MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
126 420 SE 90' -dobry pomysł ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31333 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Piotrek_ddz [ czw sty 24, 2008 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
witam kolegów zwracam sie do Was z zapytaniem odnosnie W126. znajomy chce sie ze mna mienić za Volvo 940... zastanawiam sie nad zamianą.. Ma 126 420 90' bez gazu.. ponoć z bdb stan techn, tylko przy blasze jest troszke do porobienia.. auto bede widzial w sobote dopiero.. gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze ![]() za wszelkie info z góry wielki dzienxx ![]() pozdrawiam <br>Dodano po 13 minutach.:<br> jeszcze jedno.. ewentualna LPG instalation ile kosztuje do tego motoru ?? ?? |
Autor: | Mirmur [ czw sty 24, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem W126 420SE przez 2 lata, więc trochę o nich wiem. Też potrafił spalić tylko 10 litrów benzyny, ale nie podczas normalnej jazdy. Cena instalacji LPG nie była duża w porównaniu z późniejszymi kosztami i problemami związanymi z jazdą na LPG. Popatrz na Allegro jakie są ceny, ale ogólnie teraz te auta są w głębokim dołku cenowym. Pozdrawiam. |
Autor: | Piotrek_ddz [ czw sty 24, 2008 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
pozniejsze koszty i problemy z LPG. co mas zna mysli?? na allegro ten akurat model silnika zaczyna sie od 9tys.. dziwne bo inne modele zaczynaja sie nawet od 3tys. nie wiem skad ta rozbieznosc cenowa |
Autor: | witek-sec [ pt sty 25, 2008 11:41 am ] |
Tytuł: | |
Piotrek_ddz pisze: pozniejsze koszty i problemy z LPG. co mas zna mysli? Zalozysz LPG to sie przekonasz. Piotrek_ddz pisze: gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze
Ja bym się z nim założył,że pali dużo więcej. Może 10 to on pali , ale na 50km. Ale napewno Volvo w Tdi jest bardziej ekonomiczne i pewnie dlatego chce się z Tobą zamienić. |
Autor: | Piotrek_ddz [ pt sty 25, 2008 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
powoli odechciewa mnie sie jego ![]() sam nie wiem.. auta JESZCZE nie widzialem.. jutro sie pochwale co tam wywąchałemm ![]() |
Autor: | WojtekW [ pt sty 25, 2008 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Spoko. LPG do tego silnika nie zakładaj - wymienisz wiązkę, kopułkę, palec, świece i wszystko w elektryce doprowadzisz do stanu "igła" (i kosztowało cię to będzie jakieś 2000 zł), założysz instalację (2000-3000 zł) i albo od początku będą jaja (nierówne obroty, gasnący silnik itd) alb pojeździsz trochę ... do pierwszego strzału (a potem włożysz kolejne 2000-3000 zł aby wymontować instalację i doprowadzić całość do stanu jak sprzed wystrzału). Do tego dojdzie wożenie się po mechanikach, zwalanie winy i odbijanie piłeczki (mech powie: panie ... to przez instalację, gazownik powie: panie ... z instalacją jest wszystko w porządku, a to, że pochłania 30 litrów LPG związane jest z jakimś problemem z czujnikami w silniku, może sondą lambda ? kto wie...). Za stracone nerwy nikt ci pieniędzy nie odda ![]() Do tego silnika nie wkładaj instalacji. Licz się ze spalaniem benzyny: - w trasie od około 10-11 litrów, poprzez około 18-20 w umiarkowanej jeździe miejskiej do .... (i tutaj zaczynają się spekulacje - jazda miejska w korkach to ponad 20 litrów, szybka, ostra jazda to spalanie ponad 35 litrów). Jak ciebie nie stać na benzynę do niego, to się nie zamieniaj. A jak chcesz koniecznie MB z gazem, to szukaj albo silnika M111 (136 i 150 KM w W124), albo 3.2 24V 220 KM (też w W124). Nie wierz w zapewnienia o średnim spalaniu na poziomie 10 litrów ![]() |
Autor: | Debesciak [ pt sty 25, 2008 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
sorry panowie ale czytam takie posty i jestem troszke zdegustowany ![]() chcesz kupic jedną z najbardziej luksusowych odmian MB 5 litrów pojemnosci 8 cylindrów to czego sie spodziewasz ?? ze ci spali jak jakas panda ![]() ![]() sorry niechcem nikogo obrazic ale taki samochód moze kupic ktos ktogo stac na prawidłową eksploatacje inaczej po 2 latach to będzie trup ![]() |
