MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31226 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | paka221 [ ndz sty 20, 2008 4:18 pm ] |
Tytuł: | dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne |
witam!!! dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu. czy wszyscy tak mają czy ja mam coś nie tak |
Autor: | ojś [ ndz sty 20, 2008 7:01 pm ] |
Tytuł: | |
gdzie jest przyczyna to ja nie wiem ale moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli ![]() |
Autor: | Mirmur [ ndz sty 20, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
ojś pisze: gdzie jest przyczyna to ja nie wiem moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli
![]() Z prawej czy z lewej? Pozdrawiam. |
Autor: | Gerri [ ndz sty 20, 2008 7:55 pm ] |
Tytuł: | Re: dmuchawa na III i IV działa tak samo czy to normalne |
paka221 pisze: dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu.czy wszyscy tak mają
Tak. Jest to jak najbardziej prawidłowe. Za dopłatą można otrzymać wersję, że na wszystkich ustawieniach przełącznika dmucha jednakowo - nie ma potrzeby wtedy nim niepotrzebnie kręcić... Poza tym na górze jest taki guziczek: "szukaj" Oto przykładowe efekty: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa |
Autor: | paka221 [ ndz sty 20, 2008 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za te posty bo nie wiedziałem że za akumulatorem są opornice do każdego biegu wentylatora.zaraz sobie to sprawdzę a dowcipnym panom radzę żeby puknęli sobie ale nie w panel tylko w główkę. pozdr |
Autor: | szeryf [ pn sty 21, 2008 2:58 pm ] |
Tytuł: | |
Z doswiadczenia wiem, ze usterka nie tkwi w opornikach dmuchawy a w przelaczniku. Rzadko uzywany 4 bieg powoduje korozje styku odpowiedzialnego za ten wlasnie bieg. W moim przypadku pomoglo kilkunastokrotne przelaczenie 3 biegu na 4. |
Autor: | Gerri [ pn sty 21, 2008 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Oporniki w tym typie się nie psują. W podanych linkach uwaga jest skierowana właśnie na uszkodzenie przełącznika. A oporniki dmuchawy w W-124 nie są za akumulatorem (to dotyczy W-201) tylko nad kolumną kierownicy. Dostępne od strony silnika, głęboko pod listwą podszybia. |
Autor: | DJ_Mouse [ wt sty 22, 2008 12:05 am ] |
Tytuł: | |
Zróbcie 10 razy 124 z tą samą wadą to będziecie wiedzieć co się dzieje... Jeszcze w żadnym przypadku nie widziałem spalonej opornicy, zawsze uszkodzeniu ulega przełącznik a to z tego względu, że styki nie mają dużego docisku i wypalają się lub śniedzieją. Można to naprawić i nie trzeba wymieniać przełącznika, trzeba go wyjąć i zdjąć plastikową osłonkę. przełączyć do pozycji 0 i wszystkie styki uniosą się do góry - wtedy delikatnym papierkiem przecierami styki na rolce i poszczególnych 4 stykach, można przesmarować to bardzo delikatnie smarem wazelinowym. Złożyć i gra. Wiele razy naprawiałem tą wade, zawsze przyczyna była taka sama... dmuchawy na różnych biegach nie działały i wina tkwiła w przełączniku więc tam najpierw polecam zajrzeć. A tak nawiasem mówiąc... w Mercedesie nie trzeba walić pięścią po konsoli tylko ruszyć głową... To najprostsze auto świata i trzeba tylko troszke pomyśleć... Swoją drogą za to go lubie ![]() |
Autor: | paka221 [ wt sty 22, 2008 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki bardzo przejrze ten przełącznik. widzę natomiast że orientujesz się w naprawach 124. mam pytanko. chodzi o stukanie delikatnie nad amortyzatorem. czy ten luz da się wyeliminować. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> tzn. pod kielichem na końcówce amora. tam jest chyba jakieś łożysko. ale ja nigdy nie rozbierałem tego przy 124. |
Autor: | rzepen [ pt sty 25, 2008 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem ten sam problem z dmuchawą która działała na III biegu tak samo jak na IV. Przeczyszczenie styków jak to kolega wyżej opisał załatwiło sprawę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |