MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Odpalanie na zimnym silniku, już nie mam siły :( https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31351 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RobertoCdx [ pt sty 25, 2008 8:36 pm ] |
Tytuł: | Odpalanie na zimnym silniku, już nie mam siły :( |
Witam Posiadam Mietka W124 230CE(rok90;). Jest bardzo duży problem z odpaleniem, gdy silnik jest zimny(np rano).Nie chce odpalic.Muszę go długo kręcić.Jak już odpali to za 8 moze 10 razem.Czasem odrazu po rozruchu jak chcę dodać gazu to przy ok 1500obr dławi się(ale nie zawsze). Trwa to tylko jakąś minutę, potem jest już wszystko ok(te dławienie). Silnik jak ciepły to odpala na dotyk. W aucie wymieniłem (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) gumę, która łączy układ wtryskowy z przepustnicą, miala pekniecie i mowiono mi ze samochod moze dostawac lewe powietrze, i faktycznie po wymianie na jakis miesiac byl spokoj, potem znowu to samo, wymienilem też czujnik ktory jest w bloku glowicy(cisnieniowy-takie dwa wezyki do niego dochodza i obok-elektryczny-ten elektryczny jest z takimi czterema bolcami),regulator napiecia alternatora a dzisiaj przewody do swiec, niestety jest ciągle to samo. Sprawdziłem też bezpiecznik za akumulatorem(jest w takim aluminiowym przekazniku) i tez jest ok. Przez te odpalanie dowalilem akumulator, szlag mie trafia bo autko stoi juz od dwoch dni i nie chce odpalic, rece mi juz opadaja, prosze o porady, ewentualnie jak ktos jest z Gdyni i ma chęci pomóc to byłoby fajnie. Pozdrawiam i prosze o sugestie (ewentualnie spotkanie) :P |
Autor: | roadrunner [ pt sty 25, 2008 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdz wtryskiwacz rozruchowy czy dziala i czy jest podawane na niego zasilanie. |
Autor: | RobertoCdx [ pt sty 25, 2008 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdze,tylko powiedz mi gdzie, w którym jest to miejscu i jak to wygląda (cały czas się uczę). |
Autor: | Gerri [ pt sty 25, 2008 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie nie masz zasilania układu wtryskowego. Układ jest w "pracy awaryjnej" (działa tylko mechaniczny wtrysk) i nie ma ssania (wzbogacenia mieszanki w niskiej temperaturze) które uruchamiane jest elektrycznie. Za to odpowiada srebrny przekaźnik. P.S.: "szlak" - to jest turystyczny. A trafia SZLAG. |
Autor: | RobertoCdx [ pt sty 25, 2008 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
czyli to jest ta kostka za akumulatorem z bezpiecznikiem 10A z tego co pamietam?? jak to sprawdzic? czy mozna taki przekaznik kupic, ewentualnie jaki koszt?? |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob sty 26, 2008 11:42 am ] |
Tytuł: | |
Powiem tyle. Niemasz jakiegos elektryka, mechatronika na stanie?? jesli jest usterka jakiegos ECU czy innych przekaznikow to taka usterke nawet komputer pokaze (w tej jakże archaicznej konstrukcji) ... i bedzie wszystko wiadomo w ciagu 3 minut... wtedy tylko zakupy i do boju. Moim zdaniem jest tak jak mowi Gerri |
Autor: | witek-sec [ sob sty 26, 2008 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź też czy masz centrycznie ustawioną klapę przepływomierza ( to metalowe okrągłe powinno chodzic bez zacięc i być idealnie na środku) Sprawdź również skład mieszanki , może być za uboga. |
Autor: | TReneR [ sob sty 26, 2008 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Czy "srebrny" przekaznik dziala, latwo sprawdzic - wystarczy sprawdzic, czy jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego (na jednej koncowce powinno byc +12 wzgledem masy) |
Autor: | RobertoCdx [ sob sty 26, 2008 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
wiec tak: wymontowałem dzisiaj tą kostkę srebrną i coś w niej lata, więc jest napewno uszkodzona, byłem u mechanika i wymieniłem na dobrą. Autko po wczorajszym kręceniu było troche zalane, więc po wymianie odrazu nie odpalił, ale za czwartym rozruchem odpalił. Sprawdze dzisiaj wieczorem jak autko odpala(troche dzisiaj jezdziłem, jest cieply silnik więc teraz odpala bez problemu),albo jutro rano, jak bedzie to samo to jade do elektryka, niech podłacza i sprawdza.(polecano mi warsztat Magneti Mirelli w Rumi- nie wiem czy dobrze tą nazwę napisałem) ...niestety, właśnie odpalałem autko i jest to samo, aczkolwiek lepiej,troche inne objawy teraz są. Samochod za pierwszym razem tylko na rozruszniku, tak jakby paliwa nie było, za drugim razem przekreci raz silnik; Za trzecim, czwartym razem odpali ale silnik zrobi kilka obrotow i zgasnie, za kolejnym razem autko odpali ale przez ok 30sek do 1 minuty nie moge dodawac gazu bo zgasnie, pozniej jest juz ok...nie wiem, może to coś z filtrem paliwa?? |
Autor: | Gerri [ sob sty 26, 2008 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ewidentnie wskazuje to na brak paliwa / za ubogą mieszankę. Sprawdź może faktycznie, czy przy zimnym rozruchu pojawia się napięcie na wtryskiwaczu rozruchowym. Nie trwa to długo (ok. kilkanaście sekund) - ale jest możliwe do pomierzenia. Wtryskiwacz rozruchowy jest w przeważającej części przypadków sterowany z przekaźnika pompy paliwa. Tam też potrafią powstawać "zimne luty" ( w zasadzie nie są "zimne" tylko popękane) Jednak dalej nie podoba mi się działanie układu wtryskowego; albo całkowicie nie ma zasilania, albo szwankuje czujnik temperatury i podaje na sterownik sygnał, że silnik jest ciepły i nie ma potrzeby załączania ssania. |
Autor: | RobertoCdx [ sob sty 26, 2008 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
jutro jest niedziela wiec nie zabardzo mam jak sprawdzic. ...Byłem u elektryka i winowajcą okazał sie przekaźnik "przepięciowy"(srebrny z bezpiecznikiem 10A- obok mniejszego srebrnego), w układziku elektrycznym tego przekaźnika coś nie stykało, 3 minuty zabawy z lutownicą i jest ok. Nie pisałem, ale wcześniej co jakiś czas zapalała się kontrolka ABS, po naprawieniu tego przekaźnika, kontrolka ABS się nie pali, czyli ok. Auto po odpaleniu wchodzi na ok 1000/1100 obr. Po chwili spada do 730/800obr.-tak ma podobno być. Oczywiście pali za pierwszym razem. Dziękuje za sugestie i rady. Pomogliście. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |