MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Amortyzatory Nivo - wymiana/naprawa/regeneracja?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31139
Strona 1 z 1

Autor:  szymon.dziawer [ śr sty 16, 2008 10:47 am ]
Tytuł:  Amortyzatory Nivo - wymiana/naprawa/regeneracja?

Witam
Ostatnio moja Mercedes zaczęła się gorzej prowadzić - coś „rzuca" tyłem, jakby cały tylny „wózek" się przestawiał. Miałem przypuszczenia, że sideblocki trzeba by przesypać, bo chyba nikt tego nie robił od nowości. Pojechałem do stacji ASKO Artur Skwarzyński w Warszawie na ul. Ostroroga (adres znaleziony na Forum). Oprócz potwierdzenia przeze mnie przypuszczeń panowie stwierdzili, że tylne amortyzatory pocą się i trzeba by je wymienić. Nivo działa bez zarzutu, w zbiorniku płynu jeszcze nigdy nie uzupełniałem. Nowe amortyzatory kosztują - 1800 zł w MB, w ASKO zaproponowali mi zamiennika Sachsa po 1200 zł za sztukę. Na razie skupiłem się na naprawie doraźnej (to i tak koszt 1500 zł - wstępne wyliczenie robocizny i części w ASKO).

Teraz zasadnicze pytanie:
Co robić z tymi amortyzatorami. Jeździć na nich "do zabicia" i wówczas pomyśleć o nowych, czy próbować je regenerować? Raz już to robiłem u Brolera - było to ok. 2 lat temu, ale wówczas chodziło o stukanie amortyzatorów, a nie o pocenie się. Najbardziej drażniący jest nie wyciek (wyciek to niezbyt szczęśliwe określenie - to zdecydowanie pocenie), ale to, że jedna z gum osłaniających amor pękła i syfi się tym bagnem, które mamy na drogach. A może wejść w jakieś używki (choć nie lubię tego, staram się kupować nowe, oryginalne części - ostatnio tłumik końcowy za 750 zł).

Co robić - poradźcie.
Szymon

Autor:  Mirmur [ śr sty 16, 2008 11:14 am ]
Tytuł: 

Jeśli ,amortyzatory' Nivo tylko się pocą można na nich jeszcze jeździć. Taki siłownik może się pocić jeszcze długo zanim całkiem straci szczelność. Nie ma to wpływu na objawy podczas jazdy, które podajesz. Zainteresuj się raczej stanem elementów tylnego zawieszenia. Dobry mechanik powinien bez problemu wychwycić zużyte części tylnego wózka. Jeżeli jednak chcesz te ,amory' wymienić to tu masz przykładowy link do aukcji z siłownikami Nivo. http://www.allegro.pl/item290389768_mer ... tylne.html
Pozdrawiam.

Autor:  pawel14b3 [ śr sty 16, 2008 4:32 pm ]
Tytuł: 

Witam kolego napiszę tak z wiedzy którą posiadam o układzie nivo i podzespołach (mam auto z nivo 3miesiące i od czasu zakupu walcze z tym układem ) niema czegoś takiego jak oryginały i zamienniki jest tylko sachs który produkował te siłowniki.Pocenie w niczym nie przeszkadza jeżeli nie dolewałeś płynu do układu to NIE DAJ SIĘ NAMUWIC NA WYMIANĘ.Podjedź w wolnej chwili na stację diagnostyczną i sprawdź ich skutecznośc. Pocenie niekiedy związane jest ze stratą właściwości oleju po prostu zużyty olej w naturalny sposób zostaje wydalony.DO UKłADU PAMIĘTAJ JEST OLEJ ZH-M

Autor:  szymon.dziawer [ czw sty 17, 2008 12:27 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za rady. Tak zrobię. Ja swoją Mercedes mam od 4 lat i poza wspomnianym wcześniej "usunięciem denerwujacego pukania" przez regenerację u Brolera absolutnie nic nie robiłem z Nivo i chwalę sobię ten wynalazek.
Wrócę tylko do pytania, czy można wymienić same gumy ochoronne, bo na lewej goleni zupełnie się rozerwała.
Pozdrawiam
Szymon

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/