MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pytanie o regulator biegu jałowego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31267
Strona 1 z 1

Autor:  Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 8:49 am ]
Tytuł:  pytanie o regulator biegu jałowego

Witam
Od pewnego czasu (wizyta u mechanika) mam problem. Auto mi gasnie na benzynie po wrzuceniu na luz podczas jazdy.
POczytalem o regulatorze biegu jalowego i wzialem sie za wymontowanie i wyczyszczenie. Namoczylem w ekstrakcyjnej, pobełtalem, troszke brudu wyplynelo.

Pytanie:
1) W jednym z otworow widac tloczek, ktory przeslania otwor, pozostawiajac szczeline jedynie ze 2mm. Dotykajac srubokretem moge domknac ta szczeline. Jak puszcze srubhokret to sie ponownie otwiera na 2 mm. Czy nie powinno czasem otwierac sie na cala szerokosc otworu?

2)Próbując mocniej rozchylic tloczek lekko wyszczerbilem go. Po zmontowaniu i odpaleniu auta na benzynie trzyma za wysokie obroty, a kolejnym razem spadaja i sa OK. Gasnie nadal. Natomiast zaczelo wariowac na LPG (po tym plukaniu)-jak dodaje gazu to obroty wzrastaja, ale nie spadaja i tak trzymaja sie na 3 tys, 4 tys, w zaleznosci od tego jak mocno je podbije pewdalem gazu. Czy to mozliwe ze to przez to male wyszczerbienie tloczka w regulatorze przeplywu powietrza?

Bede BARDZO wdzieczny za pomoc.

Dla informacji, chodzi mi o ten element co na focie

Obrazek

Autor:  Wit [ wt sty 22, 2008 9:00 am ]
Tytuł: 

może ten tłoczek ma jakieś smarowanie? i wypłukałeś a teraz się wiesza?

Autor:  TReneR [ wt sty 22, 2008 9:30 am ]
Tytuł: 

Niczym tam nie smaruj. Wyszczerbienie moim zdeniem nie ma wiekszego wplywu na jego prace (chyba, ze ociera). Sprawdzales czy po podlaczeniu napiecia przeslona sie otwiera i nie wiesza (podepnij do aku przez zarowke).

Autor:  Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 9:37 am ]
Tytuł: 

Dzieki za informacje o tym, aby nie smarowac. Mialem dzisiaj zamiar wymontowac go i wlozyc w rope/nafte na dobe, ale w takim razie sobie odpuszcze.
Nic nie sprawdzalem "na prądzie". Jedynie ruszalem tloczek srubokretem. Leciutko chodzil ale tylko w zakresie 2mm (zamkniety calkiem-otwarty na 2 mm).
Dziwie sie ze po zmontowaniu zaczely mi sie zawieszac obroty na gazie.

Autor:  TReneR [ wt sty 22, 2008 9:48 am ]
Tytuł: 

Jak sie wiesza, to namoczenie w nafcie nie jest glupim pomyslem (ale nie w celu smarowania tylko wyczyszczenia).
Napedzanie przeslony srubokretem nie jest najszczesliwszym pomyslem, radze wykozystac w tym celu elektrony ;-) Przeslona powinna sie calkowicie otwierac (w polozeniu spoczynkowym powinna byc mala szczelina - tryb awaryjny)

Autor:  fanmercedesa [ wt sty 22, 2008 5:44 pm ]
Tytuł: 

Witam panowie miałem ten sam problem w końcu mechanik znalazł usterkę w kostce odpowiadającą za obroty nio i przy okazji przeczyścił parę zaworów i teraz jak reka odial a w kostce jakimś cudem znalazła sie woda (któa robila zwarcietak mi to wytlumaczyl) bo mi pokazywał jak przekręcał ta kostke zapłaciłem w sumie 200 zlotych ale teraz auto chodzi jak nowka zadnych problemow z gaśnięciem i obrotami i na benzynie i na gazie trzyma obroty tak jak powinno bo tez przedtem jak przegazowalem to obroty tak jak by sie wiesily i byly nonstop 2-3 tys tzn gdy sie jechalo na biegach to pokazywalo dobrze w tedy, gdy sie dawalo na luz to odrazu sie podnosily do wartosc 2-3 a gdy sie niezawieszalo to gaslo pozdrawiam

Autor:  Meeta [ wt sty 22, 2008 10:13 pm ]
Tytuł: 

Crazy_Russian nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale patrząc w otwór regulatora widzisz szczelinę utworzoną przez ta klapke, wsadzasz tam śrubokręt i rozpychasz?? o ile sie nie mylę to chyba się w druga stronę uchyla tą klapkę ;) więc jeśli dobrze pamiętam to może uszkodziłeś to urządzenie. Sprawdź to lepiej pod prądem... albo jak ktoś proponował podłącz pod akumulator, albo pod zasilacz stabilizowany ustawiony na 12V... nie kombinuj nic na siłę, bo będziesz musiał kupić nowy regulator, a to koszt 150- 200 zł... tzn. "nowy" bo używka :)

Autor:  Crazy_Russian [ wt sty 22, 2008 11:42 pm ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
Crazy_Russian nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale patrząc w otwór regulatora widzisz szczelinę utworzoną przez ta klapke, wsadzasz tam śrubokręt i rozpychasz??

Tak zrobilem poczatkowo, no i niestety lekko wyszczerbilem. Dopiero pozniej zorientowalem sie,ze to w druga strone (jak piszesz) powinno sie poruszac.
We czwartek jade do elektryka i mam nadzieje, ze slawny Tomek z Ordona (W-wa) pomoze. Licze wlasnie ze to bedzie cos ze stykami itp.

Autor:  rzepen [ pn mar 03, 2008 4:45 pm ]
Tytuł: 

fanmercedesa pisze:
Witam panowie miałem ten sam problem w końcu mechanik znalazł usterkę w kostce odpowiadającą za obroty nio i przy okazji przeczyścił parę zaworów i teraz jak reka odial a w kostce jakimś cudem znalazła sie woda (któa robila zwarcietak mi to wytlumaczyl) bo mi pokazywał jak przekręcał ta kostke zapłaciłem w sumie 200 zlotych ale teraz auto chodzi jak nowka zadnych problemow z gaśnięciem i obrotami i na benzynie i na gazie trzyma obroty tak jak powinno bo tez przedtem jak przegazowalem to obroty tak jak by sie wiesily i byly nonstop 2-3 tys tzn gdy sie jechalo na biegach to pokazywalo dobrze w tedy, gdy sie dawalo na luz to odrazu sie podnosily do wartosc 2-3 a gdy sie niezawieszalo to gaslo pozdrawiam


Mógłbyś blizej opisać co to za kostka i gdzie ona jest ? Mi też wieszają się obroty. To znaczy objaw w moim MB wyglada tak, że jeżeli obroty są w gokolicach 2000 i puszcze pedał gazu to przez 1 - 2 sekundy podnoszą się do około 2200 obr/min i dopiero potem spadają do wolnych. Dzieje się tak podczas jazdy gdy dłużej przytrzymam gaz w okolicy 2000 obr/min. Jeżeli natomiast obroty są chwilowe (ok. 2000 obr/min) to spadaja odrazu po puszczeniu pedału gazu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/