MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak dobrać się do nagrzewnicy? swąd po włączeniu ogrzewania.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31129
Strona 1 z 1

Autor:  WojtekW [ wt sty 15, 2008 1:29 pm ]
Tytuł:  Jak dobrać się do nagrzewnicy? swąd po włączeniu ogrzewania.

Witam

szanowni koledzy. Od kiedy przyszła zima moje autko trapi dziwny problem. Jak rozgrzeję silnik i włączę ogrzewanie wszystko jest ok. Zgaszę auto - odpalę silnik, włączam ogrzewanie i ... czuć swąd (tak kiedyś śmierdziało z suszarki do włosów). Po przewentylowaniu (wiatrak na max, wyłączenie ogrzewania) i włączeniu grzania jest ok.

Byłem już u mechanika - podejrzenie: wentylator na wykończeniu. Okazało się że wentylator jest ok, w aucie zostały wymienione filtry kabinowe. Dolegliwość pozostała - podejrzewam jakąś grzałkę przy nagrzewnicy/samą nagrzewnicę.

I teraz: jak się dobrać do tego ustrojstwa ? potrzebny kanał/ew podnośnik - czy można od środka.

Autko W124 E220 '95, automat, klima

Autor:  Popey [ wt sty 15, 2008 2:56 pm ]
Tytuł: 

Wyjecie nagrzewnicy to całkiem poważna operacja.
Trzeba wyjąc calą deskę rozdzielczą i środkowy tunel.Dodatkowo od strony komory silnika trzeba równiez sie pogimnastykować i wyjąc pare śrubek.
Życzę powodzenia bo sie przyda;)

Autor:  WojtekW [ wt sty 15, 2008 4:53 pm ]
Tytuł: 

Ok - a zakładając, że nagrzewnica jest sprawna (działa, płynu nie ubywa) i nie chcę jej demontować, tylko sprawdzić czy gdzieś coś tam nie wlazło w jej okolice ? Słyszałem, że gdzieś w jej pobliżu jest jakaś grzałka - chciałbym sprawdzić czy coś tam nie wpadło, a teraz się nie fajczy - też nie chciałbym demontować całego elementu - a jedynie sprawdzić czy wszystko jest OKi

Autor:  Gerri [ wt sty 15, 2008 9:02 pm ]
Tytuł: 

Nagrzewnica sama w sobie jest grzałką: nic tam więcej nie grzeje (poza ewentualnie palącym się silnikiem)
Jeżeli myślisz o opornikach sterujących dmuchawą, to w W124 są poza rurami grzewczymi (są na podszybiu, na dzwonie kolumny kierownicy, od strony komory silnika)

Autor:  holyfido [ wt sty 15, 2008 9:36 pm ]
Tytuł: 

Nagrzewnica sama w sobie jest grzałką

Która nie osiąga większych temperatur niż płyn chłodniczy a więc ok. 90C, to trochę mało, żeby coś się przypalało/ przypiekało i było źródłem nieprzyjemnego zapachu. W W123 w obudowie nagrzewnicy mam grzałkę elektryczną powietrza, w Audi też jest, zatem w W124 pewnie też jest. Pewnie to Ci smali ;)

Autor:  Mirmur [ śr sty 16, 2008 12:15 pm ]
Tytuł: 

Tak jak napisał wcześniej Gerri W124 nie ma oryginalnie dodatkowych grzałek elektrycznych w nagrzewnicy. Ten zapach, o którym piszesz prawdopodobnie pochodzi z zewnątrz np. z komory silnika lub podszybia i jest tylko tłoczony do wnętrza kanałami nagrzewnicy. Czy silnik dmuchawy przypadkiem nie miał przypalonych uzwojeń i czy wirnik obraca się bez oporów? Pytam, bo napisałeś, że byłeś u mechanika a od silników elektrycznych są elektrycy [zlosnikz]. Znajomy miał podobny problem w W126 z klimą, którym rzadko jeździł. Okazało się, że był nieświadomym hodowcą pieczarek w nagrzewnicy.
Pozdrawiam.

Autor:  WojtekW [ śr sty 16, 2008 12:41 pm ]
Tytuł: 

Mechanik wyciągał silniczek i oddał go elektrykowi - sprawdzali oboje - nic tam się nie zapieka/przypieka, łożyska są w b.dobrym stanie, szczotki i wszystko inne też. Powiedział jedynie, że może coś z komory silnika się przedostawać - bo mam urwany mały kawałek gąbki montowanej na masce (na styku z uszczelką, która oddziela gródź silnika). Jakaś mysz wygryzła gąbkę :| - mam uzupełnić ubytek i obserwować. faktycznie 90C to za mało na przypalanie się czegokolwiek.

Autor:  TReneR [ śr sty 16, 2008 12:55 pm ]
Tytuł: 

Moze rezystor dmuchawy - popularnie zwany jezem sie konczy wysmarzajac?

Autor:  Gerri [ śr sty 16, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
W W123 w obudowie nagrzewnicy mam grzałkę elektryczną powietrza, w Audi też jest, zatem w W124 pewnie też jest.


To nie jest żadna "elektryczna grzałka powietrza" tylko właśnie oporniki za pomocą których reguluje się obroty dmuchawy.
I napisałem powyżej, że w W124 są POZA rurami powietrza.

Autor:  MarcinJUNAK [ śr sty 16, 2008 10:49 pm ]
Tytuł: 

no to w takim razie w czym szukac przyczyn smrodu w środku samochodu?
zaczynac od razu od czyszczenia klimy i wymiany uszczelnien komory silnika i nawiewów czy od razu szukac dobrego fachowca co zdejmie deske i zobaczy co tak naprawde drzemie przy tej nagrzewnicy? bo z tego co widze nie jest prosta rzecza wymontowanie tego wszystkiego samemu w nieogrzewanym garażu:)
pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/