MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31226
Strona 1 z 1

Autor:  paka221 [ ndz sty 20, 2008 4:18 pm ]
Tytuł:  dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne

witam!!!
dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu.
czy wszyscy tak mają czy ja mam coś nie tak

Autor:  ojś [ ndz sty 20, 2008 7:01 pm ]
Tytuł: 

gdzie jest przyczyna to ja nie wiem

ale moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli ;)

Autor:  Mirmur [ ndz sty 20, 2008 7:16 pm ]
Tytuł: 

ojś pisze:
gdzie jest przyczyna to ja nie wiem moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli ;)

Z prawej czy z lewej?
Pozdrawiam.

Autor:  Gerri [ ndz sty 20, 2008 7:55 pm ]
Tytuł:  Re: dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne

paka221 pisze:
dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu.czy wszyscy tak mają


Tak. Jest to jak najbardziej prawidłowe. Za dopłatą można otrzymać wersję, że na wszystkich ustawieniach przełącznika dmucha jednakowo - nie ma potrzeby wtedy nim niepotrzebnie kręcić...

Poza tym na górze jest taki guziczek: "szukaj"

Oto przykładowe efekty:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa

Autor:  paka221 [ ndz sty 20, 2008 11:06 pm ]
Tytuł: 

dzięki za te posty bo nie wiedziałem że za akumulatorem są opornice do każdego biegu wentylatora.zaraz sobie to sprawdzę a dowcipnym panom radzę żeby puknęli sobie ale nie w panel tylko w główkę.
pozdr

Autor:  szeryf [ pn sty 21, 2008 2:58 pm ]
Tytuł: 

Z doswiadczenia wiem, ze usterka nie tkwi w opornikach dmuchawy a w przelaczniku. Rzadko uzywany 4 bieg powoduje korozje styku odpowiedzialnego za ten wlasnie bieg. W moim przypadku pomoglo kilkunastokrotne przelaczenie 3 biegu na 4.

Autor:  Gerri [ pn sty 21, 2008 8:41 pm ]
Tytuł: 

Oporniki w tym typie się nie psują. W podanych linkach uwaga jest skierowana właśnie na uszkodzenie przełącznika.
A oporniki dmuchawy w W-124 nie są za akumulatorem (to dotyczy W-201) tylko nad kolumną kierownicy. Dostępne od strony silnika, głęboko pod listwą podszybia.

Autor:  DJ_Mouse [ wt sty 22, 2008 12:05 am ]
Tytuł: 

Zróbcie 10 razy 124 z tą samą wadą to będziecie wiedzieć co się dzieje...

Jeszcze w żadnym przypadku nie widziałem spalonej opornicy, zawsze uszkodzeniu ulega przełącznik a to z tego względu, że styki nie mają dużego docisku i wypalają się lub śniedzieją.

Można to naprawić i nie trzeba wymieniać przełącznika, trzeba go wyjąć i zdjąć plastikową osłonkę. przełączyć do pozycji 0 i wszystkie styki uniosą się do góry - wtedy delikatnym papierkiem przecierami styki na rolce i poszczególnych 4 stykach, można przesmarować to bardzo delikatnie smarem wazelinowym. Złożyć i gra.

Wiele razy naprawiałem tą wade, zawsze przyczyna była taka sama... dmuchawy na różnych biegach nie działały i wina tkwiła w przełączniku więc tam najpierw polecam zajrzeć.



A tak nawiasem mówiąc... w Mercedesie nie trzeba walić pięścią po konsoli tylko ruszyć głową... To najprostsze auto świata i trzeba tylko troszke pomyśleć... Swoją drogą za to go lubie [zlosnikz]

Autor:  paka221 [ wt sty 22, 2008 8:37 pm ]
Tytuł: 

dzięki bardzo przejrze ten przełącznik.
widzę natomiast że orientujesz się w naprawach 124.
mam pytanko.
chodzi o stukanie delikatnie nad amortyzatorem. czy ten luz da się wyeliminować. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> tzn. pod kielichem na końcówce amora. tam jest chyba jakieś łożysko.
ale ja nigdy nie rozbierałem tego przy 124.

Autor:  rzepen [ pt sty 25, 2008 9:26 pm ]
Tytuł: 

Miałem ten sam problem z dmuchawą która działała na III biegu tak samo jak na IV. Przeczyszczenie styków jak to kolega wyżej opisał załatwiło sprawę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/