MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pytanie o regulator biegu jałowego https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31267 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 8:49 am ] |
Tytuł: | pytanie o regulator biegu jałowego |
Witam Od pewnego czasu (wizyta u mechanika) mam problem. Auto mi gasnie na benzynie po wrzuceniu na luz podczas jazdy. POczytalem o regulatorze biegu jalowego i wzialem sie za wymontowanie i wyczyszczenie. Namoczylem w ekstrakcyjnej, pobełtalem, troszke brudu wyplynelo. Pytanie: 1) W jednym z otworow widac tloczek, ktory przeslania otwor, pozostawiajac szczeline jedynie ze 2mm. Dotykajac srubokretem moge domknac ta szczeline. Jak puszcze srubhokret to sie ponownie otwiera na 2 mm. Czy nie powinno czasem otwierac sie na cala szerokosc otworu? 2)Próbując mocniej rozchylic tloczek lekko wyszczerbilem go. Po zmontowaniu i odpaleniu auta na benzynie trzyma za wysokie obroty, a kolejnym razem spadaja i sa OK. Gasnie nadal. Natomiast zaczelo wariowac na LPG (po tym plukaniu)-jak dodaje gazu to obroty wzrastaja, ale nie spadaja i tak trzymaja sie na 3 tys, 4 tys, w zaleznosci od tego jak mocno je podbije pewdalem gazu. Czy to mozliwe ze to przez to male wyszczerbienie tloczka w regulatorze przeplywu powietrza? Bede BARDZO wdzieczny za pomoc. Dla informacji, chodzi mi o ten element co na focie ![]() |
Autor: | Wit [ wt sty 22, 2008 9:00 am ] |
Tytuł: | |
może ten tłoczek ma jakieś smarowanie? i wypłukałeś a teraz się wiesza? |
Autor: | TReneR [ wt sty 22, 2008 9:30 am ] |
Tytuł: | |
Niczym tam nie smaruj. Wyszczerbienie moim zdeniem nie ma wiekszego wplywu na jego prace (chyba, ze ociera). Sprawdzales czy po podlaczeniu napiecia przeslona sie otwiera i nie wiesza (podepnij do aku przez zarowke). |
Autor: | Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 9:37 am ] |
Tytuł: | |
Dzieki za informacje o tym, aby nie smarowac. Mialem dzisiaj zamiar wymontowac go i wlozyc w rope/nafte na dobe, ale w takim razie sobie odpuszcze. Nic nie sprawdzalem "na prądzie". Jedynie ruszalem tloczek srubokretem. Leciutko chodzil ale tylko w zakresie 2mm (zamkniety calkiem-otwarty na 2 mm). Dziwie sie ze po zmontowaniu zaczely mi sie zawieszac obroty na gazie. |
Autor: | TReneR [ wt sty 22, 2008 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Jak sie wiesza, to namoczenie w nafcie nie jest glupim pomyslem (ale nie w celu smarowania tylko wyczyszczenia). Napedzanie przeslony srubokretem nie jest najszczesliwszym pomyslem, radze wykozystac w tym celu elektrony ![]() |
Autor: | fanmercedesa [ wt sty 22, 2008 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam panowie miałem ten sam problem w końcu mechanik znalazł usterkę w kostce odpowiadającą za obroty nio i przy okazji przeczyścił parę zaworów i teraz jak reka odial a w kostce jakimś cudem znalazła sie woda (któa robila zwarcietak mi to wytlumaczyl) bo mi pokazywał jak przekręcał ta kostke zapłaciłem w sumie 200 zlotych ale teraz auto chodzi jak nowka zadnych problemow z gaśnięciem i obrotami i na benzynie i na gazie trzyma obroty tak jak powinno bo tez przedtem jak przegazowalem to obroty tak jak by sie wiesily i byly nonstop 2-3 tys tzn gdy sie jechalo na biegach to pokazywalo dobrze w tedy, gdy sie dawalo na luz to odrazu sie podnosily do wartosc 2-3 a gdy sie niezawieszalo to gaslo pozdrawiam |
Autor: | Meeta [ wt sty 22, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Crazy_Russian nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale patrząc w otwór regulatora widzisz szczelinę utworzoną przez ta klapke, wsadzasz tam śrubokręt i rozpychasz?? o ile sie nie mylę to chyba się w druga stronę uchyla tą klapkę ![]() ![]() |
Autor: | Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: Crazy_Russian nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale patrząc w otwór regulatora widzisz szczelinę utworzoną przez ta klapke, wsadzasz tam śrubokręt i rozpychasz??
Tak zrobilem poczatkowo, no i niestety lekko wyszczerbilem. Dopiero pozniej zorientowalem sie,ze to w druga strone (jak piszesz) powinno sie poruszac. We czwartek jade do elektryka i mam nadzieje, ze slawny Tomek z Ordona (W-wa) pomoze. Licze wlasnie ze to bedzie cos ze stykami itp. |
Autor: | rzepen [ pn mar 03, 2008 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
fanmercedesa pisze: Witam panowie miałem ten sam problem w końcu mechanik znalazł usterkę w kostce odpowiadającą za obroty nio i przy okazji przeczyścił parę zaworów i teraz jak reka odial a w kostce jakimś cudem znalazła sie woda (któa robila zwarcietak mi to wytlumaczyl) bo mi pokazywał jak przekręcał ta kostke zapłaciłem w sumie 200 zlotych ale teraz auto chodzi jak nowka zadnych problemow z gaśnięciem i obrotami i na benzynie i na gazie trzyma obroty tak jak powinno bo tez przedtem jak przegazowalem to obroty tak jak by sie wiesily i byly nonstop 2-3 tys tzn gdy sie jechalo na biegach to pokazywalo dobrze w tedy, gdy sie dawalo na luz to odrazu sie podnosily do wartosc 2-3 a gdy sie niezawieszalo to gaslo pozdrawiam
Mógłbyś blizej opisać co to za kostka i gdzie ona jest ? Mi też wieszają się obroty. To znaczy objaw w moim MB wyglada tak, że jeżeli obroty są w gokolicach 2000 i puszcze pedał gazu to przez 1 - 2 sekundy podnoszą się do około 2200 obr/min i dopiero potem spadają do wolnych. Dzieje się tak podczas jazdy gdy dłużej przytrzymam gaz w okolicy 2000 obr/min. Jeżeli natomiast obroty są chwilowe (ok. 2000 obr/min) to spadaja odrazu po puszczeniu pedału gazu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |