cytuj: Ten czujnik jest to czujnik servisowy i z jego odczytu mozna sprawdzic sobie np. czy kat zaplonu jest prawidlowy. Nie jest wykozystywany przez uklad wtryskowy.
To dlaczego jak się go odepnie od modułu zapłonowego, to nie ma iskry? I rozumiem, że drugi podobny czujnik jest też z tyłu silnika jak na rysunku? |
|
| Autor: | TReneR [ ndz sty 13, 2008 2:41 pm ] |
| Tytuł: | |
Ten z przodu do napewno serwisowy. Umnie w M102 jest calkiem zdjety a silnik dziala. Poza tym jak przesldzisz bieg przeowdu, to idzie on tylko do zlacza diagnostycznego. |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|