Autor: | TomiTurbo [ sob sty 26, 2008 10:35 am ] |
Tytuł: | |
Piotrek_ddz pisze: gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze Ja bym się z nim założył,że pali dużo więcej. Może 10 to on pali , ale na 50km. Ale napewno Volvo w Tdi jest bardziej ekonomiczne i pewnie dlatego chce się z Tobą zamienić.[/quote] He he he , tu nie jest tak gładko! Sorki chłopaki za totalny offtopic, ale to Volvo 940 (pseudo TDI:) co kolega Piotrek_ddz ma w podpisie potrafi wypic i 10 litrów ON w miescie i nawet czasem więcej! Pozatym nie jest to żadne TDI, bo do tych modeli volvo nie montowano silników TDI. Jest to zapewne zwykła 940ka z co najwyżej motorem D24 TIC, czyli hardcorowym silnikiem VW-gena z dostawczego modelu LT, które Volvo wkładało do tych modeli volvo - silnik konstrukcyjnie z lat 1978/79 z dodana turbina i intercoolerem. Maiłem takie auto i przy klimie i automatycznej skrzyni waliła po 10-13 litrów ON w miescie. Wiec to porównanie ekonomi nie wypada tak gładko:) pozdrawiam |
Autor: | WojtekW [ sob sty 26, 2008 11:31 am ] |
Tytuł: | |
TomiTurbo pisze: Maiłem takie auto i przy klimie i automatycznej skrzyni waliła po 10-13 litrów ON w miescie. Wiec to porównanie ekonomi nie wypada tak gładko:)
pozdrawiam Wiesz... jak to jest tak stara konstrukcja to może i na posmażalniczym pojedzie (1-1,5 / litr) Już nie wspominając o innych alternatywnych paliwac do takiego diesela ![]() |
Autor: | TomiTurbo [ sob sty 26, 2008 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Powiem tak - ciagnac dalej ten off-topic, miałem tez Volvo serii 240 z tym samym archaicznym motorem D24, ale bez turbo i intercoolera. Moze nie jest to najlepsze miejsce zeby sie tym chwailic, ale lałem i opał i olej roslinny z tesco i autko jezdziło jak burza! Oczywiscie jesli wlewamy olej "smażalniczy", to musimy uwzględnić większą gestość i warunki pogodowe (zima), ale moge nawet stwierdzic, ze jezdził chyba dynamiczniej niz na ON ![]() Jak to powiedział mój znajomy, stojac przy rurze wydechowej swojego auta tez pędzonego olejem jadalnym: "Wolność ma zapach frytek":) |
Autor: | Piotrek_ddz [ ndz sty 27, 2008 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
witam.. temat powoli nieaktualny, bo auta nie widzialem ale dowiedzialem sie kiel straszny z niego jest ![]() odnosnie offtopic volvo tdi.. to no coment ![]() t- tubro d- diesel i- intercooler wiec jak mozna inaczej okreslictaki motor... ![]() pozdro |
Autor: | TomiTurbo [ wt sty 29, 2008 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
Da się:) Chodzi o to żeby odróżnić pewne generacje silników. Bo mówiliśmy o spalaniu. VW na początku lat 90 tych wprowadził na rynek całą gamę wtedy nowych technologicznie turbodoładowanych silników diesel - oznaczanych właśnie - popularnym juz dziś znaczkiem TDI (wtedy w przedziale pojemności od 1,9 do 2,5 TDI). Jednak w Volvo te silniki pojawiły sie dopiero od 1996 roku, były ustawiane w poprzek w modelach 850 i potem dalej w pierwszej generacji S/V70 - w odmianie 2,5TDI 143KM. U Ciebie w 940 natomiast jest rzędowy, 6 cylindrowy, ustawiony wzdłużnie silnik D24TIC, technologicznie (i ekonomicznie) zupełnie różny od późniejszych silników klasy VW TDI. Oczywiście nie trzymając się historii można go sobie nazwać jak chcesz - bo ma on i Turbo i jest Diesel i ma Intercooler ... ![]() Sorki juz za ten offtopic, koniec:) To lista MB! |
Autor: | TReneR [ wt sty 29, 2008 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
Debesciak pisze: sorry panowie ale czytam takie posty i jestem troszke zdegustowany
![]() chcesz kupic jedną z najbardziej luksusowych odmian MB 5 litrów pojemnosci 8 cylindrów to czego sie spodziewasz ?? ze ci spali jak jakas panda ![]() ![]() sorry niechcem nikogo obrazic ale taki samochód moze kupic ktos ktogo stac na prawidłową eksploatacje inaczej po 2 latach to będzie trup ![]() No i nowe dresy co tydzien... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |